Titta vem som ringer och svara inte om du inte känner igen numret

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vilken briljant idé :D

Hur tror ni det slutar :D

Polisen förbryllad av nytt mobilbedrägeri

Utnyttjar bedragare sekretessen med hemliga nummer?

– Det kan jag inte uttala mig om.

Karin Lindebo uppmanar alla som misstänker att de blivit utsatta för bedrägeri att kontakta polisen och kundtjänsten. Jan Granqvist rekommenderar ett effektivt om än trubbigt skydd mot den nya bluffen.

– Titta vem som ringer och svara inte om du inte känner igen numret.

http://www.idg.se/17.108/2.1085/1.268256/polisen-forbryllad-av-nytt-mobilbedrageri

Det vore nåt det, vår nya telefonilösning på jobbet gör att man endast ser växelnumret när någon ringer en på mobilen. Tänk så lugna dagar man skulle få...

Lät lite väl otroligt för att vara sant, vilket det inte heller var.

UPPDATERING Telias informationsansvarige Hans G Larsson säger att det är "helt omöjligt" att bli debiterad extrasummor bara genom att svara på ett samtal.
- Enda möjligheterna är collect call eller att svara på samtal i utlandet.

Säkerhetsavdelningen på Telia har spårat samtalen från polisanmälningarna och inte hittat några oegentligheter.
- Polisen har agerat i välvilja men lite för snabbt. Samtidigt är det viktigt att varna för så kallade Afrikasamtal, där du som nyfiken kan bli debiterad hur mycket som helst genom att ringa ett okänt nummer från ett missat samtal, säger Hans G Larsson.

Passande nog så var jag på väg att starta en ny tråd, men denna funkar ju lika bra.

Följande nummer har ringt mig 7 gånger idag, endast en signal eller två kommer fram innan "dem" lägger på så jag har inte ens hunnit svara...

+21696892140

Har kommit fram till att det är ett nummer hemmahörande i Tunisien (landskod 00216) men längre än så kommer jag tyvärr inte.

Någon som har tråkigt och är en jävel på att googla?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg