Titta va jag har nu! :)

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
MikkE skrev:
En lycklig kille är jag nu.
Efter gårdagens fotande med en Konica Minolta Z3 och en Canon eos 600 (vanlig system) så blev jag sugen på att gradera mig lite.

Här har vi min en timme gamla Canon EOS 350D

Nu är jag lycklig :bananaedit. kunde fixa lite bättre bilder på den, men 'partykameran' får ingen fokus pga torkad öl på linsen :död
ÅÅhhhhh va läckert :banana

Grattis! (Varför man nu säger så) :tummenupp

Klart du ska till Kullen och fota, jag kommer att posa i varje kurva (knapp styrfart) så du kan köra med porträttprogrammet på kameran :D

Har också en 300D och den räcker för de flesta.
6 eller 8 megapixlar kan kvitta så länge man inte ska printa med überkvalitetet.
Nästa gång blir det nog en 20D (in my dreams...).

sandstream skrev:
Grattis! (Varför man nu säger så) :tummenupp

Klart du ska till Kullen och fota, jag kommer att posa i varje kurva (knapp styrfart) så du kan köra med porträttprogrammet på kameran :D

Har också en 300D och den räcker för de flesta.
6 eller 8 megapixlar kan kvitta så länge man inte ska printa med überkvalitetet.
Nästa gång blir det nog en 20D (in my dreams...).
Hehe. Jag ska ner dit nu är det bestämt. Kommer att mata på bilder (Mest på M:et pga av free ride dit ;)) men även andra kommer att fastna i kameran :)

En fråga. Någon som har karta på Kunnekulle? Någon som har bra erfarenhet av fotoställen där som är bra?

Last edited:
MikkE skrev:
Jag köpte den på PC City i Infra City för 8990kr med 18-55mm objektiv.
Till den har jag ett Scan Disc Ultra II 1Gb

Varför just den beror på bra betyg och jag gillar Canon.
Farsan har en analog 600 med två objektiv också som jag köper av han, då de passar mega till 350d.

Blev en D70 18-70 kit för mig. Den kändes mkt mer gedigen! =) Kul med ny kamera = JA

Nu har jag tagit lite bilder.

Jag fotade dem bara på måfå, orginalinställningar på kameran och 2496x1664 (4,1Mp) upplösning. har inte kollat inte hur 8 bilr än.

Jag har inte redigerat bilderna någonting, bara förminskat dem till 1024 upplösning.

Min hund 'Putte'
IMG_0063.jpg

'Putte' igen, andra hunden 'Cornelis' i bakgrunden
IMG_0068.jpg

Postrajden
IMG_0088.jpg

Bacon i pannan
IMG_0090.jpg

Bruna bönor
IMG_0091.jpg

Fan vad najs! Min drömkamera.

Har du testat att köra med Iso 800-1600? Bruset ska nämligen vara vääääldigt svårt att upptäcka och det är ju hur bra som helst.

MikkE skrev:
Nu har jag tagit lite bilder.

Jag fotade dem bara på måfå, orginalinställningar på kameran och 2496x1664 (4,1Mp) upplösning. har inte kollat inte hur 8 bilr än.

Jag har inte redigerat bilderna någonting, bara förminskat dem till 1024 upplösning.

Min hund 'Putte'
IMG_0063.jpg

[/IMG]

Bilden på Putte är helt obetalbar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag har lixom oxo en digitalkamra om de är va de handlar om. Den är grymt bra på att ta billder. Kolla nedan
Skärpan och upplösningen är nästan så bra att man inte kan se var gränsen går.
bild14.jpg

:rodnar

Nejvars. Najs kamera du köpt dig, och om jag är avundsjuk?
:rolleyes:
liiite kanske..., men det är lite då.

Grattis till en bra kamera! Är grymt nöjd men min 300D som dock skriver lite långsamt till kortet. Vertikalgrepp är guld värt om du har stora händer och/eller plåtar mycket på högkant.

Bara att ställa in den på Adobe RGB och maxupplösning och köra på. Kör man inte maxupplösning har man köpt en för bra kamera (eller för litet/få minneskort) ;-)

Last edited:
H4 skrev:
Fan vad najs! Min drömkamera.

Har du testat att köra med Iso 800-1600? Bruset ska nämligen vara vääääldigt svårt att upptäcka och det är ju hur bra som helst.

Bruset i D70n är väl "snyggare" än på 300/350n. Kolla detta ISO 1600.

Bifogat

• DSC_0022.jpg
    DSC_0022.jpg
    131.8 KB · Visningar: 89
Micke O skrev:
Grattis till en bra kamera! Är grymt nöjd men min 300D som dock skriver lite långsamt till kortet. Vertikalgrepp är guld värt om du har stora händer och/eller plåtar mycket på högkant.

Bara att ställa in den på Adobe RGB och maxupplösning och köra på. Kör man inte maxupplösning har man köpt en för bra kamera (eller för litet/få minneskort) ;-)
Jag provade att köra en serie. Hade Medium stl med Hög kvalité och knäppte av. Tror att jag fick in ca 15 bilder innan den sacka lite. Gryyyyymt!

MikkE skrev:
Jag provade att köra en serie. Hade Medium stl med Hög kvalité och knäppte av. Tror att jag fick in ca 15 bilder innan den sacka lite. Gryyyyymt!

riktig nice kamera, själv håller jag till min minolta z3a, tycker den duger alldeles utmärkt för mig.., men det blir väl om några år nån ny värsting kamera..

Fiiin kamera. :tummenupp

Jag har själv funderat på att köpa en 350D eller 20D. Men eftersom att jag inte bestämt mig än så köpte jag mig en ganska billig Minotla DiMAGE Xt så länge. Inte på långa vägar jämförbar, men den är lätt att ha med sig och det blir billigare än att plåta analogt iaf. :tomten

Här är en fotogalning som vill ha en 350D, men sambon (ja, killen i familjen) är komplett teknikidiot (till den negativa klangen)... Utan mig hade han aldrig haft datorer, DVD-spelar eller en 32"-TV... Inte ens digitalkameror hade kommit innanför tröskeln... Herregud, nu blir jag avundsjuk... :arsele

MikkE skrev:
Hehe. Jag ska ner dit nu är det bestämt. Kommer att mata på bilder (Mest på M:et pga av free ride dit ;)) men även andra kommer att fastna i kameran :)

En fråga. Någon som har karta på Kunnekulle? Någon som har bra erfarenhet av fotoställen där som är bra?
Kolla med tex Nitrous, de brukar fota när vi är där.

Vänstern före rakan är bra, det kan bli så här fint :)

Bifogat

• _Z6F1695.jpg
    _Z6F1695.jpg
    89.7 KB · Visningar: 72
spectre skrev:
Auh be dääm!! Riktigt snygg bild!!! :)
Tagen av Jonas på Kinnekulle Foto, han är grym :yoparty
Köpte den bilden samt en papperskopia i A4-format som nu bryder vardagsrummet :)

Grattis....då förväntar vi oss massor med fina bilder från dig framöver här på SH :tummenupp

Back