Titta på motard-träningar/tävlingar i sthlm-området

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag ska snart fixa en motard till migsjälv men under tiden jag inte har någon att leka med har jag blivit sugen på att åka och titta på någon tävling/träning som sker på bana :) Vet någon när det är något race som man kan kolla på? Kostar det att kolla? Är det något annat man behöver veta?

tenninge skrev:
2129172 Jag ska snart fixa en motard till migsjälv men under tiden jag inte har någon att leka med har jag blivit sugen på att åka och titta på någon tävling/träning som sker på bana :) Vet någon när det är något race som man kan kolla på? Kostar det att kolla? Är det något annat man behöver veta?

Kommer nog inte bli så mkt träning på lagligt sett utan man får köra till Uppsala "Rörken" alt över till Åland. För mkt byråkrati i stockholms området!!!!

motardnisse skrev:
2129560 Kommer nog inte bli så mkt träning på lagligt sett utan man får köra till Uppsala "Rörken" alt över till Åland. För mkt byråkrati i stockholms området!!!!
Va? Fan vad sugigt :gnissla

Men alla träningar i anderstorp och på annat håll i Sverige, hur kan de vara okej för fabror blå? borde ju finnas banor och sånt här i sthlmstrakten kan mna ju tycka.

Åk till Linköping sista helgen i maj och titta på Supermoto SM

tenninge skrev:
2131905 Va? Fan vad sugigt :gnissla

Men alla träningar i anderstorp och på annat håll i Sverige, hur kan de vara okej för fabror blå? borde ju finnas banor och sånt här i sthlmstrakten kan mna ju tycka.
20-21/5 körs en tävling i Sverigecupen (tror jag) på Ticksta. Den ligger uppåt Rimo i Roslagen så det är väl typ 30-45 minuter dit från city.

Kolla mer på http://www.mkrimo.se/ eller i senaste (tror jag) IB.

.

Spider skrev:
2132090 20-21/5 körs en tävling i Sverigecupen (tror jag) på Ticksta. Den ligger uppåt Rimo i Roslagen så det är väl typ 30-45 minuter dit från city.

Kolla mer på http://www.mkrimo.se/ eller i senaste (tror jag) IB.

.
Ah det låter riktigt kul! Tror jag tar och parlar mig dit :)

EDIT* gick inte fram solklart på hemsidan så passar bara på att fråga här, det är väl gratis att bara komma och titta? :P Föresten kan man få reda på vilken tid det är som det körs SM där på lördagen/söndagen?

Last edited:
tenninge skrev:
2133308 Ah det låter riktigt kul! Tror jag tar och parlar mig dit :)

EDIT* gick inte fram solklart på hemsidan så passar bara på att fråga här, det är väl gratis att bara komma och titta? :P Föresten kan man få reda på vilken tid det är som det körs SM där på lördagen/söndagen?
Tävlingen är nog inte gratis för publiken, det är ju bl.a. där som dom tjänar ihop till arrangemanget.

Om jag fattar allt rätt så kommer det att gå Solo SM och Quad SM hela helgen. MEN, stor nypa salt där. Jag har inte sett inbjudan utan bara fått den återberättad för mig.

.

Spider skrev:
2133848 Tävlingen är nog inte gratis för publiken, det är ju bl.a. där som dom tjänar ihop till arrangemanget.

Om jag fattar allt rätt så kommer det att gå Solo SM och Quad SM hela helgen. MEN, stor nypa salt där. Jag har inte sett inbjudan utan bara fått den återberättad för mig.

.
Men det är så att man betalar där eller? Vad tror du att det kan kosta ungefär? Och när du får reda på när det är sm-race så får du mer än gärna skriva det i den här tråden/pm:a mig :D

tack!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...