Titta på hoj nu till helgen, hjälp sökes!

kittemm

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
GSX-R 750 96
Hej, om allt går som det ska med lån osv så ska jag köpa hoj till helgen. Problemet är att jag kan absolut noll om hojar, känner inte heller nån som kan hojar. Så jag undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig att kolla skick och provköra nu på fredag eller lördag? Betalar 500 kr per hoj, om det ska kikas på flera. Låter det rimligt? :va
Glömde lägga in länkar på hojarna jag är intresserad av:
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CBR900RR_40468989.htm?ca=11&w=2
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_cbr_900_rr_40201632.htm?ca=11&w=2

utav dom två länkade är 929 den bättre, lycka till och hoppas det finns någon vänlig själ i sthlm som kan hjälpa dig:)

utav dom två länkade är 929 den bättre, lycka till och hoppas det finns någon vänlig själ i sthlm som kan hjälpa dig:)
Dito på det, frågan är varför generatorn är bytt och vad den trasiga gett för följder.

Åker tyvärr åt annat håll Ua-Sthlm och tillbaka...

Om du inte kan något om hojar är det inte bättre köpa så mycket som möjligt för pengarna? Eller är det enbart cbr 929 som gäller? 929:an såg jäkligt sleten ut i mina ögon, men gillar inte färgen, sen silvrig bakdel:confused::vaSamt mycket mil....

Rent spontant säger jag 929an. Trevlig hoj som jag fått intrycket av håller ihop bra. Att föredra vore dock en med lägre mil, men du verkar ha en budget att hålla dig till?

Dito på det, frågan är varför generatorn är bytt och vad den trasiga gett för följder.

Åker tyvärr åt annat håll Ua-Sthlm och tillbaka...

Den har en tendens att gå sönder. 954ans är bättre.

Om du inte kan något om hojar är det inte bättre köpa så mycket som möjligt för pengarna? Eller är det enbart cbr 929 som gäller? 929:an såg jäkligt sleten ut i mina ögon, men gillar inte färgen, sen silvrig bakdel:confused::vaSamt mycket mil....
Vad menar du med "köpa så mycket som möjligt för pengarna"? CBR 95 och framåt är det som gäller, om ni inte kan övertyga mig om att nån annan hoj för under 25 k är ett bättre köp. :tummenupp
Har faktiskt kikat lite på ninja också, men hört att det är årsm 98 och framåt som gäller då? Drar iväg lite med priset på så nya :va

lite partisk men jag själv hade en sånn här som första hoj, och 1995 kom den med öhlinsdämpare standard bak
http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_YZF_750_R_40197084.htm?ca=11&w=1

annars är ju en gixxer 750 najs!
http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSX_R_750_39970497.htm?ca=11&w=1
Yamahan är inte min kopp te tyvärr.
Gixxer är intressant, men läst att första gixxern med insprut går lite sådär? :confused:
Tack så mycket för alla snabba svar :)

Rent spontant säger jag 929an. Trevlig hoj som jag fått intrycket av håller ihop bra. Att föredra vore dock en med lägre mil, men du verkar ha en budget att hålla dig till?

Den har en tendens att gå sönder. 954ans är bättre.
25 k är absolut max för mig tyvärr :/

låter gixxer intressant kan du läsa lite problem här http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=210405
RF900 ska vara skit snabb hoj, vet dock inget om den:)

Tror du om att åka twin då?
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VTR_1000_F_40460143.htm?ca=11&w=1
Inte min typ av hoj tyvärr. Gillar lite mer sportigt utseende. RF är på gränsen utseendemässigt :tungan
Edit: Hittade precis den här: http://www.blocket.se/stockholm/Honda_CBR_600_f3_40607948.htm?ca=11&w=2
Borde väl gå att pruta ner lite grann så jag håller mig inom min budget :)

Last edited:
En liten reflektion,

Du skriver att du kan absolut noll om hojar, givetsvis lär du dig med tiden. :tummenupp Men jag hoppas att du är beredd och har tid att lära dig mycket, för alla de hojar du tittat på i den prisklassen kommer att behöva mycket "kärlek".

Eftersom du har stram budget så förutsätter jag att du vill/måste stå för allt mekande själv? Detta är nästan ett måste, för annars kommer den "billiga motorcykeln" att bli löjligt dyrt i slutänden.

Last edited:
En liten reflektion,

Du skriver att du kan absolut noll om hojar, givetsvis lär du dig med tiden.
Men hoppas att du är beredd och har tid att lära dig mycket, för alla de hojar du tittat på i den prisklassen kommer att behöva mycket "kärlek".

Eftersom du har stram budget så förutsätter jag att du vill/måste stå för allt mekande själv?
Detta är nästan ett måste, för annars kommet den "billiga motorcykeln" att bli löjlig dyrt i slutänden.
Är just nu som jag har dåligt med pengar. Klart jag vill lära mig meka, tid är inget problem. Men jag vill ju inte gärna köpa nånting som rasar ihop efter 2 dagar. Det skulle kännas mycket tryggare om nån kunde ta sig en titt och provköra innan jag slår till på något. :tummenupp

Spontant verkar gixxer 750:in på blocket tidigare vara mest hoj för pengarna. Jag skulle prioritera mindre mil framför kubik, men inte ner till en 600 som måste piskas hårt för att dra. Läs in vad som sägs på gixxer.com länken angående -98. Lycka till med köpet:)

Låter bra det! :tummenupp

Du kommer säkert att hitta en hoj som passar dig, och förhoppningsvis får du hjälp av någon vänlig själ här på forumet. När du/ni hittat en hoj, läs på allt du kan om den modellen och motorcyklars service/kontrollpunkter rent allmänt, även fast hojen kanske inte tokrasar efter 2 dagar finns det mycket saker du bör hålla under uppsikt för din egen säkerhets skull.

Personligen skulle jag inte börja köra på allvar med någon av dessa hojar innan jag synat varenda millimeter och kontrollerat varje kruv. Men då har jag också svårt att lita på vad andra kockar innan mig har hållit på med. :rolleyes:

Skicka ett pm så får vi se om dagen passar.

ha i åtanke att försäkringen på sport kostar en del..

Har även hoj till salu om du kan dryga ut din budget en aning..

Kan bara hålla med om det där med kärlek och påtvingad mekvana...:tummenupp:näsblod
Oavsett vilken hoj du köper så se till att ladda ned/köpa verkstadshandbok för modellen. Helst flera stycken om det finns, de brukar komplettera varandra!

Jag skulle välja Gixxern som länkats, var inte rädd för sprutet. Tänk vilken tur du har som slipper förknasarhelvetet!!111:brinnerup

Tycker den senare CBR600:an ser najs ut. Jag kan inget om hojar och alla hojar jag tar i rasar i bitar, men hjälper dig gärna provköra och inspektera om tillfället är rätt :tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP