Titan eller kolfiber på Akra?

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
DR-Z400E -02
God middag kära hoj-entuaster!
Som nybliven i detta forum vill jag gärna ha Er experthjälp när det gäller valet av material på burk..
Jag är på väg att köpa ett Akra helsystem till min gammel-Gixxer.. och vet inte om jag skall välja kolfiber eller titan..??
Vad har Ni för erfarenhet och vad är skillnaden?

Till det kommer givetvis ett KN-filter.. men behövs Dynojet-kittet? Eller kan man ställa om de befintliga nålarna? Hur är det med tändningen, hört att man kan vinna mer effekt om man flyttar fram tändkurvan 5 grader, nån som vet??

Tack!!

// Sunk

Köp titan kolfiber kommer bara att brännas igenom såsmåningom

Sunk skrev:
Som nybliven i detta forum vill jag gärna ha Er experthjälp när det gäller valet av material på burk..
Jag är på väg att köpa ett Akra helsystem till min gammel-Gixxer.. och vet inte om jag skall välja kolfiber eller titan..??

Till det kommer givetvis ett KN-filter.. men behövs Dynojet-kittet? Eller kan man ställa om de befintliga nålarna? Hur är det med tändningen, hört att man kan vinna mer effekt om man flyttar fram tändkurvan 5 grader, nån som vet??

Tack!!

// Sunk

klart du ska bänka och justera om du skaffar system
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51094&highlight=b%E4nkning

Klart!

.. jag ska bänka hojjen..

Ngt förslag på var man gör det i Sthlm? Tycker att AVA är lite obstinata att ha att göra med.. ngn som har annan att rekommendera?

Menade Dynojet kit 1.. dvs ombestyckning av eh, förgasarnålarna.. väl..?

Behåll originalfiltret. Det flödar mer än väl för din originalmotor.

Behåll originalnålarna. Bänka för att få rätt huvudmunstycken. Ställ nålarna själv så att du får rätt färg (ljust brun/röd isolator) på tändstiften vid landsvägskörning.

Behåll originaltändförställaren. 5 grader ger möjligen en eller två Nm mer vrid i mellanregistret men gör att den går hetare. Du får inget mer vrid vid låga och höga varvtal.

Sunk skrev:

Tack!!

// Sunk

Jag skulle nog välja Titanburkar eftersom de kommer att vara snygga MYCKET längre än kolfibret. Hade jag råd skulle jag byta mina till titan. Kolfiber ser gammalt ut efter ett tag.

Vad gäller resten så är det bara buga för andersbrink som verkar veta vad han snackar om :Bugar

Tack!

.. det var det jag misstänkte, att Titan var att föredra, men det är alltid tryggt att få konstruktiv feedback.

Tack oxå Andersbrink, får en känsla av att du vet vad du pratar om..

// Sunk

Tycker alla på SH ska gå in på Sök Info/skriv andersbrink på användarnamn & tryck enter, sen läsa alla hans inlägg som han har gjort. Då kommer ni att få många vettiga saker till eran skalle "tror jag då"

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...