Tissot Australian Grand Prix

Nej, jag vill inte ha det jobbet.
 
Inte ingenjör, men väl chefsmekaniker. Och tro mig, det är redan en kö med allehanda kuksugare utanför Nakamotos kontor...
Bah, detaljer... ;) Visst har Du rätt, hoppas nu att Nakamoto väljer med lite andra preferenser i åtanke...

noterar att Dani kör Q1 senare i natt,så Du verkar få rätt i Din spådom att PI knappast lär platsa som hans favoritbana även detta år. Nu funkade det hyfsat för Rossi till slut förra helgen, men Dani lär ju knappast vara nöjd över sitt bortkastade sistavarv?
 
Ännu en trist o desillusionerad uppvisning från unge Millers sida.
 
Vill bara flika in att rejset är 07:00 svensk tid imorgon bitti.
Kikade bara highlightsen igår pga upptagenhet men såg det int ut som att JLo m.fl stöp på exakt samma sätt vid en högerböj/100m-skylt?

Halkigt där eller?
 
Fimpen såg till att K.Abraham stöp i backen ännu en gång eller ??
 
Är du på plats?

Nej, jag åker inte på Motegi/PhIsland/Sepang. Erfarenheten säger att det är tre ganska ineffektiva veckor som bara resulterar i höga kostnader och svår jetlag utan att man får något värdefullt tillbaka. Ingen testar något nytt ändå utan man runkar mest runt med gamla, kända setuper, inställningar och delar. För mig är det telefon- och emailsupport kombinerat med förberedelser inför Valencia som gäller.

Bah, detaljer... ;) Visst har Du rätt, hoppas nu att Nakamoto väljer med lite andra preferenser i åtanke...

Det är ju en förändring som ytterst är orsakad av föraren själv, sannolikt påverkad av Rossis byte av chefsmekaniker och Marquez byte av några andra mekaniker. Jag har personligen svårt att se hur detta ska påverka det rent tekniska, men man ska aldrig underskatta de psykologiska delarna.

Chefsmekanikerns uppgift är att sköta kommunikationen med föraren, att delegera arbete till de vanliga mekanikerna samt att vara "koordinatorn" i belutsprocessen om vad som ska ändras innan föraren åker ut nästa gång. En avancerad form av sekreterare, på sätt och vis.

Ingenjörens arbete kretsar mindre kring föraren och mer kring datorn och ingenjören sitter ofta på betydligt djupare och mer specialiserad information än chefsmekanikern, datateknikern, fjädringsteknikern eller däcksteknikern.

Det är lätt att blanda ihop dessa roller och de svenska kommentatorerna har till exempel förtvivlat svårt att hålla reda på skillnaderna mellan chefsmekanikern, ingenjören och datakillen. Varken Mike Leitner, Santiago Hernandez eller Silvano Galbusera har titeln ingenjör. Deras officiella titel är chefsmekaniker.
 
Nej, jag åker inte på Motegi/PhIsland/Sepang. Erfarenheten säger att det är tre ganska ineffektiva veckor som bara resulterar i höga kostnader och svår jetlag utan att man får något värdefullt tillbaka. Ingen testar något nytt ändå utan man runkar mest runt med gamla, kända setuper, inställningar och delar. För mig är det telefon- och emailsupport kombinerat med förberedelser inför Valencia som gäller.



Det är ju en förändring som ytterst är orsakad av föraren själv, sannolikt påverkad av Rossis byte av chefsmekaniker och Marquez byte av några andra mekaniker. Jag har personligen svårt att se hur detta ska påverka det rent tekniska, men man ska aldrig underskatta de psykologiska delarna.

Chefsmekanikerns uppgift är att sköta kommunikationen med föraren, att delegera arbete till de vanliga mekanikerna samt att vara "koordinatorn" i belutsprocessen om vad som ska ändras innan föraren åker ut nästa gång. En avancerad form av sekreterare, på sätt och vis.

Ingenjörens arbete kretsar mindre kring föraren och mer kring datorn och ingenjören sitter ofta på betydligt djupare och mer specialiserad information än chefsmekanikern, datateknikern, fjädringsteknikern eller däcksteknikern.

Det är lätt att blanda ihop dessa roller och de svenska kommentatorerna har till exempel förtvivlat svårt att hålla reda på skillnaderna mellan chefsmekanikern, ingenjören och datakillen. Varken Mike Leitner, Santiago Hernandez eller Silvano Galbusera har titeln ingenjör. Deras officiella titel är chefsmekaniker.

Jo, dom svamlar rätt mkt dynga sändningarna igenom niko och tobias, ibland känns det som att dom två inte har en aning om vad dom pratar om men babblar på ändå, oftast om totalt ointressanta saker, för niko verkar det mest intressant att prata om sig själv och att han minsann kört i ngn obetydlig 600cc klass i en serie ingen har hört talas om på alla gp-banor som finns:näsblod
 
Last edited:
Ännu en trist o desillusionerad uppvisning från unge Millers sida.

Jooo, men första, om det var som jag tyckte, så var det väl riktigt befogat.

Kommer laddande för ett snabbt varv (om han inte redan var på ett, inte koll på det) och det är "stillastående" hojar över Hela banan som väntar på att rätt kille ska gå upp och dra, skulle fått mig lite varmare innanför hjälmen med......

Så tyckte jag det såg ut iaf. men kan ju ha fel.
 
Jo, dom svamlar rätt mkt dynga sändningarna igenom niko och tobias, ibland känns det som att dom två inte har en aning om vad dom pratar om men babblar på ändå, oftast om totalt ointressanta saker, för niko verkar det mest intressant att prata om sig själv och att han minsann kört i ngn obetydlig 600cc klass i en serie ingen har hört talas om på alla gp-banor som finns:näsblod

Är väl bara ett fåtal svenskar som tävlat i supersport VM? Skulle säga att det är väl ganska stort.

Det är alltså supersport motsvarigheten till WSBK.
 
Är väl bara ett fåtal svenskar som tävlat i supersport VM? Skulle säga att det är väl ganska stort.

Det är alltså supersport motsvarigheten till WSBK.

Åhh fan, inget jag har lagt på minnet ivf! Vad har lyon för meriter då? Hör ofta honom säga "när jag körde" men inte ens google har snappat upp ngt om honom! Jag hittar ingenting ivf!
 
Last edited:
Åhh fan, inget jag har lagt på minnet ivf! Vad har lyon för meriter då? Hör ofta honom säga "när jag körde" men inte ens google har snappat upp ngt om honom! Jag hittar ingenting ivf!
Han brukar prata om 24h racing. Obs att han kommenterar mkt annan motorsport på VIASAT också
 
Åhh fan, inget jag har lagt på minnet ivf! Vad har lyon för meriter då? Hör ofta honom säga "när jag körde" men inte ens google har snappat upp ngt om honom! Jag hittar ingenting ivf!

Han hade annat efternamn på den tiden när han tävlade. Nyström tror jag det var då. Endurance VM bl.a några race.
 
Han brukar prata om 24h racing. Obs att han kommenterar mkt annan motorsport på VIASAT också

Då borde han väl ändå finnas med på någon resultatlista någonstans men ännu har jag inte funnit ngt, kanske söker jag fel?

- - - Updated - - -

Han hade annat efternamn på den tiden när han tävlade. Nyström tror jag det var då. Endurance VM bl.a några race.

Ok, inte konstigt att man inte hittar ngn info då:) ska genast ge mig ut och googla nyström:tummenupp

Edit: nu så vart det lättare att hitta lite info om honom när jag skrev nyström ist för lyon:tummenupp
 
Last edited:
F-n va kul & se Casey i depån igen. Marquez i all ära, även Rossis s.k. comeback, med GP vore sååå mycket bättre om Repsol kört ett tremannateam som de gjorde för nåt år sen.
Sen hör man ryktet att han ska testa på Motegi & genast väcks förhoppningarna om ett wildcard.. Tänk om..
 
Abraham, undrar hur länge pappa orkar betala:hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top