Tisdagstur!

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Solen skiner med all sin lyster idag med... Är det några som tänker ut och åka framåt eftermiddagen?
 

Sassa

längtar efter min vibrator....
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Bigbay
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
Solen skiner med all sin lyster idag med... Är det några som tänker ut och åka framåt eftermiddagen?

Toksugen på en tur men ger mig ut på vägarna redan nu 15 så jag har ingen chans att kolla vart ni tar vägen:gnissla

Hoppas ni får en lika trevlig sväng i kväll åxå:tummenupp

Kke möts vi någonstans....
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Fixade till problemet idag så idag hade jag inga som helst problem med värmen =) Tog och skjölde ur systemet med rent vatten och vilken sörja det kom ut men nu kyler den mycket bättre... Fast nu är det bara rent vatten i den ska ta ner den till garaget och fylla på rätt grejer under helgen...
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Fixade till problemet idag så idag hade jag inga som helst problem med värmen =) Tog och skjölde ur systemet med rent vatten och vilken sörja det kom ut men nu kyler den mycket bättre... Fast nu är det bara rent vatten i den ska ta ner den till garaget och fylla på rätt grejer under helgen...
Fint :) då kan du ju hänga på sandvikenturen idag ;)
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
W00t! Äntligen Tisdag igen, ska morgondagen till ära ta det ljusa visiret så jag slipper åka hem i blindo.
Var och när?
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
Trådskaparen bangar imorgon, får nycklarna till mitt hus :kär
På lördag hoppas jag dock vi blir ett gäng som sätter kurs mot Dalarna (om vädret blir som utlovat alltså).
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Vad sägs om JET macken på söder så kan folk fylla på med soppa och allt och om vi ska ta en vända mot Tierpshållet så passar det ju bra som startpunkt...

Plats: JET macken Södra Kungsgatan (Gävle)
Tid: 16:30
 

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sandviken, Boänge
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Om ni skall till Uppland och gasa så undvik vägen mellan Tierp och Karlholm !!
Därimot den mellan Skärplinge och Tobo är helt perfekt, åkte den förra veckan :)

// Lasse
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
76an ut mot Älvkarleby vidare till Skärplinge och sen ner mot Tobo kanske?
Hemväg över Söderfors mot Hedesunda och sedan Rörberg?
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Idag blev vi bara 3 (Jag, Roeters,Nrober), trevligt när det bara är grabbar, när vi inte behöver visa upp oss för tjejerna och istället kan köra helt lagligt och slappna av, varvade nog inte över 4000 en enda gång på den totalt 24mil långa resan genom Tierps urskogar (man hörde Banjomusiken där innifrån).

Slöt upp med två olika lokala gäng som visade en hel del sköna vägar, tror totalt det var 8 eller 9 hojjar.
 

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Gävle.
Hoj
Street Triple R, -12
... trevligt när det bara är grabbar, när vi inte behöver visa upp oss för tjejerna och istället kan köra helt lagligt och slappna av, varvade nog inte över 4000 en enda gång på den totalt 24mil långa resan genom Tierps urskogar (man hörde Banjomusiken där innifrån).

Jomen tjena :såjaponken
 

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Ort
Västerås
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Ahh, vilken härlig runda det blev... Tryckte på rätt duktigt från Älvkarleby - Skärplinge men körde inte en millimeter över 90 :tummenupp
Gävle - Skärplinge - Hållnäs - Österbybruk - Örbyhus (sen vek de andra av mot Gävle) - Tierp - Månkarbo (E4:an) - Östervåla - Harbo (garaget ligger där)
Spännade saker som hände:
#1 Bakhjulssläpp i en kurva kommer över i mötande fil där en svart Volvo kom rusandes mot en, det fick adrenalinpumpen att snurra på en aning :tungan
#2 Vägen mot Österbybruk från 76:an andra kurvan rullgrus som fick en att nästan kana av vägen men lyckades reda ut det *puhh blev lite väl försiktig på den repan sen...

Så nog har pulsen stigit ett par gånger ikväll, det positiva kylarvätskan håller sig kvar nu iaf blev lite glykolspill när man tryckte på i rakorna. det negativa det har kommit olja från någonstans i motorn så nu är hojen på lyften igen och ska gå igenom och lokalisera vart det kommer ifrån. Ska passa på med oljebyte med.... Ska nog se över bakdämparen med lite irriterad över att bakända släpper ibland i kurvorna blir lite obehagligt ibland...
 
Last edited:

Nrober

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R1-09
Ja det var ett sansat tempo. Roligt när flera slöt upp. Naturligtvis lyckades jag köra vilse på vägen hem...men nu är jag hemma! :tummenupp
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Slöt upp med två olika lokala gäng som visade en hel del sköna vägar, tror totalt det var 8 eller 9 hojjar.

Njae, vi var ute och körde lite på chans, jag och min kamrat på nian, jag tror alla var Gävlefolk. Kul med sportig åkning som inte går över i svineri:)
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
#1 Bakhjulssläpp i en kurva kommer över i mötande fil där en svart Volvo kom rusandes mot en, det fick adrenalinpumpen att snurra på en aning :tungan

Mötet där var inte kul alls.
Tjuvade ordentligt i kurvan och fick släppa ut redigt för att undvika Volvon.
Pressade ner allt jag orkade för att behålla hojjen på vägen och det gick med 30 cm marginal.
Vad har man lärt sig av detta då? Måste träna mer. :gnissla
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top