Tisdagstur 6 September

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Hej allihopa.

Säsongen börjar ta sig mot sitt slut, och med detta även våra Tisdagsturer.
Men än så finns chansen för en eller ett par trevliga tisdagar.

i morgon Tisdagen den 6 september så har dom lovat sol & upp till 25 grader varmt.

För att få TT så lång som möjligt, så får vi lägga planeringen lite bättre, om vi vill busa lite. Det blir tyvärr mörkt så tidigt numera.

Samling strandvägen 17,30 & avfärd SENAST 17,45-17,50
kom tankad & klar

Hoppas att det blir bra uppslutning :tummenupp

Har du aldrig kört i grupp eller med oss tidigare ? läs då Benkars gruppkörningsregler

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Last edited:
För oss som jobbar till 17 är det stressigt att hinna till 1745 för det mesta.
1730 klarar inte jag iaf.

Måste nog hålla med David. Tror inte att vi skall flytta på samlingstiden och stänga ute dom stackarna som jobbar eller kommer utanför HBG.

Dock tycker jag att:

1. Vi alla försöker respektera tiden. Går iof sig att lösa genom att vi åker en bestämd tid typ 17:50 oavsett om alla kommit eller inte. Vilket jag tycker är helt ok. Dom som är sena får möta upp någonstans längs vägen.

2. Försöka korta och minska antalet stopp så att vi får köra så mycket som möjligt. Eftersom jag också vill snacka skit är mitt förslag att vi gör det i slutet på TT. Köra i mörker hem ser jag inte som något problem.

3. Vi hoppar över stuntandet pga. att mina packboxar inte har lagat sig själv ännu. :tummenupp

Det var mina tankar. Nu kan ni börja såga dom.

Glenning skrev:
3. Vi hoppar över stuntandet pga. att mina packboxar inte har lagat sig själv ännu. :tummenupp

E du inte klok människa :fatta! :rofl

Bifogat

• sågar.jpg
    sågar.jpg
    3.7 KB · Visningar: 158
Ta er en tur mot löddeträffen kanske? Förra tisdagen va det liveband och 5000 pers enligt tidningen, trevligt

Jepp, komma iväg senast 18 borde vi fixa.
Sedan e det raka vägen i egen takt till Stenestad.
Därifrån kör vi mer "ihop".

wonderwizard skrev:
Hej allihopa.

Säsongen börjar ta sig mot sitt slut, och med detta även våra Tisdagsturer.
Men än så finns chansen för en eller ett par trevliga tisdagar.

i morgon Tisdagen den 6 september så har dom lovat sol & upp till 25 grader varmt.

För att få TT så lång som möjligt, så får vi lägga planeringen lite bättre, om vi vill busa lite. Det blir tyvärr mörkt så tidigt numera.

Samling strandvägen 17,30 & avfärd SENAST 17,45-17,50
kom tankad & klar

Hoppas att det blir bra uppslutning :tummenupp

Har du aldrig kört i grupp eller med oss tidigare ? läs då Benkars gruppkörningsregler

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Med allas tillägg här med att inte hinna pga dom inte slutar förenn 17 o.s.v
Så kan man kanske ha det som så att dom som hinner kommer till SV 17.30 o kör där ifrån 17.45-17.50. Och kör därifrån upp till YC Och hämtar upp dom som inte hinner mötas vis SV. Och hämtar där 18.00 Eller att dom bara står där o väntar o hakar på när vi kommer förbi. Hmm blev detta rätt nu så mer än jag förstår :)

Eller det e kanske för mycke bök ?

Jag tänkte ju till och med dyka upp i morgon. :)

ang tiden, så tyckte jag 17:45 var tidigt... (jobbar i Lund/Malmö)

Men att dra iväg vid (senast) 17:50 borde ju funka. :)

Missar man er får man väll dra till "samlings plats 2" fortast möjligt.. :tungan

:hej

Glenning skrev:
Måste nog hålla med David. Tror inte att vi skall flytta på samlingstiden och stänga ute dom stackarna som jobbar eller kommer utanför HBG.

Dock tycker jag att:

1. Vi alla försöker respektera tiden. Går iof sig att lösa genom att vi åker en bestämd tid typ 17:50 oavsett om alla kommit eller inte. Vilket jag tycker är helt ok. Dom som är sena får möta upp någonstans längs vägen.

2. Försöka korta och minska antalet stopp så att vi får köra så mycket som möjligt. Eftersom jag också vill snacka skit är mitt förslag att vi gör det i slutet på TT. Köra i mörker hem ser jag inte som något problem.

1. OK
2. E du klok eller... Måste ju röka :hihi
3. Håller med... Inget mer stuntande... Det får man inte göra för farbror blå... Och sen e det som sagt var inte bra för hojen.

YappE skrev:
3. Håller med... Inget mer stuntande... Det får man inte göra för farbror blå... Och sen e det som sagt var inte bra för hojen.

Hrmmm ! :va Nu tar vi det lugnt men inte för lugnt :fatta! . . . .
Om skiten håller tätt imorron så blir det åka av o inget annat. :angel

Tycker vi ser till o komma iväg i tid sen kör vi Glennings model med snack efteråt istället o drar iväg till nån bushållplats :D först eller så ....

Ses imorron, :7peta även jag har svårt att komma loss tidigt imorron men jag kommer iallafall, typ SMS:a :fakta vart ni tar vägen om jag inte hinner in :cdevil <----- dagens röke paus

Möter upp på samma ställe som förra TT hade jag tänkt :tummenupp . Bara hoppas att det blir samma tur, iallafall dom första 3 milen. Annars blir det inte så kul att stå där en del av kväll och vänta :confused: :huvet. När man vill ut och :squid.

Jobbar kväll =(

ninja Pidde skrev:
Möter upp på samma ställe som förra TT hade jag tänkt :tummenupp . Bara hoppas att det blir samma tur, iallafall dom första 3 milen. Annars blir det inte så kul att stå där en del av kväll och vänta :confused: :huvet. När man vill ut och :squid.
Blir säkert stenesta som första mål i dag, får se om jag kommer lite fortare förbi idag :)

Så då har jag bytt kalsonger efter mitt första riktiga wobbel, Körde bakom ww på motorvägen på väg hem, så briljerar han med en säkert 1,5km låååg wheelie, jag kör fram och ger honom tummen upp. plockar upp min på slangen i 100 lyckas växla till 3:an och håller den där ganska länge. sätter ner hojen i ungefär 210 precis på kanten till en vit streck (mittlinjen) och får ett eller flera ordentliga styrslag, lyckas hålla skiten som tur var. pust, vilken nisse man är... :kocko

pakopak skrev:
Så då har jag bytt kalsonger efter mitt första riktiga wobbel, Körde bakom ww på motorvägen på väg hem, så briljerar han med en säkert 1,5km låååg wheelie, jag kör fram och ger honom tummen upp. plockar upp min på slangen i 100 lyckas växla till 3:an och håller den där ganska länge. sätter ner hojen i ungefär 210 precis på kanten till en vit streck (mittlinjen) och får ett eller flera ordentliga styrslag, lyckas hålla skiten som tur var. pust, vilken nisse man är... :kocko

jag såg bara ditt bakljus pendla fram & tillbaka snabbt som fan.. det var nära.. alldeles FÖR nära ..

Ta det lugnt. du vill inte sluta som det gjorde för mig förra året :död

wonderwizard skrev:
jag såg bara ditt bakljus pendla fram & tillbaka snabbt som fan.. det var nära.. alldeles FÖR nära ..

Ta det lugnt. du vill inte sluta som det gjorde för mig förra året :död

Jag skulle vilja tacka alla på öhlins som har gjort det möjligt för mig att komma hem i ett stycke idag, visade sig vara välinvesterade pengar med en styrdämpare, någon som vet om de säljer sunt förnuft också?... :fatta!

Tack för en trevlig tur grabbs. WW, din monsterwheeeeeelie på väg mor donken har etsat sig fast i mitt undermedvetna, ett djävulskt fint minne att ha när snön faller ute :tomten ...

996D, man får verkligen veta att man lever när man puttar i gång din ducce...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back