Tisdagstur 26 Juni

Men, om du låg sist så måte han ju ha en jä-la stark baklampa (också) :va

Som sagt, jag blev omkörd av fyra stycken, var av en var D-Dawg därav problemet med att jag blev bländad :D

Påpekas skall ju att min förmåga att köra ifrån någon är låg (oavsett trafik) :D ... därmed inte sagt att ni körde sakta ;)

Så här ligger det till, jag såg inte att ni försvann och om det sen var jag som var siste man eller inte, det kan jag inte svära mig fri från.

Återigen, försteman och sisteman bör båda vara väl förtegna med vilka vägar färden kommer gå på, ha visuell kontakt vid vart ställe det byts väg på och ha koll på alla hojar däremellan.

Fast å andra sidan, ibland känns det som att Sex Pistols var mer organiserade under sina glansdagar än vad vi är ibland under våra körningar... :hihi

För två år sedan var jag med på en TT där vi blev av med varandra innan vi ens lämnat helsingborgs stadsgräns... :gnissla

Riktigt bra runda vi hade:) och sen får jag vel ta det på mig men jag blir inte klok(stavning?) på vart jag blev av med er för vi körde ju inga avanserande vägar till strövelstorp där jag märkte att det var några som saknades:va men som BT säger så får förste och sisteman ha bättre komuntikation:) :rodnar

Helt okej bilder BT man fasnade ju på bild:)

...Så här ligger det till, jag såg inte att ni försvann...

Nej, det var inte för att anklaga :pannkyss bara pika lite oavsett vem :D Inget personligt. Det är värre/viktigare när man kör på mindre, snabbare o kurivare vägar ur ett säkerhetsperspektiv.

Riktigt bra runda vi hade:) ...men som BT säger så får förste och sisteman ha bättre komuntikation:) :rodnar

Ja, jag var väl så ivrig o komma iväg med... Regn.. Den som e Reise leiter får kanske "presentera" rundan innan avfärd. Eller iaf delmål om man inre har hela turen klart för sig. Spontanitet e kul :D

I andra grupper jag kört, stannar "näst"-sisteman i korsningar där man avviker ifrån "rakt spår", om man vet att det är folk bakom.

Jag e förövrigt intresserade av vägar ni brukar köra, eller önskar köra. Har ni någon samligstråd för vägar? :)

Last edited:
Last edited:
Jag är glad att jag inte blev lost helt själv för då hade jag nog snurrat på vägarna ett bra tag, hade ingen aning om var jag var när vi tappade resten av ligan. Tack Bebe för en bra runda och framför allt för vägvisandet.

Nästa gång kan väll förste man slänga ut lite kaksmulor längs vägen så hittar även jag :D :D

Jag är glad att jag inte blev lost helt själv för då hade jag nog snurrat på vägarna ett bra tag, hade ingen aning om var jag var när vi tappade resten av ligan. Tack Bebe för en bra runda och framför allt för vägvisandet.

Nästa gång kan väll förste man slänga ut lite kaksmulor längs vägen så hittar även jag :D :D

Jag tyckte jag såg dig i backspeglarna ett bra tag sen poff försvann du :confused:

Jag tyckte jag såg dig i backspeglarna ett bra tag sen poff försvann du :confused:

Åh då gick det, jag och polaren Copperfield har övat länge på den :D

Nä jag la mig bakom BeBe blackbird och såg bara till att jag hade koll på var han körde men när han började titta sig omkring började jag ana oråd, men vi fick en fin runda ändå :yoparty Testar igen nästa tisdag.

Back