TisdagsTur™ 4 Augusti

Jag e inte heller avis på er, i det sköna vädret.....

Hoppas jag får tillbaka hojen snart...
Tjyyyvajävlar..... :(

En långsam och en snabb grupp med en förbestämd fikaplats.

Samt att alla som kör TT måste ta sig tid att läsa denna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724

Jepp.. så måste det nog bli. I alla fall om vi blir fler än 7-8st? Kanske ska man kalla det för en snabb och en medel :confused: Mest för att inte folk ska välja den snabba gruppen av fel skäl?

Fler som har bra synpunkter för att vi ska kunna få TT:n att bli ännu bättre???

Vad jag förstått så är det mycket av folket som kört TT länge som slutat? Antagligen för det inte varit som "förut".. Så varför inte göra det ännu socialare där alla kan hänga med?
Jag kan säkert ställa upp att vara resledare för den slöaste gruppen när jag väl är med (Och folk "under min nivå" vill vara med).
Vet att det är mycket nytt folk som är sugna på TT som vanligtvis ligger bakom mig när vi är ute och kör.. Annars brukar Beshar köra ofta, samt att han kan vägar bra (Lastbilschaffis)..

Dvs, kör man oftare 3nivåer, snabb, medel och slö så lär folket som oftast kör snabbare än mig, Beshar, Riddick och Danne köra i medel, så hade jag kunnat ta tag i den "slöaste" gruppen där nyare folk kör, jag har ändå kört några TT nu och dvs kört många diverse "TT-vägar"... Allt upp till hur mycket folk som visar intresse, har ju som sagt kommit en ny generation sporthojjare iår, jag är en utav dem.

Bara några tankar.

/M

Jag e inte heller avis på er, i det sköna vädret.....

Hoppas jag får tillbaka hojen snart...
Tjyyyvajävlar..... :(

Tjöpa gixxer? hihi

Last edited:
Jag håller med där! Vi måste få det till o funka och det låter som en bra idé, men då måste vi ha två ledare om vi ska ha två grupper.
Det är bara till att köra ner till Staffanstorp och vara med på ett Radical Riders onsdagsgazz så ser ni hur det kan fungera. Det krävs dock att man har några stycken "reisleiters" som har färdiga rundor i skallen och som vill leda grupper.

RR har tre olika slutdestinationer från Staffanstorp, Sjöborakan, Revingerakan samt Assars i Hörby. Dessutom har man ibland samling i Eslöv och då kör man Eslövsrundan som slutar på fiket i Bialitt. Man bestämmer slutdestinationen innan gängen drar och vem som ska leda vilken grupp. I övrigt så är det som alltid den framförvarande som har ansvaret för att den bakom är med i alla korsningar och kurvor. Tar alla sitt ansvar så behöver man bara vänta in en hoj i varje korsning och allt flyter på. Pissenkelt.

Det är bara till att köra ner till Staffanstorp och vara med på ett Radical Riders onsdagsgazz så ser ni hur det kan fungera. Det krävs dock att man har några stycken "reisleiters" som har färdiga rundor i skallen och som vill leda grupper.

RR har tre olika slutdestinationer från Staffanstorp, Sjöborakan, Revingerakan samt Assars i Hörby. Dessutom har man ibland samling i Eslöv och då kör man Eslövsrundan som slutar på fiket i Bialitt. Man bestämmer slutdestinationen innan gängen drar och vem som ska leda vilken grupp. I övrigt så är det som alltid den framförvarande som har ansvaret för att den bakom är med i alla korsningar och kurvor. Tar alla sitt ansvar så behöver man bara vänta in en hoj i varje korsning och allt flyter på. Pissenkelt.

Jupp, men mer än en som jag pratat med därifrån är lite less på att det alltid är samma rundor...
Där har vi det lite bättre, men på bekostnad på att vi är lite mer vilse också. :hihi

Vad jag förstått så är det mycket av folket som kört TT länge som slutat? Antagligen för det inte varit som "förut".. Så varför inte göra det ännu socialare där alla kan hänga med?

/M

Jag tror faktiskt att det är så att Livet som sådant tränger på och man helt enkelt inte har tid med att hänga med på varje TT numera.
Vi började detta för 6(?) år sedan och vi "gamla" var ju lite yngre då, dvs utan familj, hus, etc etc. Mycket har förändrats med tiden.

Men, att göra det socialare igen är en bra idé. Det var ju det som gjorde det så bra "förr i tiden", vi som körde kände varandra lite bättre, hade kräftskivor ihopa mm, mm. :)
Nästan som en "riktig" mc klub, bara klubhus som saknas, med kaffe och bullar som serveras varje tisdag mellan 17.00-17:30... :hihi :tungan

:hej

Last edited:
På min (förra) tid i Hbg fanns det två klubbar, HOODS MC och Running Stars MC ev en 3e om man räknar FMCK!

Ooh the days! Kanske läge att börja samla upp folket? Mötesplats...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul