Tisdagstur™ 28/6

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det snart dags igen för TisdagsTur™ (TT)
Väderutsikterna för Tisdagen kan du se nedan

sydnytt1.jpg

radaranim2.gif

Avfärd 18:00 från Posör stället numbro uno, Strandvägen, Det brukar vara folk där lite tidigare för att snacka lite skit
Som vanligt blir det ca: 3-5h körning med trevligt folk, ett stopp för att både tanka, fylla på vätskereserven och tömma blåsan
Kom fulltankade och klara till samlingen, då stoppen. planeras efter full tank.

Fika och mat tar vi sist någonstans i Hbg där alla TT avslutas.

En Über Super Atom galet Tokfort om önskan finns, och en eller flera lagom som passar alla
Är du ny på hoj eller inte har kört i grupp med oss tidigare, så bör ni tänka er för både en & två gånger när ni väljer grupp samt placeringen i gruppen, då tempot på de kurviga vägarna är "inspirerat".

Har ni inte kört med oss tidigare, så se till att läsa
R.O.H Gruppkörregler innan ni kommer till ett TT.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40724

En annan tråd som är nyttig att läsa, är AMBULANS sticky
I fall ni kommer först till en olycka.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=876

Ni som kan ställa upp som Reisleiters/Backmarkers, kan gärna skriva upp er.

---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------
1.
2.
3.
4.
5.
---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------

Kommer att dyka upp strandvägen

1.
2.
3.
4.
5.

Vid regn, snö, drivis eller Älginvasion ställs TT:n in och oftast meddelas detta i RoH forumet.

Jag kommer troligvis inte, då jag arbetar till 18.00 denna veckan

1. DasPB (om jag känner mig bättre)
2. H-Dawg
3. R&B
4.
5.

Jag ska försöka komma, är dock färsk i Helsingborg så får se om jag hittar till strandvägen :P

1. DasPB (om jag känner mig bättre)
2. H-Dawg
3. R&B
4. sofiiiii
5.

Äntligen en tisdag som man e ledig på..fanimaj på tiden :)

Scheisse!
Där stod jag och Putte Liten på Yamaha Center och väntade in dagens TT (inte med hojar, vi ville bara vara lite sociala :) ) men eftersom inte en enda RoH:are skulle starta från YC så drog hela följet förbi. :huvet

Jag hade ytterligare ett syfte med mitt besök och det var att promota söndagens Sydskanes Emsekörning på SRW.

header_summer.jpg

Det känns som om det finns en hel del nytt folk som kör TT som inte känner till att det faktiskt finns ett sätt att gasa skiten ur hojen.

Helt lagligt och oerhört säkert!

På söndag har vi öppnat upp för alla er som inte har så stor vana av bankörningar men är sugna på att känna på det. Vi har därför två GULA grupper. Den ena är redan fullbokad men i den andra finns det 20 platser kvar (nu ikväll alltså).

Så ni som vill veta vad hojen är byggd för, in och boka er, platserna lär gå åt.

Vi kör med ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME som inspirationskälla och sätter säkerheten högt.
Vi har alltid flaggisar runt hela banan och på depåchefsplatsen står det en rutinerad depåchef.
I alla grupper finns det instruktörer.
De bär orange t-shirt med texten "instruktör" på ryggen. Har du frågor eller vill ha hjälp praktiskt eller teoretiskt, så vänd dig till någon av dem då de är på plats för att hjälpa dig.

Sydskanes Emse har alltid läkare på plats på alla körningar!
Personal och akutambulans kommer ifrån Öresundsambulans och ambulanserna är utrustade på samma sätt som ordinarie ambulanser tillkallade via SOS 112.

All personal från Öresundsambulans har lång erfarenhet av ordinarie ambulansverksamhet och på Sydskanes Emses körningar består bemanningen av en läkare och en ambulanssjukvårdare. Vi har alltså bättre bemanning än Region Skånes krav på akutambulans.

All legitimerad personal arbetar efter Region Skånes behandlingsriktlinjer och har i förekommande fall personlig delegering av läkare.

Merparten av Sydskanes Emses personal har genomgått "Ambulansutbildning".
Detta för att kunna assistera ambulanspersonalen och därmed öka säkerheten ytterligare vid olyckor på banan. Sydskanes Emse anordnar även återkommande HLR utbildningar mm.

Gruppindelning är ett sätt att öka säkerheten.
Sydskanes Emses filosofi är att homogena grupper är säkrare och att man som deltagare därmed har roligare.

• GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.

• RÖD - för de som har kört mycket på bana och har stor erfarenhet.
Förarna i röd grupp förväntas hålla goda spår och köra med god marginal samt köra om med hänsyn trots ett högre grundtempo. Omkörning är tillåten. Tänk på att det krävs stor vana av bankörning i denna grupp.

På våra Knutstorpsköringar har vi ofta två röda grupper. Det spelar ingen roll vilken grupp du anmäler dig till. På plats kommer gruppen att delas in i två delar med 25 deltagare i varje, där den ena är för dom som känner sig lite snabbare. Detta sköts av din instruktör under första förarmötet.

• VIT - för de som kör riktigt fort och har mycket stor erfarenhet.
Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

Vill på detta sätt hälsa alla R o H:are och annat löst folk välkomna till SRW på söndag.

P.S. I juli och augusti, mitt i semesterperioden, har vi planerat in "dubbeldagar" på Ring Knutstorp.
Vi har då en GUL, två RÖDA och en VIT grupp och det finns platser kvar i alla grupper den 14:e och 15:e. Jag inleder min semester med två dagar på Knudan :rock

2011.jpg

Varje dag är dock sin egen så man behöver inte köra båda. D.S.

Last edited:
Tack för idag boys.
Jag vinkade och avvek efter Bossholma och letade mig ner mot LA igen.

Tänkte passa på och tacka för ett trevligt välkommnande! Första TT för mig, första gruppåkningen och en av dom första turerna i skåne.

Ni verkar vara ett gött gäng och jag kommer garanterat att dyka upp fler gånger!

Ha det gött!
/Robin

Gårdagens tur (i alla fall upp till Bassholma).

Bifogat

• ScreenHunter_02 2011-06-29 07.27.jpg
    ScreenHunter_02 2011-06-29 07.27.jpg
    190.5 KB · Visningar: 70
Såvida vi inte kör samma väg varje gång så ser jag inte ngt problem.
Du ser aldrig nåt problem med att publicera turer va?

Om jag hade varit polis så hade jag tittat på alla dina turer och sett om det fanns några gemensamma nämnare/punkter/sträckor som folk passerar frekvent.
Om sådana finns så hade jag ställt mig där då och då.
Men så smarta är ju inte poliser.... :rolleyes:

Lägg ner din publiceringsiver och dämpa din GPS-kåthet.

Vi har ju haft den diskussionen förut. Och kontentan med det var att vi helst inte skulle publicera våra rutter.

:hej

Lägg ner din publiceringsiver och dämpa din GPS-kåthet.

Inte för att du säger det :arsele

Om jag hade varit polis så hade jag tittat på alla dina turer och sett om det fanns några gemensamma nämnare/punkter/sträckor som folk passerar frekvent.
Om sådana finns så hade jag ställt mig där då och då.
Men så smarta är ju inte poliser.... :rolleyes:
Och det händer aldrig att civila poliser åker med på rundorna incognito?
Så det spelar ingen större roll.

Last edited:
*/ ?>
Back