TisdagsTur™ 13 Maj

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det snart dags igen för TisdagsTur™ (TT)
Enligt SMHI / DMI ska det bli uppehåll & ca: 16 grader varmt på Tisdag

sydnytt1.jpg

radaranim2.gif

Som vanligt blir det ca: 15 mil av slingriga vägar, ett par stopp, med chans att både tanka & att fylla på vätskereserven.
Men kom gärna fulltankade, för planerna kan ändras.
Blir det många som dyker upp, så delar vi upp körningen i 2 grupper, då alla ska kunna hänga med på våra körningar

Samling på posörstället Nr 1 STRANDVÄGEN
Vill ni snacka lite skit, kom tidigt, för beräknad avfärd är ca: 17:45

Har du inte kört med oss tidigare, så var vänlig att läs DETTA

Ni som kan ställa upp som Reisleiter, kan gärna skriva upp sig
även sistemän/kvinna behövs

---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------
1.
2.
3.
4.
5.
---------------- Kopiera & fyll i namn ----------------

Jag kan nog inte komma, då jag jobbar till 18 hela veckan.
så hoppas ni får en trevlig tur :tummenupp

Last edited:
Jag är på... ifall kollektivtrafiken når Landskrona i tid ;P

Jag tänkte också dyka upp.
Om min bil startar nu då. Den vart lite morgontrött... :rolleyes:

Ja det brukar ju gå som på räls iaf :D

Sitter hemma o muttar över uteblivet däckbyte idag...
Kan lika gärna jobba lite till :tråkad

Du hade kunnat svängt förbi mig med hojen istället för att sitta där och muttra.

Hade pitstoppöppet för TT åkare fram till kl.18.00 :tummenupp

:gnissla

Jag skulle vilja veta vilken skit gud jag förolämpat för att förtjana alla dj*vla otur jag haft de två senaste veckorna... :gnissla

Jasså det var ni som flåsade förbi mig i Kvidinge vid ca 18:15 ? :)
Ni håller väl hastigheten pågar?:tungan

Vet inte om det var ert gäng, men ett par hojförare var nära enligt sambon att bli kylarprydnad på hennes Honda Civic.
Ett par hojar körde om en bil efter 30-området (mot Klippan) i en brant backe med 0 sikt för mötande trafik vilket resulterade till att hon fick stampa på bromsen för att inte fronta.
Hon kanske överdramatiserar.... :va

Kom ytterligare ett gäng vid 18:45 (17hojar), också ni?

Ja, det är klart. :rolleyes:

Ett problem vid gruppkörningarna är att grupperna i många fall har för stor spridning. Där är folk som inte har den rutinen som krävs för att hänga med tempot i exempelvis den snabba gruppen.
Givetvis blir de efter när gasas på genom kurvorna på slingervägarna. När täten sen kommer in i samhällena och slår av på tempot just för att det är ett samhälle man passerar, då finns möjligheten för de som halkat efter att köra ikapp.
Då blir det höga hastigheter mellan husen och tvivelaktiga omkörningar. Det medför även i förlängningen arga gummor med krattor, ilskna insändare i tidningarna och "planterat" lösgrus i kurvorna.

Jasså det var ni som flåsade förbi mig i Kvidinge vid ca 18:15 ? :)

Vet inte om det var ert gäng, men ett par hojförare var nära enligt sambon att bli kylarprydnad på hennes Honda Civic.
Ett par hojar körde om en bil efter 30-området (mot Klippan) i en brant backe med 0 sikt för mötande trafik vilket resulterade till att hon fick stampa på bromsen för att inte fronta.
Hon kanske överdramatiserar.... :va

Kom ytterligare ett gäng vid 18:45 (17hojar), också ni?

Det var nog jag:rodnar :rodnar Men så när var det inte där var gott om plats, jag hade precis kört lite på slangat där!

Last edited:
Back