Tisdagsträning Sviestad 5 september

Gustav och jag kommer och chefar.

Vänligen kom i god tid så att vi kan ha alla anmälda och betalda i tid till förarmötet.
Förarmöte 16:55
Utsläpp snabba gruppen 17:00
Därefter kör vi med 15-minuterspass så länge det är ljust nog eller senast till 20:00. Solen går dock ner 19:47.

Väderutsikter till tisdag. Växlnade molnighet och blåsigt. Vindar från nord/nordväst. Skruva åt styrdämparen för att slippa styrfladder över knicken på långa rakan och dreva för att klara motvinden.

Prognos för luftdensitet till er som bestyckar. Uppskattad AD 1,187. Beräknat på temp 18 grader, tryck 996 hpa och 57% relativ luftfuktighet. Ta det med en nypa salt, men förvänta er inte heller några större avvikelser.

Teddy skrev:
2432380 Gustav och jag kommer och chefar.

Vänligen kom i god tid så att vi kan ha alla anmälda och betalda i tid till förarmötet.
Därefter kör vi med 15-minuterspass så länge det är ljust nog eller senast till 20:00. Solen går dock ner 19:47.

Väderutsikter till tisdag. Växlnade molnighet och blåsigt. Vindar från nord/nordväst. Skruva åt styrdämparen för att slippa styrfladder över knicken på långa rakan och dreva för att klara motvinden.

Prognos för luftdensitet till er som bestyckar. Uppskattad AD 1,187. Beräknat på temp 18 grader, tryck 996 hpa och 57% relativ luftfuktighet. Ta det med en nypa salt, men förvänta er inte heller några större avvikelser.
Så ÄR det.

Teddy skrev:
2432380 Gustav och jag kommer och chefar.

Varför förarmöte? Säg till om gula linjen redan nu så är det ju klart, ni verkar inte ha missat nått! :D

Var ju ett jäkla skit att man jobbar kvällstid denna vecka. :(

Haakan skrev:
2432371 Slutåkt !!
Har sålt hojen
Äh, snart haru köpt en ny(bättre beggad?) hoj ju :tummenupp

imorrn blir det fullt ös!

och gula linjen känner väl de flesta här till, MEN alla som tränar hänger inte på SH har jag märkt :(

Alx skrev:
2432450 Varför förarmöte? Säg till om gula linjen redan nu så är det ju klart, ni verkar inte ha missat nått! :D
Jag vet, det låter lite Over Kill med förarmöte men jag har kört tisdagsträningar de senaste sex åren och har märkt att sedan man under detta år började med regelbundna förarmöten har kvaliteten på träningarna förbättrats betydligt. Det förekommer inte alls lika mycket förvirring ute på banan och mängden potentiellt farliga situationer har minskat betydligt. Det kommer inte att presenteras några nyheter eller andra konstigheter på förarmötet. Det blir bara en enkel genomgång av depåutfart, depåinfart, knicken, gula västar, åsså en allmän vädjan om att visa varandra repekt och hänsyn. Det kommer att ta max tre minuter. Sen tjöööör vi!!!

Teddy skrev:
2432649 Jag vet, det låter lite Over Kill med förarmöte men jag har kört tisdagsträningar de senaste sex åren och har märkt att sedan man under detta år började med regelbundna förarmöten har kvaliteten på träningarna förbättrats betydligt. Det förekommer inte alls lika mycket förvirring ute på banan och mängden potentiellt farliga situationer har minskat betydligt. Det kommer inte att presenteras några nyheter eller andra konstigheter på förarmötet. Det blir bara en enkel genomgång av depåutfart, depåinfart, knicken, gula västar, åsså en allmän vädjan om att visa varandra repekt och hänsyn. Det kommer att ta max tre minuter. Sen tjöööör vi!!!

Jag vet, mycket bra! Skoja bara lite!

Förarna börjar bli vana med förarmöte också, förra veckan när det inte blev något var många förvånade!

Ses i morn! Säg till om ni behöver hjälp med något! :tummenupp

Förarmöte är skitbra. Precis som Teddy säger, kvaliten har blivit bättre. Alla vet hur långa passen är, hur många grupper, hur man bär sig åt när man kör tvåtaktsmoppe, att man ska ha västar, inte köra över gula linjen etc

Saknade mötet oerhört sist, men kanske var för att depåvärden inte var påläst om att det numera är möte 16:55 utanför cafet.

Vår bil är lagad idag och står nere i Malmö så den tänker jag inte hämta.
3868:- kostade kalaset och då ingick självrisken för bärgningen också :näsblod

Bikerbitch skrev:
2432972 Förarmöte är skitbra. Precis som Teddy säger, kvaliten har blivit bättre. Alla vet hur långa passen är, hur många grupper, hur man bär sig åt när man kör tvåtaktsmoppe, att man ska ha västar, inte köra över gula linjen etc

Saknade mötet oerhört sist, men kanske var för att depåvärden inte var påläst om att det numera är möte 16:55 utanför cafet.

Vår bil är lagad idag och står nere i Malmö så den tänker jag inte hämta.
3868:- kostade kalaset och då ingick självrisken för bärgningen också :näsblod
Man kan ju i sett sådant fall informera depåvärden/träningsansvarig att han glömt mötet......:)

Blir en intensiv dag imorgon, först hem ifrån jobbet runt 7 tiden på morgonen sen sova några timmar ,packa och iväg, köra träningen, sen järnet till jobbet..får kompa 4timmar...

Vaken tid hemma typ...20minuter.

Det kommer att bli den bästa träningen nånsin. Jag vill åka NUUU! NYSS!

Skall bli kul som f-n. Hoppas att det kommer många.
Förarmötet ser jag som nåt väldigt positivt och berömmer LMS för deras säkerhetstänkande.
Skitbra.

Kan man ju hoppas att man får lite mer flyt i körningen med nu. Teoretiskt är jag skitsnabb men rent praktist ute på banan , Ja det e en annan sak det... hehe..

Man kanske skulle våga sig ut... Jag är skitbra på att se söt ut i depån!! :banana
Och dessutom ta mysko bilder på folk när de (minst) anar det... :D

Finns det sol och jag kommer loss från jobbet blir det fotografering.. Underbara kort med fokus 3 m bakom föremålet.. :tungan

Rotorp skrev:
2433403 Skall bli kul som f-n. Hoppas att det kommer många.
Förarmötet ser jag som nåt väldigt positivt och berömmer LMS för deras säkerhetstänkande.
Skitbra.

Kan man ju hoppas att man får lite mer flyt i körningen med nu. Teoretiskt är jag skitsnabb men rent praktist ute på banan , Ja det e en annan sak det... hehe..

var du lugn, snart äre vinter igen och du kan skryta över ölen hur snabb du är ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back