Tisdagsträning Sviestad 19/9

Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

På det hela taget en mycket lyckad kväll. Full story kanske kommer när förtreten är svald.

Som vanligt en mycket bra träning! Få se om jag hinner få ordning på suzukin tills nästa tisdag...

Mattias skrev:
2472507 Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

På det hela taget en mycket lyckad kväll. Full story kanske kommer när förtreten är svald.

Erkän att du kom för den goda maten och det trevliga sällskapet! :tungan

Synd att hojen surade.

Mattias skrev:
2472507 Vädret var bra, det var inte så mycket folk, jag var laddad. Motorcykeln fungerade inte. Noll meter körda på banan, fyrtio mil körda i skåpbil.

kolla så den startar INNAN den lastas nästa gång...?:arsele

kungko skrev:
2472548 kolla så den startar INNAN den lastas nästa gång...?:arsele

Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:

Mattias skrev:
2472581 Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:

Tur att du e så söt i ditt skinnställ....

ett plus för att du slapp frysa :pannkyss

Kanonkväll, SMHI hade fel som vanligt. Hojen gick igen men helt utan mellanregister, död mellan 8-10 och sedan allt på en gång. Ut ur Sviestadböjen måste jag ha sett ut som Watz, bara 100 km/h mindre. :D

Bra träning:tummenupp förutom lite strul med folk som inte vet hur man åker ur och in i depån.
Skönt att det blev torrt med,

/mange

Mattias skrev:
2472581 Startade gjorde den. Den läckte bensin som om bensin vore gratis också. Sist jag körde fungerade allt UA, nu ville flottörventilen inte bli tät, trots en timmes mek i fält. Iförd skinnställ. :mad:
Ooops, trist, trist ,trist. Förgasarna sitter ju inte direkt lättåtkomligt heller. Vågar man föreslå ett bensinfilter från Biltema för 12:90 kr?

Teddy skrev:
2473010 Ooops, trist, trist ,trist. Förgasarna sitter ju inte direkt lättåtkomligt heller. Vågar man föreslå ett bensinfilter från Biltema för 12:90 kr?

Ja, det vågar du. Tanken är redan tänkt. Det hade sparat mycken gråt och tandagnisslan.

frollo skrev:
2472927 Bra träning:tummenupp förutom lite strul med folk som inte vet hur man åker ur och in i depån.
Skönt att det blev torrt med,

/mange

Men du han tog ju inte samma spår som du :tungan sen att han kom som en kryssningsmissil över hela banan med ingen fart alls är ju en annan sak...eller :rolleyes: Såg lite otäckt ut, trodde du skulle gå omkull!

:huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.
Att det är med depåinfarten ska vara så svårt. En liten spikmatta på de drabbade infarterna kanske så att det inte upprepas så ofta:) :)

Fjordmannen skrev:
2473273 :huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.
Att det är med depåinfarten ska vara så svårt. En liten spikmatta på de drabbade infarterna kanske så att det inte upprepas så ofta:) :)

Jag var ruskigt nära att krocka med en galning som fick för sig att gå in i depån precis efter knixen på rakan! Han började bromsa och sträckte upp handen samtidigt som han gick över till höger sida!
Där hade jag tänkt att köra om! Jag hade förhöjd puls i en timme efter det... Dar var snuskigt nära!

Att det ska va så jävla svårt att göra korrekta depåinfarter!

Fjordmannen skrev:
2473273 :huvet fegade ur igår då jag trodde att det skulle regna. Xtra fälgar till regndäck är beställda, så nästa år blir det åka av vilket j..... väder det än är.

Infarten har dom koll på om dom inte kör classic, det är utfarten som är problemet...

ozto skrev:
2473279 Jag var ruskigt nära att krocka med en galning som fick för sig att gå in i depån precis efter knixen på rakan! Han började bromsa och sträckte upp handen samtidigt som han gick över till höger sida!
Där hade jag tänkt att köra om! Jag hade förhöjd puls i en timme efter det... Dar var snuskigt nära!

Att det ska va så jävla svårt att göra korrekta depåinfarter!

tog du inte o skällde ut den token som gjorde det då?
om han inte får reda på att han gör fel, så lär han göra samma sak ända tills han/hon blir påkörd...

Haha JA det blev lite väl spännande där ett tag,
Tur att det gick bra iallafall,
Hyfsat tråkigt att krasha hojen pga att nån annan klantar till det..
Ska kobbe köra falken föresten ?

//Mange

Alx skrev:
2473261 Men du han tog ju inte samma spår som du :tungan sen att han kom som en kryssningsmissil över hela banan med ingen fart alls är ju en annan sak...eller :rolleyes: Såg lite otäckt ut, trodde du skulle gå omkull!

håkan skrev:
2473284 tog du inte o skällde ut den token som gjorde det då?
om han inte får reda på att han gör fel, så lär han göra samma sak ända tills han/hon blir påkörd...

Japp visst gjorde jag det!:tummenupp

Ska jag vurpa så vill jag göra det själv, behöver inte hjälp av någon annan!

frollo skrev:
2473436 Haha JA det blev lite väl spännande där ett tag,
Tur att det gick bra iallafall,
Hyfsat tråkigt att krasha hojen pga att nån annan klantar till det..
Ska kobbe köra falken föresten ?

//Mange

Nä, säsongen är över för hans del :(

Vi funderade ett tag på att åka ner, men jag har typ en lägenhet att renovera innan nästa helg så det blir nog inte så tyvärr. Lycka till! Vi ska hålla tummarna i helgen! :tummenupp

Tack tack! Ok tråkigt att det inte blir mera för han,,,
Har han fått hojen såld ?

Alx skrev:
2473543 Nä, säsongen är över för hans del :(

Vi funderade ett tag på att åka ner, men jag har typ en lägenhet att renovera innan nästa helg så det blir nog inte så tyvärr. Lycka till! Vi ska hålla tummarna i helgen! :tummenupp

frollo skrev:
2473571 Tack tack! Ok tråkigt att det inte blir mera för han,,,
Har han fått hojen såld ?

Nä, tyvärr. Var en kille som var intresserad men han la ett väldigt lågt bud! Vet du nån som vill köpa? ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back