Tisdagsträning Sviestad 15 maj

2942627 Stort tack till Gustav och Teddy för en bra träning, inte mycket ni kan göra åt krascherna.

Vart förnedrad av Gull å det grövsta men det var det värt. Helt underbart att se hans sjuka kurvhastighet i Torparna :yoparty

Skriver en liten träningsrapport på min blogg om någon är intresserad.
Det är en fröjd att se vissa förare på banan. Robban är en sådan. farten i Esset är ju kanonkul att kika på. Fredde ut ur Sviestadsböjen är också en höjdare.

Tackar, jag repar mig nog. Skulle tacka flera här inne om jag 1) mindes vem jag träffat och som har hjälpt mig 2) även om jag kom ihåg dem skulle jag inte veta vilka de är...

Jag var ute med kärran och pratade med dig precis efter att du hade kraschat. Du såg lite vinglig ut och hade lite svårt att fokusera blicken men påstod att du minsan var okej.

Teddy stannade kvar och kallad på ambulans medan jag åkte in och skaffade förstärkning för att flytta hojen. När jag kom tillbaka tittade du på mig som, var har jag sett henne för? Jag är helt säker på att jag känner igen henne? Men vad gör hon här? Var är jag förresten?

Hoppas du får ihop hojen igen! Krya på dig! :pannkyss

Hur som hellst, kul var det. Och tusen tack till Alexsandra för all hjälp!

Det var så lite så! :)

Last edited:
Och av Watz också. Du fick smaka mycket 2T-rök igår. :hihi
Japp, men det är det som sagt värt :)

Kommer alltid att ha stor respekt för snabba förare oavsett vad de sitter på för maskiner. Vart omkörd av Lindström på Anderstorp och det var också en fröjd. Blir nästan mer taggad än förnedrad, de visar ju att man kan åka så oändligt mycket fortare med rätt teknik och känsla.

Jag brukar mest komam på mgi själv med att flina brett i hjälmen när man blir "förnedrad" på det viset.

Jag var ute med kärran och pratade med dig precis efter att du hade kraschat. Du såg lite vinglig ut och hade lite svårt att fokusera blicken men påstod att du minsan var okej.

Teddy stannade kvar och kallad på ambulans medan jag åkte in och skaffade förstärkning för att flytta hojen. När jag kom tillbaka tittade du på mig som, var har jag sett henne för? Jag är helt säker på att jag känner igen henne? Men vad gör hon här? Var är jag förresten?

Hoppas du får ihop hojen igen! Krya på dig! :pannkyss

Då vill jag rikta ett stort tack till dig och Teddy! Nu vet jag att det är lugnt att vurpa snart igen ;)

Då vill jag rikta ett stort tack till dig och Teddy! Nu vet jag att det är lugnt att vurpa snart igen ;)

Ingen orsak det är därför vi är där. Men en vurpa till är väl onödigt, har du inte kraschat två hojar redan i år?

Ingen orsak det är därför vi är där. Men en vurpa till är väl onödigt, har du inte kraschat två hojar redan i år?

Visst ska jag försöka hålla mig på hjulen, att vurpa är ju inge vidare skoj. Det stämmer (tyvärr) att det är andra hojen redan i år...

Hur mycket diffar varvtiderna nudå med den nya chikanen, eller va det för blåsigt och kallt för att hitta något tempo.

Jag tror Watz var nere på mina varvtider nu ha ha ha!! Alltså mina från gamla bansträckningen :) 58.9 typ. Men det var i mitten av kvällen. Kanske gick snabbare ändå sen....

Hur mycket diffar varvtiderna nudå med den nya chikanen, eller va det för blåsigt och kallt för att hitta något tempo.

Det snackas om att de snabbaste vi har i landet kanske kan leta sig ner mot 55-56 tider men det återstår att se. Svaren lär vi ha om drygt 1 vecka.

Minuten kommer nog att bli en drömgräns för många, inklusive mig själv :)

Jag tror Watz var nere på mina varvtider nu ha ha ha!! Alltså mina från gamla bansträckningen :) 58.9 typ. Men det var i mitten av kvällen. Kanske gick snabbare ändå sen....
Vet du vilka tider Gull körde på?
Kändes som att han försvann snabbare än Fredde men det kan ha varit en synvilla.

Last edited:
Hörde inga Gull-tider men en tjejkompis som stod på berget tyckte han körde absolut snabbast på den delen hon såg. Blir jävligt spännande att se vad de duktiga kommer ner på i olika klasser framöver...

Fredde pressade ingenting enligt honom själv. Han körde 58:or men menade att det var 55:or som var målet om man får bättre fäste i nya sektionen.

Jag hörde rykten om att Watz också gick omkull igår. Stämmer det och i sånt fall var på banan?

Jag hörde rykten om att Watz också gick omkull igår. Stämmer det och i sånt fall var på banan?

Det stämmer tyvärr, samma ställe som du. Tror att dom höll på att lasta dig i ambulansen när det hände. Alltså strax efter din vurpa. :näsblod

Utöver vad Alx skriver ovan så hörde jag att det bara var en fotpinne som gick av och att Fredde själv klarade sig bra.

Någon som vet om Sunkan klotade?
Fick för mig att jag såg honom komma gående bort ifrån S:et vid slutet av kvällen.

Det snackas om att de snabbaste vi har i landet kanske kan leta sig ner mot 55-56 tider men det återstår att se. Svaren lär vi ha om drygt 1 vecka.

Minuten kommer nog att bli en drömgräns för många, inklusive mig själv :)

Vet du vilka tider Gull körde på?
Kändes som att han försvann snabbare än Fredde men det kan ha varit en synvilla.
1.01 sa han till mig, det gick något grönjävligt fort i esset!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...