Tisdagsträning Sviestad 15 maj

Ett stort tack Gustav och Teddy för att ni tog hand om dagens träning, det flöt på bra och de avåkningar som hände togs hand om snabbt och effektivt:tummenupp

/Christer
 
Det snackades om olja i esset från någon sidovagn i helgen. Kan det verkligen ha varit det eftersom det inte var några problem på trafikövningen igår? Ja ja, mycket krascher var det hur som helst. Blev ju ganska mycket tid på banan ändå....
 
Det snackades om olja i esset från någon sidovagn i helgen. Kan det verkligen ha varit det eftersom det inte var några problem på trafikövningen igår? Ja ja, mycket krascher var det hur som helst. Blev ju ganska mycket tid på banan ändå....

Jag är tveksam till det, tror att förhållandevis låg temperatur var den största boven.
 
Tack själv för all hjälp och så klart stort tack till Alx, LottaK och Peppe etc. Alltid lika amycket hjälp av er som kan stället.
trist med all blåst och den låga temperaturen för det blev en del hämtningar. Totalt sju krascher i Esset och två elfel på rakan.
Vete tusan vad som orsakade problemen i Esset men vi valde att hänga ut oljeflagg på slutet för att varna för att det var svårbedömt.
Kändes bra att kunna dra sitt strå till stacken och alltid lika trevligt att gagga med Teddy de 40+ milen ToR Sthlm.
 
Tack själv för all hjälp och så klart stort tack till Alx, LottaK och Peppe etc. Alltid lika amycket hjälp av er som kan stället.
trist med all blåst och den låga temperaturen för det blev en del hämtningar. Totalt sju krascher i Esset och två elfel på rakan.
Vete tusan vad som orsakade problemen i Esset men vi valde att hänga ut oljeflagg på slutet för att varna för att det var svårbedömt.
Kändes bra att kunna dra sitt strå till stacken och alltid lika trevligt att gagga med Teddy de 40+ milen ToR Sthlm.
Ja det var fasen va många avåkningar det var i dag, hoppas ingen blev skadad. Känns den här igen kanske?
http://www.flickr.com/photos/torkel_b/500158735/
 
Efter sju var det lite parodi med avåkningar direkt på andra tredje varven.
En till sjukan med hjärnskakning. (Nazzurro?)

Har du bilden i stort format så blir jag glad. :)
 
Ett gäng bilder från sista passet, rekommenderar att ni klickar på "View as slideshow" uppe till höger. Går ni med i flickr (flickr = yahoo = gratis om man inte behöver ladda upp mer än 100 MB/månad) så kan ni se alla bilderna i full upplösning (10 Mpix). Det blev rätt usla bilder, dåligt med ljus och jag glömde att slå av antishake vilket man bör göra när man panorerar men wtf, enjoy i alla fall! :tummenupp
http://www.flickr.com/photos/torkel_b/sets/72157600219407990/
 
Efter sju var det lite parodi med avåkningar direkt på andra tredje varven.
En till sjukan med hjärnskakning. (Nazzurro?)

Har du bilden i stort format så blir jag glad. :)

Det känndes bra att ha ambulans på plats igår, såg på honom när jag kom fram att allt inte var som det skulle. Han hade svårt att stå rakt och svårt att fokusera blicken. Även om det "bara" var en hjärnskakning så känns det bra att någon annan kan göra en proffesionell bedömning. :tummenupp

Till Teddy och Gustav, det är klart att vi hjälper till om vi kan, när vi ändå är där ute. Men jag vet inte om ni får vara träningsansvariga med, deja vu från er träning förra året med så många kracher. :gnissla
 
Jag och Teddy konstaterade samma sak i bilen igår. Vi måste ha dålig karma när vi är där båda två.
 
Det snackades om olja i esset från någon sidovagn i helgen. Kan det verkligen ha varit det eftersom det inte var några problem på trafikövningen igår? Ja ja, mycket krascher var det hur som helst. Blev ju ganska mycket tid på banan ändå....

Oljespillen var på lördagen, och sidvagnen hade läckt i sin skvalpplåt. På söndagen var det inget konstigt fäste alls, kalas. Skulle vara konstigt om fästet blev totalkass till idag.

Men som vanligt brukar folk underskatta kall asfalt och kalla däck...
 
Jag har varit med om samma fenomen förr, folk får släpp in i Esset på ett ställe som man inte tror att det kan släppa på. Speciellt när det är kallt händer detta, som det var igår.
 
Jag har varit med om samma fenomen förr, folk får släpp in i Esset på ett ställe som man inte tror att det kan släppa på. Speciellt när det är kallt händer detta, som det var igår.

När den svartgula R6:an släppte framför mig in i Esset så hade vi just stått 10 minuter i bandepån under en rödflaggssituation, hans däck var nog kalla.
 
Efter sju var det lite parodi med avåkningar direkt på andra tredje varven.
En till sjukan med hjärnskakning. (Nazzurro?)

Japp det var jag. Blev en sen kväll på akuten igår, var väl en lätt hjärnskakning antar jag. Minns att jag tappar framhjulet, sedan minns jag att jag går in i en ambulans någonstans och då visste jag knappt vart jag var eller hur jag kommit dit. När jag fick frågan om vilken månad det var tänkte jag länge och hårt men kunde inte för mitt liv komma på det...

Det gick inte speciellt fort, inte ens knäskrap då jag körde lånad hoj (förlåt Magnus...), bromsade inte längre, hade jämn gas och vips så släppte framhjulet. Om det nu inte var olja, så har jag iaf lärt mig hur otroligt dåligt fäste kalla däck har. Jag räknade nog med att däcken fortfarande hade bra temp. Faaaan va klantigt....en sån lågfartsvurpa får en verkligen att börja tvivla.
 
Trist med vurporna i Esset och trist att du fick en sådan smäll.
Det var ju väldigt kallt och blåsigt igår vilket ju kyler av ännu mer. Står man i depån 10 minuter så är ju däcken nere i nästan utetemperaturen.
Hoppas du repar dig.
 
Trist med vurporna i Esset och trist att du fick en sådan smäll.
Det var ju väldigt kallt och blåsigt igår vilket ju kyler av ännu mer. Står man i depån 10 minuter så är ju däcken nere i nästan utetemperaturen.
Hoppas du repar dig.

Tackar, jag repar mig nog. Skulle tacka flera här inne om jag 1) mindes vem jag träffat och som har hjälpt mig 2) även om jag kom ihåg dem skulle jag inte veta vilka de är...

Du har nog rätt, däcken kyldes säkert ner fort i blåsten och den låga temp:en. Utetemperaturen i sig tror jag inte hade varit något problem med varma däck, jag körde Nylunds körning redan 4/4 i år och då körde jag betydligt fortare än i går utan problem. Då var det kanske 9-10 grader ute.

Det gör mest ont i själen, eftersom jag först höll hårt på det jag alltid håller på: låna inte andras saker om du inte måste! Men jag var så sugen på att köra lite att jag gick med på att köra några varv för att känna om det var något konstigt med Magnus hoj. Han har slitit i flera veckor med den där lacken och dessutom lackat om min hoj som dock fortfarande ligger i bitar...
 
Teddy var där och pratade med dig i varje fall. Han kan nog återge graden av din förvirring. :)
det är nackdelen med fin lack. En fördel med att inte komma ut på banan är att man inte kan krascha sönder det man lagt ner tid på.
 
Stort tack till Gustav och Teddy för en bra träning, inte mycket ni kan göra åt krascherna.

Vart förnedrad av Gull å det grövsta men det var det värt. Helt underbart att se hans sjuka kurvhastighet i Torparna :yoparty

Skriver en liten träningsrapport på min blogg om någon är intresserad.
 
Jag och Teddy konstaterade samma sak i bilen igår. Vi måste ha dålig karma när vi är där båda två.

Ja, någonting är det i alla fall. Både i höstas och nu igår var det ju som en sådan där teaterkomedi, typ Hotelliggaren, när aktörerna springer och slår i dörrar hela tiden. Bilen med kärran åkte som en taxi mellan esset och depån. Kanske det bara får motsatt effekt när jag står på förarmötena och försöker se sträng ut och uppmanar folk till att visa hänsyn och respekt, de kanske bara blir nervösa istället för att bli lugnade. Jag vet inte.

Hur som hellst, kul var det. Och tusen tack till Alexsandra för all hjälp!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top