Tisdagsträning Sviestad 15 maj

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Välkommen till tisdagsträning på Sviestad. Gustav och jag kommer och chefar.

Vänligen kom i god tid så att vi kan ha alla anmälda och betalda i tid till förarmötet.
Förarmöte 16:55
Utsläpp snabba gruppen 17:00
Därefter kör vi med 15-minuterspass fram till 20:00.

Väderutsikter till tisdag. Soligt och 12-17 grader. Lätta vindar från syd/sydväst.

Förarmötet blir en enkel genomgång av depåutfart, depåinfart, gula västar, påminnelse om nya chikanen på bakrakan, åsså en allmän vädjan om att visa varandra repekt och hänsyn.

Ansvaret för att genomföra en säker omkörning ligger på den som kör om, inte den som blir omkörd.

Ok, så hur e det nudå, får man träna där och tävla till SMet?
Hur många grupper e det, dvs hur många 15 minuterspass blir det?
(förutsatt att det inte inträffad rödflagg mm)

Man har ju en bit att köra från Malmö... men kunde kaaaanske va värt det.

.

Varför skulle man inte få det?
De brukar köra två grupper: Snabb och inte fullt så snabb.

@Teddy: Kanske förarmötet borde vara lite tidigare?
Dyker det upp frågor rullar klockan lätt förbi 17:00.

Det finns nån regel som säger att man inte får träna på en bana X dagar innan SM tävling på samma bana om man ska delta. Såvidare det inte är officiell annonserad träning bla bla bla....
(stavning och för lat för att kolla upp i reglementet och andra trådar)

.

Det finns nån regel som säger att man inte får träna på en bana X dagar innan SM tävling på samma bana om man ska delta. Såvidare det inte är officiell annonserad träning bla bla bla....
LMS RR-träningar är vad jag vet öppna för alla som har en RR-licens och inom två veckor före en utlyst tävling för de inte neka någon att träna.

Däremot är det förbjudet att köra på banan två veckor före tävling om körningen inte är öppen för alla.

.

Är träningen öppen för alla är den ok. Däremot inte att hyra banan själv och bara låta sig själv o nån teampolare köra. Kommer inte ihåg antalet dagar som gäller, men det är väl någon vecka.
Var ju lite "bråk" om det när bike hyrde kga några dagar innan nåt endurance.

(stavning och för lat för att kolla upp i reglementet och andra trådar).

Tror bara det gäller EM, men det kanske finns någon paragraf någon har gömt någonstans. (Hur många skulle då få köra SM när det gick i slutet på Bikeweek?) har du fått dina grejor än?:rolleyes:

@Teddy: Kanske förarmötet borde vara lite tidigare?
Dyker det upp frågor rullar klockan lätt förbi 17:00.
Ja, det skulle givetvis vara det bästa men vis av erfarenheten från alla träningar jag varit på så vet jag att RR-förare är opportunister som gärna rullar in ganska sent så om vi tidigarelade mötet är risken överhängande att ett gäng skulle missa det. Vi tar mötet så fort de flesta verkar vara på plats, är anmälda och betalda. :)

Självklart kommer jag och kör ett par varv på banan!

Dock utan däckvärmare!

Jag kommer jag med och tar med grejorna jag lånade Teddy (fast "kopplingstången" skiljs jag ifrån med stor sorg! :gråta )

Jag kommer och kan som vanligt hjälpa till med det som behövs. :)

Last edited:
Tror bara det gäller EM, men det kanske finns någon paragraf någon har gömt någonstans. (Hur många skulle då få köra SM när det gick i slutet på Bikeweek?) har du fått dina grejor än?:rolleyes:

Det gäller SM också. Du får bara köra öppna träningar. Dock tror jag man såg mellan fingrarna för de som körde som föråkare i gatgrupperna, eftersom de fiskörde i deras tempo.

Om alla dessutom ser till att lyssna under förarmötet så är vi klara till 17:00. :)
Ska bli kul.
Hojen är med så jag och Teddy kan inspektera från banan.

Välkomna.

Inte mycket försnack här inte. Man kanske får banan för sig själv. Men shit vad det blåser.....blir sådana där snygga nedlägg mot vinden på raksträckorna :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...