Tisdagsträning på Sviestad 13/6, bilder.

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Blev några trots att jag inte direkt försökte....

http:\\www.fastpicz.se

Kvällens "bombe de'la surprise" var väl denna kille på sin "nya racer":

RSV_fredde.jpg

Bra bild och här ser man verkligen hur stor anläggningsyta däcket har vid nerlägg. Det ser bra ur, nu ökar jag farten lite till i ingångarna.

Macke skrev:
2237578 Lite OT i den här tråden kanske, men det där med en "båt" som ska kunna fånga upp motorns vätskor, gäller det bara 4-taktare eller?
Tvåtaktare går sällan sönder med en kaskad av vätskor som följd. Fråga mig inte hur jag vet det. :död

Macke skrev:
2237578 Lite OT i den här tråden kanske, men det där med en "båt" som ska kunna fånga upp motorns vätskor, gäller det bara 4-taktare eller?

Ja i reglementet står bl,a att: För 4-takts-motorer gäller dessutom att den undre kåpan ska vara konstruerad så att vid ett ev motorhaveriska halva mängden olja o kylvätska kunna hållas kvar osv osv.. :confused:

Du är alltid så omtänksam, ödmjuk och framför din kritik så konstruktivt och känslomässigt så man blir tårögd!! :rolleyes:

Det är lite svårt att hitta vinklar som blir bra om man inte ska ha med gräs i hela bilden, stå i avkörningszonerna, vara jävligt nära bankanten, vara på mer än ett ställe åt gången, satsa hela kvällen på att gå runt banan eller få väldigt mycket motljus. Framför allt är det ett rent helvete att missa den där svart-vit-gula posör R1'an hela tiden. :tungan

En typisk tisdagskväll med solsken så funkar bara Sviestadböjen (uttjatad), utgången på esset (var jävligt högt gräs där, framför allt då man står ett par meter under bannivån) och i viss mån torparn (långt bort) att fota i och eftersom jag bara fotade typ 4 pass, är för lat för att gå över hela anläggningen, är en halvdålig amatörfotograf och bara hade med mig ett fast 300mm så blir det tyvärr inte bättre än så här.... :(

/Micke

Swedie skrev:
2236973 De där vinklarna som är på din sida, t.ex den här:
http://www.fastpicz.se/traningar/tisdaggstraning060613/pages/IMG_5030.htm

är inge bra

EazyLiving skrev:
...så blir det tyvärr inte bättre än så här.... :(

/Micke

Äsch! Du tar ju snygga bilder!! :tummenupp Alla som har provat fotografera framfarande vettvillingar på hoj vet att det inte är det lättaste man kan syssla med. :)

Tycker det är toppen att du och andra orkar engagera er i att åka ut och ta bilder! :)

EazyLiving skrev:
2238579 Du är alltid så omtänksam, ödmjuk och framför din kritik så konstruktivt och känslomässigt så man blir tårögd!! :rolleyes:

den där svart-vit-gula posör R1'an

inte bättre än så här.... :(

/Micke

äh, sorry! Menade det inte så hårt och så negativt! En del blev ju bra! :tummenupp För att försöka göra det konstruktivt istället så, det jag brukar vilja se är mer "attackbilder", eller där man ser att det går fort. I just den vinkeln gör man inte det. Det är en sån där mittemellanvinkel.
Ser man på MotoGP och WorldSBK bilder så brukar fotografen ta med vartifrån de kommer, eller vart de är på väg, för att visualisera lite för de som tittar på bilderna. Eller om det inte är möjligt, ta med något annat i bild som kan få hjärnan att fantisera lite.

Men jag kanske bara är sur för att jag som posör inte kom med på någon av bilderna... :hihi Men det är lugnt.

Last edited:
Swedie skrev:
2238783 äh, sorry! Menade det inte så hårt och så negativt! En del blev ju bra! :tummenupp För att försöka göra det konstruktivt istället så, det jag brukar vilja se är mer "attackbilder", eller där man ser att det går fort. I just den vinkeln gör man inte det. Det är en sån där mittemellanvinkel.
Ser man på MotoGP och WorldSBK bilder så brukar fotografen ta med vartifrån de kommer, eller vart de är på väg, för att visualisera lite för de som tittar på bilderna. Eller om det inte är möjligt, ta med något annat i bild som kan få hjärnan att fantisera lite.

Men jag kanske bara är sur för att jag som posör inte kom med på någon av bilderna... :hihi Men det är lugnt.

Det Swedie säger är att han vill få en sån här bild på sig själv! :tungan ;)

Bifogat

• 63.JPG
    63.JPG
    97.4 KB · Visningar: 74
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing