Tipstråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok. Hamichi verkar ju vara ett klockrent program!

Har ni några fler tips på oumbärliga små grejjer som man inte visste att man behövde?

Hmmm. Här är några bra som kanske inte alla här känner till:

DVD-Decrypt: Bränn ner ISO-filer tex.
DVD- Shrink: Rippa DVD-filmer till 4GB DVDs
DEAMON Tools: MOUNTA/kör ISO-filer.

Inga nyheter direkt, men det är här mitt bidrag. Fyll på!

Lavalys Everest Home Edition, gratis program för att b l a läsa av de temperatursensorer som finns i din dator.
Gissa om jag blev förvånad när jag såg att det finns temperatursensor i alla hårddiskarna.

flugan skrev:
Lavalys Everest Home Edition, gratis program för att b l a läsa av de temperatursensorer som finns i din dator.
Gissa om jag blev förvånad när jag såg att det finns temperatursensor i alla hårddiskarna.

Ok :) Och vad ska man ha det till? Allt sånt har jag redan i min Guru-Clock. Vet iofs inte riktigt vad jag ska den till heller ;)

Jag gillar alcohol 120%(brännarprogram), bränner det mesta samt virtuell hårddisk så det går fint att mounta. Har ingen erfarenhet av deamon tools, nån som vet vilken som är bäst?

Trött på Utforskaren?

Xplorer2
http://www.zabkat.com/

Gratis/betal, men en del funktioner borta i gratis funktionen.
Har inte testat detta så mycket, men verkar lovande när man satt sig in i det.

Total Commander
http://www.ghisler.com/

Gratis/betal, Tryck på en knapp för att starta så funkar det som betal versionen.
Använt detta sen 98 och stromtrivs med det. Har allt jag behöver (och ett ganska tråkigt utseende tyvärr).

Starstriker skrev:
Ok :) Och vad ska man ha det till? Allt sånt har jag redan i min Guru-Clock. Vet iofs inte riktigt vad jag ska den till heller ;)

Kunde bara läsa ut temp ur BIOS å jag hade problem med för varm CPU ett tag. Sen så vill jag att chassifläkten går så tyst som müglich utan att det blir för varmt i lådan.

MP3gain: Gör om mp3or till samma ljudnivå och kan förhindra klippning.

KXprojekt: Drivrutin för soundblaster kort med mycket bättre ljud och konfigurations möjligheter. Ej stöd för eax dock inget jag saknar.

MP3tagtools: Tagga mp3 filer eller döp om dem.

Speedfan: Se temperaturer/fläkthastigheter på moderkort/hdds/vissa grafikort. Om man har tur kontrollera fläktarnas hastighet.

www.download.com ladda ner programen som ni blir tippsade om :tungan

supernaut skrev:
Jag gillar alcohol 120%(brännarprogram), bränner det mesta samt virtuell hårddisk så det går fint att mounta. Har ingen erfarenhet av deamon tools, nån som vet vilken som är bäst?
deamon tools funkar jätte bra! +att det är enkelt att använda

Det är inget brännarprogram... Image mounting bara.

Då kontrar jag med att Trillian inte har en sportmössa mot Miranda när det handlar om användbarhet. Den myriad av plugins som finns till Miranda gör det helt oslagbart. Detta gäller såklart även utseendet. :tummenupp

Halogen skrev:
Då kontrar jag med att Trillian inte har en sportmössa mot Miranda när det handlar om användbarhet. Den myriad av plugins som finns till Miranda gör det helt oslagbart. Detta gäller såklart även utseendet. :tummenupp

Miranda är dessutom helt gratis. Går säkert att hitta crackade versioner av Trillian Pro på på fildelningsnätverken men iaf.

Halogen skrev:

Jag tyckte iaf trillian var mer användarvänligare än miranda, finns gratisversioner btw :)

Ja, som man brukar säga smaken är som :arsele :)

Nä jag ändå är i farten så kan även jag lägga en röst på windows commander! :tummenupp

Partition Magic. Bra om du ska formater och ändra partitioner.

VLC-player enkel mediaspelare som klara dom allra flesta filmformat.

Ett udda yips:

Hittade idag Colin McRae Rally 2005 på Webhallen här i Sthlm för ynka 149.-
Det är billigt det för ett sånt bra spel!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...