Tipspromenadfrågor (humor)...?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Hoppas på lite hjälp här...

Saken är den att jag ska fira midsommar ihop med ett gäng och det har fallit på MIN lott att sno ihop en rolig tipsrunda.
Har sökt mig halvt fördärvad på nätet men inte hittat något bra.

Söker "oseriösa" tipsfrågor i stil med dessa:
http://www.familjeliv.se/Forum-5-97/m35840317-1.html

Dessa har (tyvärr!) redan använts i vårt gäng, så sitter någon inne med fler frågor av den typen så är jag GRYMT tacksam!
:Bugar

Pär och Martin ska gräva en grop, hur djup blir den?
1. 1m
X. ok, 2m
2. Jaja, 3m då, men inte mer.

Jag gjorde en med en massa frågor om pokemon och sånt som inte vi i min ålder inte har en aning om. Vet inte om de var svåra eller inte.

Jag fattar inte hur folk tycker de är kul med sånna där randomfrågor där vilket som helst kan vara rätt

Varför inte skriva frågor om gänget, där man dessutom avslöjar lite pinsamma grejer?

Håller med med föregående talare.
Förra året hade vi en rolig tipsrunda på midsommar som handlade om oss.

Det kunde vara tex:
Hur många gånger har Lisa kvaddat sina föräldrars bil?
1, 2 ggr, båda vid samma tillfälle.
X, Lisa har inte ens fått låna bilen då hon inte är betrodd.
2, 1 gång, hon dödade grannens katt på kuppen.

Ni kan säkert gräva upp lite skit om bekanta och de som är med på festen.
Det behöver inte vara elaka saker, utan roliga andekdoter. :)

Tycker du ska köra på sådant som nämns, roliga grejer om folk som är med. :)

dunderhonung: Vilket alternativ är rätt om Lisa? :tungan

Kryddtipsslinga gick vi för några år sen.
Halvkul iaf om man är lite packad.

Hittade en sida på nätet och kopierar in frågor o svar.

1. Ej samma? Nejlika (nej lika)

2. Gör lag innan match? Peppar

3. Arbetar med ström? Kanel (kan el)

4. Sprutar eld i sagorna i England? Dragon

5. Lösenord för rövare? Sesam (men Kum in som föreslogs tyckte jag ju var minst lika bra)

6. Säker trafikant? Körvel (kör väl)

7. Manlig fröken ur? Timjan (tim Jan)

8. Lämnar fartyg? Cayenne (kajen)

9. Blommor i sjö? Rosmarin (men vattenkrasse borde ju också vara ett korrekt alternativ)

10. Säger mamma när barnet gråter? Soja (så ja)

11. F.d. finsk NHL-spelare? Curry (Jarri eller nåt i förnamn)

12. Gammaldags (rysk) kyrkan? Basilika

13. Gör mannen när barnen somnat? Muskot (mus-skott :-)), långsökt och besvärligt och fräckt)

Självklart ska du köra randomfrågor.

Är det ett stort sällskap med varierande åldrar/kön/relationer mellan varandra blir det mest frågor av karaktären "Vilken färg hade Sture på sin förra bil?", annars kan man ge sig fan på att någon tar vid sig (och då inte nödvändigtvis personen frågan handlar om (Vilket år råkade Nils spränga köket i sin lägenhet i Spångberga? 1. 1992, x. 2001, 2. Nils har inte sprängt köket i Spångberga (men däremot i Vinslöv), och då är det någon moralsosse som gnäller ur sig "Men ska man lära barnen att det är kul att spränga kök?"

Nej, Kör randomfrågor.

Jag var med på nåt sånt där för nåt år sedan, då var alla frågorna 1X2 där man skulle gissa på rätt alternativ av tex; Vem kan ta den största k*ken i munnen och så var det senare en tävling med dessa 3 där man skulle proppa munnen full med marshmallows... Givetvis 3st killar :D
Jag var med på en ganska töntig fråga, vem är törstigast, jag vann åtminstone där man skulle häva en flaska öl/cider snabbast.

Blanda med såna där gissningsfrågor om pinsamma grejer om deltagarna, och efteråt så har man tävlingarna eller kanske samtidigt under tipspromenaden på varje station.

Hmm, får nog fundera på nåt sånt själv till midsommar, det brukar kunna bli kul om alla är dyngraka. Gärna med något fysiskt inblandat, typ snurra runt pinnen eller dylikt :zpy

Hur många cylindrar har en motorcykel
1. Inte en, det har moppar
x. 2 - Krompråm ftw!
2. 4 - Rossi or bust!

Vem är Bogebombaren?
1. RoLLER!
X. Ghåstrajder!
2. Nånn viktigpetter, kommer inte ihåg hans namn precis nu.

Du kör genom Anderstorp på väg till banan, vad är det mest sannolikt att du ser'
1. Fyllo på parkbänken vid Thaistället.
X. Slagsmål utanför Greken
2. Stylad A-traktor med fjunig 16-åring som inte stannar vid stopplikt.

Självklart ska du köra randomfrågor.

Är det ett stort sällskap med varierande åldrar/kön/relationer mellan varandra blir det mest frågor av karaktären "Vilken färg hade Sture på sin förra bil?", annars kan man ge sig fan på att någon tar vid sig (och då inte nödvändigtvis personen frågan handlar om (Vilket år råkade Nils spränga köket i sin lägenhet i Spångberga? 1. 1992, x. 2001, 2. Nils har inte sprängt köket i Spångberga (men däremot i Vinslöv), och då är det någon moralsosse som gnäller ur sig "Men ska man lära barnen att det är kul att spränga kök?"

Nej, Kör randomfrågor.

Vinslöv! huu?
har jag missat ngt?

Be alla skriva en personlig fråga, kan bli rätt intressant och se hur väl man känner varandra, eller inte känner varandra. Och alla bör ju få minst ett rätt iallafall.

Bug o bock för alla förslag!
Fudpucker - precis vad jag sökte, kalas!

Nu ska jag nog kunna knåpa ihop en tipsrunda som med rätt mängd promille blir hur bra som helst.

Bjuder på en "karamell" som kommer figurera på rundan:

Hur många saker sker i följande mening - "Björnen brummade ilsket och sprang till skogs" ?

1. En
X. Två
2. Tre

kryddtipsslinga gick vi för några år sen.
Halvkul iaf om man är lite packad.

Hittade en sida på nätet och kopierar in frågor o svar.

1. Ej samma? Nejlika (nej lika)

2. Gör lag innan match? Peppar

3. Arbetar med ström? Kanel (kan el)

4. Sprutar eld i sagorna i england? Dragon

5. Lösenord för rövare? Sesam (men kum in som föreslogs tyckte jag ju var minst lika bra)

6. Säker trafikant? Körvel (kör väl)

7. Manlig fröken ur? Timjan (tim jan)

8. Lämnar fartyg? Cayenne (kajen)

9. Blommor i sjö? Rosmarin (men vattenkrasse borde ju också vara ett korrekt alternativ)

10. Säger mamma när barnet gråter? Soja (så ja)

11. F.d. Finsk nhl-spelare? Curry (jarri eller nåt i förnamn)

12. Gammaldags (rysk) kyrkan? Basilika

13. Gör mannen när barnen somnat? Muskot (mus-skott :-)), långsökt och besvärligt och fräckt)

hahahahahahahahaha'

hahahaha

hahahahahahahahaha

Förra midsommar vare 2 tjejkompisar som fått detta uppdrag. Resultatet vart riktigt kul :D

Jag kände inte alla på festen så först vart jag lite fundersam eftersom jag tog frågorna seriöst :hihi

http://hanna80.blogspot.com/2007/05/tipspromenaden.html

Går att ändra lite hursom. Vi hade en punkt som hette "vem är bäst med tungan" eller nåt sånt, då hade de knytit fast en godisnapp (gelenapp) i en 30 cm lång bit sytråd å så fick man börja med den mellan läpparna bara å så skulle man få in nappen i munnen så fort som möjligt utan att använda nåt annat än tungan haha

EDIT: Såg att de inte uppfyllde dina krav :hihi

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8