Tips vid montering av fälgstripes?

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Fick nåra provbitar av lokala reklamkillen för å se om folien klarade sträckningen... Inga problem me folien men monteringen ser ju ut som en 5-åring kladdat me fingerfärg :mad:... Funderar på å svarva en "hylsa" me försänkning i mitten å "ensånmanmäterpåkartorme" fast me blyerts istället för spets... Då e ju förutsättningen att fälgbanan e centrerad mot centrum...

Vet att ekrarna ser fördjävlga ut redan :gnissla

Bifogat

• 20100220177.jpg
    20100220177.jpg
    252 KB · Visningar: 269
Öl e gott å de syns inte på håll... MEN, mitt problem e att när ja gör nåt ska de va bra, annars kan de kvitta... Alternativ e nån form av rigg som håller smal masktape som ja kan köra mot fälgkant innan...

tid och tålamod

E ju bara så grymt svårt när inte fälgen har en skarp kant man kan lina mot... Ljuset gör att den kant ja tror ja ser inte alls stämmer när ja e klar :huvet...

Last edited:
Öl e gott å de syns inte på håll... MEN, mitt problem e att när ja gör nåt ska de va bra, annars kan de kvitta...

Det låter ju ungefär som mig hehe. Det är kul när det är hundra rätt.

Kör du med värmepistolen? Kanske dumfråga om du använde dekal folie...

Last edited:
Öl e gott å de syns inte på håll... MEN, mitt problem e att när ja gör nåt ska de va bra, annars kan de kvitta...

Det låter ju ungefär som mig hehe. Det är kul när det är hundra rätt.

Kör du med värmepistolen? Kanske dumfråga om du använde dekal folie...

Helt ny inom detta me folie men enligt killen ja fick filmen ifrån så va de ingen idè me värmepistol då folien deformerades direkt sa han...

Spraya lite såpvatten på klistersidan så kan du röra på folien tills det torkat. :tummenupp

och värmepistol på långt avstånd inte direkt på... då borde det bli kärlek. Men det är som du säger att den är ju tunn som ett läskpapper så kommer man för nära blir det bara skrynkligt. Men har man inte värme blir det väl lixom lite kantigt när man lägger ut va?

Ett spontant råd är att köpa färdig fälgstripes som är gjord för ändamålet. Har du fått "stripesen" utskurna så kan det vara vilken folie som helst. Finns hur många olika folie som helst med olika förutsättningar och anpassade för vissa applikationer.
Har killen som gav dig folien någon erfarenhet av fälgstripes? :va
Om inte annat köp "feltemas" eller Rascal grafik.

Rascal grafik: http://bneed.bikersneed.se/contents/sv/image_viewer.html?lmd=40228.451389

Ps: biltema skickar även med applikationsverktyg!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back