Tips vid försäljning?

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Det kommer en kille och kollar på hojen imorgon och han ville att jag skulle ta med mitt orginalkvitto från när jag köpte hojen. Skall jag inte behålla detta, eller skall jag ta en kopia och ge han orginalet??
Mycket att tänka på, nån som har gjort det och som vet?

///M

Mingves skrev:
Det kommer en kille och kollar på hojen imorgon och han ville att jag skulle ta med mitt orginalkvitto från när jag köpte hojen. Skall jag inte behålla detta, eller skall jag ta en kopia och ge han orginalet??
Mycket att tänka på, nån som har gjort det och som vet?

///M

Det är ditt kvitto som visar att DU betalat hojen. Det skall du behålla och ingen annan har någon nytta av det.

enhjuling skrev:
Det är ditt kvitto som visar att DU betalat hojen. Det skall du behålla och ingen annan har någon nytta av det.

Han menade att garantin följer med kvittot, låter konstigt

//M

Ge honom en kopia i så fall, handlaren borde rimligtvis veta att han sålt hojen...

/Felix

UrbanTiger skrev:
Garantin följer väl hojens ramnummer, LR ?
Behåll du ditt kvitto och låt honom få en kopia som ni båda kan signera på baksidan att det är lika orginalet.

Vad gäller provkörningen så kräver jag att jag skall få åka med bakpå. Hojen är ny och den har garanti så det skall inte vara något som kånglar. Jag vill inte stå där utan hoj.

///M

Mingves skrev:
Vad gäller provkörningen så kräver jag att jag skall få åka med bakpå. Hojen är ny och den har garanti så det skall inte vara något som kånglar. Jag vill inte stå där utan hoj.

///M

eller så får du hålla i pengarna.

Det följer med serviceboken. Längst fram står allt som verkstaden behöver..

Men det är ju en engelsk hoj så man vet ju inte :tungan

Hoppas du inte får sålt den och kommer på bättre tankar Mingves...du har gett det för lite tid, man läste att du gillade det mer och mer efter att hojen vart inkörd! :fakta

//jaG

UrbanTiger skrev:
Garantin följer väl hojens ramnummer, LR ?
Behåll du ditt kvitto och låt honom få en kopia som ni båda kan signera på baksidan att det är lika orginalet.

Zeb_Macahan skrev:
Det följer med serviceboken. Längst fram står allt som verkstaden behöver..

Men det är ju en engelsk hoj så man vet ju inte :tungan

Hoppas du inte får sålt den och kommer på bättre tankar Mingves...du har gett det för lite tid, man läste att du gillade det mer och mer efter att hojen vart inkörd! :fakta

//jaG

jo visst har det blivit kuligt att köra hoj och jag kommer säkert få abstinens. Men jag är trots allt för bekväm för MC. Jag klagar över att det är varmt, jag gnäller över att det blåser. Jag är nog mer "host" bilmänniska....

///M

Bil är ett transportmedel. Hoj är en passion...

Gnäll, get over it, det är varmt för att det är sommar, det blåser för att du bor vid havet.... du hänger upp dej på fel saker... försök se det roliga istället för att se det negativa.. så ska du se att det ljusnar

//jaG

Mingves skrev:
jo visst har det blivit kuligt att köra hoj och jag kommer säkert få abstinens. Men jag är trots allt för bekväm för MC. Jag klagar över att det är varmt, jag gnäller över att det blåser. Jag är nog mer "host" bilmänniska....

///M

Zeb_Macahan skrev:
Bil är ett transportmedel. Hoj är en passion...

Gnäll, get over it, det är varmt för att det är sommar, det blåser för att du bor vid havet.... du hänger upp dej på fel saker... försök se det roliga istället för att se det negativa.. så ska du se att det ljusnar

//jaG

Jo, det är sant:)

//M

Zeb_Macahan skrev:
Se, jag har fått dej att se ljuset.... nu fattas det bara att åka med JSM och att ta bort säljesannonsen!

:tungan :tomten

//jaG

Men killen har bokat flyg tills imorgon...

//M

Zeb_Macahan skrev:
Skiter väl du i.. säg att det var din galne granne som satte ut hojen på annons!

kanske funkar :rolleyes:

//jaG

...eller så säger du att det var galne zeb som satte ut den.. då ska du se att han avbokar ögonaböj :hihi :tungan

Mingves skrev:

///M
Vad ska du bakpå hojen att göra :va
Säg till killen att han lämnar körkort, nycklar, stålar som pant... Eller hans retur-flygbiljett :D

Dangerous_Dave skrev:
Vad ska du bakpå hojen att göra :va
Säg till killen att han lämnar körkort, nycklar, stålar som pant... Eller hans retur-flygbiljett :D
jo, men det är inte värt 62500kr

/M

Han sa att postväxeln kunde lämnas i pant, det låter bra tycker jag om den är ställd på mig.

///M

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...