Tips sökes, ska till Istanbuls MotoGP...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Någon som var där förra året, och som har lite tips? Flyger till Istanbul, bor på hotell i Istanbul, och har hyrbil, och stannar kvar till helgen efter, så tips om både GP:t och vanligt semestrande är välkomna. Går det exvis att köpa depåbiljetter på plats, bästa läktarna osv osv.

Bilkörningen kommer nog att bli en kul upplevelse i sig. :)

Annars så har du ju moskeerna, stora bazaren, turkiska bad, krogar och barer att besöka. Maten är kanon.

Men skaffa en guidebok (typ Lonely planet), det är det värt. Om inte annat för kartorna.

Kör förih*lvete inte bil där! Livsfarligt. En polisbus hade vält sist jag var där. Vi bodde i Bulgarien och körde en bussresa till Turkiet där vi såg F1 på nyinvigda banan. Riktigt grymt!

Du har världens 4:de största kyrka där, såg grym ut.

Pyton skrev:
2092586 Bilkörningen kommer nog att bli en kul upplevelse i sig. :)

Annars så har du ju moskeerna, stora bazaren, turkiska bad, krogar och barer att besöka. Maten är kanon.

Men skaffa en guidebok (typ Lonely planet), det är det värt. Om inte annat för kartorna.
Har guidebok, men vis av erfarenheten så är ju inte allt guld som glimmar, lite därför jag undrade om insidertips, och ffa sånt man lika gärna kan skita i... Pruta på basar är väl något som hör till :tummenupp

MostWanted skrev:
2092602 Kör förih*lvete inte bil där! Livsfarligt. En polisbus hade vält sist jag var där. Vi bodde i Bulgarien och körde en bussresa till Turkiet där vi såg F1 på nyinvigda banan. Riktigt grymt!

Du har världens 4:de största kyrka där, såg grym ut.
Tack för omtanken. Var nere på södra kusten och hyrde bil, så jag vet ungefär hur det är, dvs inte såå mkt värre än en måndag morgon på Essingeleden med en massa "intevisstejagatthojarnakommitredan"-bilister ;)

Hur var banan då? Fräscht? Tips på bra platser (har iofs plats på GrandStand, men det kanske finns bättre ställen? Mkt wheelingdealing med biljetter? Var ligger banan? Har kikat på GoogleEarth, motoGP.com, msoistanbul.com, men inte sett exakt var den ligger. Mycket folk, P-platser? Utan spaning ngen aning, eller hur var det :hihi

HansJ skrev:
2092532 Någon som var där förra året, och som har lite tips? Flyger till Istanbul, bor på hotell i Istanbul, och har hyrbil, och stannar kvar till helgen efter, så tips om både GP:t och vanligt semestrande är välkomna. Går det exvis att köpa depåbiljetter på plats, bästa läktarna osv osv.

Har varit i Turkiet ett par gånger, dock aldrig i Istanbul. Kan ge lite allmän information om landet.. Betala aldrig mer än 50% av det pris dom börjar på. Drick mycket Efes (inhemsk mkt god öl) Bli inte uneasy om dom blir lite närgågna, turkar är väldigt sociala och mycket trevliga, dom jag träffat iaf. Du kan muta snuten om du kommer i trubbel. Om du ska bo på hotell bör du veta att man inte får ta med brudar upp på rummet. Hade satans problem med detta och förstod inte denna regel, fick smuggla in dom med sjuka metoder. Lyckades dock muta en av vakterna som patrullerade hotellet till slut. Går du med en blond brud på stan kommer du bli väldigt trött på det snart.. dom är som iglar på dom. Läder och guld är det mest prisvärda du kan köpa i Turkiet. Även kläder går bra.. du kan köpa fina jeans med grym kvalité för typ 40 spänn paret. Hyr skoter och kör runt på egna upptäcksfärder, det e kul :) Hyrde en 250cc skoter och brände runt med plsthjälm och bar överkropp, blev stucken av en geting i 120 knyck och höll på att trilla men annars gick det bra, även fast vägarna är lite si sådär. Fanns även sporthoj att hyra men dom va snordyra. Hoppas du får det trevligt, Turkiet är mitt favoritmål att resa till (Såvidare man inte ska längre, typ Thailand Bali osv för dom ställena är alltid nr 1 ) pga temperaturen, att det är billigt samt trevligt folk och god billig öl! Hoppas du får en trevlig resa :tummenupp

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back