Tips&Råd, Yamaha FZ6 Naked!

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Tips&Råd, Yamaha FZ6 Naked+lite Hornet

Hej! Skulle vilja ha lite feedback på denna hoj samt hojköp

Har precis sålt min glidare o kommer köpa nåt mer fighteraktigt inom en framtid, kan bli snart, eller till våren!

Har fastnat på en FZ6N samt kikat lite på en hornet 600. Hondan e lite billigare i försäkr. men jag tycker att yamahan ser lite mordernare ut. Det är ju dock en smaksak.

Har hittat en lagerny 04:a Yamaha som de skall ha 63900sek för, till det får jag 10% på ett GPRcarbon system+monternig. Jag behöver inte ta ut hojjen förens till våren vilket betyder att jag slipper försäkra på den i dagsläget samt fundera på förvaring.

Hur låter denna deal? borde den va billigare ?!

Har hört att man kan tjäna lite på att köpa hoj utanför STHLM då dessa butiker har mindre i hyra etc. o kanske därför kan pressa priserna lite till.

Ge så mycket feedback du orkar, allt e välkommet !!

/// Jonas.

Last edited:
För det första: bra val av hoj :tummenupp Den är skitkul verkligen, och designen sticker ut. Tror jag provkörde varenda naken/halvnaken hoj på marknaden våren -04 innan jag slutligen slog till på en silver/svart FZ6N med Devil Magnum kolfiber slipon. Hornet var ett alternativ men även jag upplevde Yamahan som modernare: motorn hade ett bredare register, man satt bättre, väghållningen var bättre..., ja det var mer hoj för pengarna helt enkelt. Dessutom gillar jag designen, Yamahas designers verkar ha kul på jobbet (Bulldogg, MT-01, FZ1, nya R1 & R6 mfl). Horneten helt klart mer mainstream....

Försäkringsmässigt skiljer det nog lite grann sedan IF och Honda slog sina påsar ihop. Annars är FZ6n inte blodig, den ligger ju i klass 5. Kolla Yamaha Power Insurance via LF, de hade lägst premier för mig (5000 hel/hel, zon 2, körkort sedan -92, 36 år).

Prismässigt är det svårt att sia men jag tycker det låter som en rätt bra deal. Jag betalade nästan 80 för min, inkl rören, och vad kostar en ny? Och så mycket tror jag inte har hänt med modellen. Testa och pruta lite till, 60k kanske du kan få den för...vinterpris.

Varför jag sålde den? Brist på tid (barn, sommarstuga...massor med vuxenpoängsgrundande grejor.... :rolleyes: ) och en dragning åt nostalgi, en svunnen ungdoms sportlok... Men det var en riktigt kul sommar tillsamman med Fazern :D :D jag lovar att du kommer att bli nöjd.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...