Tips på vit färg till hojen

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Hej, ska beställa vit färg till hojen idag. Ska måla om min vfr men kan inte hitta någon snygg solid vit färg med klarlack. Gick runt hos en honda mc handlare häromveckan men de nya viffrarna har pärlemor vit och även cbr och det vill jag inte ha. Tips mottages tacksamt. Någon kanske har en byggtråd med lite bilder eller erfarenhet om det är snyggare med en blåare ton än gul etc?? Blir inte klokare av att gå runt och kolla på bilar heller.

15645648_10155506178178998_91791034_n.jpg

När jag skulle lacka min så sa jag att den skulle vara så vit det bara gick, så jag tror det blev en obruten basfärg, sen matt klarlack på det. Den blev vit...

Sitter och kikar på nätet på bilder och den ser jättefin ut! Dock går det inte se lacken på nära håll. Ska kika på den kulören i morgon om den finns som prov. Hann inte köpa färg igår då de stängde innan jag kom hem så fler tips mottages varmt! :)

Åk till Toyota försäljare och titta om du är intresserad av den lacken. Enklast att se på färdigt fordon. Nu är det ju tyvärr inte så kul att se på bilarnas lack ute på gatan längre.

Annars finns det ju hur många olika pearl lacker som helst helst som du kan ha i det vita. Blå är det vanligaste men blir lite mot det rosa/lilla hållet i solen. Hade kört på orange pearl i.

Annars finns det ju hur många olika pearl lacker som helst helst som du kan ha i det vita. Blå är det vanligaste men blir lite mot det rosa/lilla hållet i solen. Hade kört på orange pearl i.

Ville nog inte ha pärlemor effekt. Tror jag.. Men ska kika mer. Blir en sväng förbi Toyota i morgon!

Kul att tvätta en helt vit hoj :confused: :va

Vet ju hur skoj det är med vita bilar och alla dessa j***a flugor, myggor, älgar osv osv
Blod och gult guck överallt :(

Ja faktiskt! En del gillar sånt :tummenupp
Liten hobby jag har är att putsa polera och lackförsegla. En del samlar på frimärken :) förra hojen köpte jag vit kedja till :D

Lokala Lamborghini-nasaren har en mattvit kärra med smala röda stripes på huven. Riktigt snyggt!

Jag köpte färg till Raseribilen på Bauhaus (fordonslackerare brukar inte vara så bra på NCS-koder).

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti