Hadez
race.exe
Optimate är det som gäller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag laddar uteslutande mc-batteri med min och då anser jag att CTEK XS 0.8 duger gott.
http://www.ctek.com/se/sv/chargers/XS 0.8
Vet inte hur det är med Ctek laddaren om den har program för Canbus som du har på din F800R. Optimaten har ett läge speciellt för Canbus. Ladda själv min F800 innan med Optimate med snabbkontakt. Smidigt som tusan.Jag har en CTEK MXS 5.0 med snabbkopplingskontakt monterad på batteriet, ruggigt smidigt att koppla in och har hittills inte strulat någonting. Duger egentligen med en klenare laddare men denna fungerar även till bilen som starthjälp om det skulle behövas.
Har läst något om att de CTEK (kanske zafir?) som säljs billigt på typ Biltema och Jula ofta fungerar sådär..
Vet inte hur det är med Ctek laddaren om den har program för Canbus som du har på din F800R. Optimaten har ett läge speciellt för Canbus.
(...)
Min favorit av de jag har är SM-Power Handy 70, Svensk produkt. Finns även i lite andra utföranden och varumärken som DEFA. Laddar man ofta och många batterier är den nog värd pengarna. Den gamla CTEK laddaren misslyckades totalt att ladda batteriet på R1:an. Direkt efter att CTEK laddaren tyckte batteriet var fullt (och hojen inte startat) så fick Handy 70 gå en rond och efter 6timmar tyckte den att batteriet var fullt - och då startade hojen.
Jag har en sån här:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batteriladdare-612-V-4-A-37744/
Den har fungerat bra de gånger jag har behövt använda den.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |