Tips på verktygsvagn?

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Ska inom kort flytta in i ett större garage och funderar på attköpa en verktygsvagn med verktyg.
Jag har en del verktyg sedan innan, men jag tänkte ha kvar dem i gamla garaget.
Huvudsakligen kommer det skruvas med hojar och kanske med lite bilar.

Så vad finns det för prisvärda verktygsvagnar?
Eller rekommenderar ni att köpa en tom vagn och sedan kitta upp det själv?
Fördelen wom jag ser med en färdig vagn är att man får fördiga fack för verktygen och att det är "klart"..

Jag köpte en på biltema, och den har funkat hittills. Den hade gärna fått vara gjord i ett lättare material, men... Det var tillgängligt och billigt. :hihi
Andra saker det gärna hade fått ha är ett uppfällbart arbetsbord som man kan lägga verktygen på med under tiden man skruvar. Istället har jag ett mekbord på hjul med.

Jag köpte en på biltema, och den har funkat hittills. Den hade gärna fått vara gjord i ett lättare material, men... Det var tillgängligt och billigt. :hihi
Andra saker det gärna hade fått ha är ett uppfällbart arbetsbord som man kan lägga verktygen på med under tiden man skruvar. Istället har jag ett mekbord på hjul med.

Köpte du en färdig från biltema då eller en tom som du kittade själv?

Har någon test en RT tools vagn från pro serien?

Nej, jag har fyllt på den efter tycke och behov. Den är inte direkt tillfredsställande, men den löser problemet.

Jag köpte en vagn på Bauhaus för en tusing för en massa år sen, en bottendel med ett stort skåpsutrymme och två lådor, en mellandel med med 3 lådor och en överdel med en högre låda, 2 låga och 3 smålådor. Visst, allt ligger löst, men den har funkat ypperligt i 10 år :tummenupp

Jag köpte en verktygsvagn för att förvara mina lösa verktyg i. Blir bara en jefla röra av allting så jag återgick till en traditionell verktygstavla.
Enda chansen att få det att funka är att köpa en vagn med dedikerade platser för alla verktyg. TengTools hsr schyssta vagnar m verktyg.

Tack för tipset! Ska nog kika på en sån.

Om man nu vill ha verktyg med fack/form, finns det att köpa sånt som kan tänkas passa i de skåpet?

Biltema har ju sånt till sin vagn. Kolla om måtten stämmer överens eller om det i värsta fall går o modifiera.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsbank-och-forvaring/Verktygstavla-och-hallare/

Släng i en sånt där plastfack man lägger i lådorna hemma och har bestick i ;)

Skickat från min iPad med Tapatalk

Last edited:

q

Jag har samma vagn som rt tools fast jag köpt min från verktygsboden. Vagnen är i bra kvalite och det är dom mesta av verktygen med. Skruvmejslar och insexnycklar var däremot inte dom bästa.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8