Tips på vad jag ska köra med för drev?

magic_johnson85

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha WR400 Motard Edition
Hej hej!

Som rubriken lyder, är inte nöjd med min nuvarande drevning.
är sugen på bakhjulsåka på de högre växlarna ,men lyckas bara
dra upp den på 3an, och det går inte för smidigt, 4an är omöjlig.

Kör med 15/45 nu, är det bäst att gå upp till tex 48 bak, eller
gå ner en kugg fram? :3freak

/mvh
 
magic_johnson85 skrev:
2295153 Hej hej!

Som rubriken lyder, är inte nöjd med min nuvarande drevning.
är sugen på bakhjulsåka på de högre växlarna ,men lyckas bara
dra upp den på 3an, och det går inte för smidigt, 4an är omöjlig.

Kör med 15/45 nu, är det bäst att gå upp till tex 48 bak, eller
gå ner en kugg fram? :3freak

/mvh
Typ samma sak, billigare med framderv bara inte kedjan blir för lång.
Annars får du hålla en högre weelie när du klipper i 4an.
Lycka till!
 
Annars kan du ju plocka upp den på 3an o välxa till 4an sen osv.

Tar upp min på 1/2an och sen är det bara att mata växlar till 5an om man känner för det.

Men om du nu ska dreva ner tycker jag minst 3 kuggar.
2 känns lite litet.
 
Jag har drevat om min ännu mer idag. Kör nu på 14/44. Har inte känt riktigt på den än, men skillnad mot 14/42 borde det ju bli iaf.
 
Tack för tipsen, upptäckte att jag kolalt fel, ver 15/43 jag körde med inte 15/45 som jag trodde. Var och inhandlade ny kedja och ett 48 kuggars alu drev idag. Blir ut o testa imån.

/bj
 
Bra tabell!
 

Bifogat

  • ratioselect.gif.png
    ratioselect.gif.png
    75.8 KB · Visningar: 239
magic_johnson85 skrev:
2295829 Tack för tipsen, upptäckte att jag kolalt fel, ver 15/43 jag körde med inte 15/45 som jag trodde. Var och inhandlade ny kedja och ett 48 kuggars alu drev idag. Blir ut o testa imån.

/bj
Allt handlar bara om teknik och varför vill man åka på en högre växel när man kan ha "touring-drevning" och ligga på lägre växel men fortfarande i samma fart och samma varvtal?
 
supermoppe skrev:
2296004 Allt handlar bara om teknik och varför vill man åka på en högre växel när man kan ha "touring-drevning" och ligga på lägre växel men fortfarande i samma fart och samma varvtal?
Enligt mig så är det för att man vill resa henne på 4an o 5an..
 
Jag har inte riktigt fattat vitsen med att dreva ner för att köra bakhjul? Kan ju skaffa jättedrev så får du upp den på alla växlar.. Är det för att ha "fler" växlar att välja på i wheelievänlig hastighet eller? :confused:
 
Det är bah å köra...lägg ena benet på sadlen å ryck te mkt enklare än å sitta ner!! Go for it johnsson.. :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top