Tips på va man ska plugga till för yrke

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Har funderat på att börja plugga till hösten men har inte en aning om va jag ska plugga till.
Tänkte höra om lite tips kanske.

Gärna inte för långa studier som typ 5år eller nåt sånt.

Sen får det juh gärna vara ett väl betalt yrke =)

Clifton skrev:
Har funderat på att börja plugga till hösten men har inte en aning om va jag ska plugga till.
Tänkte höra om lite tips kanske.

Gärna inte för långa studier som typ 5år eller nåt sånt.

Sen får det juh gärna vara ett väl betalt yrke =)
TIll hösten? Det är inte denna terminen du menar eller? För nu är det hög tid att börja isf...

Sök dig till något dui är intresserad av som sagt...

Lycka till...

Nej blir nästa höst =).

Men tänkt mig typ nåt tekniskt typ data/it. Eller Logistik eller nåt annat.
Gillar att göra praktiska saker inte typ pappers arbete o så

Har juh inte gjort det. Men går väl att läsa upp matte c o de andra ämnena som va kraven väl

Pilot lär väl INTE vara lätt att bli.. Någon som vet hur många av dom som vill bli piloter blir det?

cRoC skrev:
Pilot lär väl INTE vara lätt att bli.. Någon som vet hur många av dom som vill bli piloter blir det?

Min väninna jobbar på SAS Flight Academy och hennes dröm är att bli pilot men de är stenhårda på att man måste se bra och bla bla bla.
Man får tex inte ha haft barnEP. Kan man ju förstå iofs. Hennes dröm sprack iallafall pga en sån anledning. SYND!

RocketQueen skrev:
Min väninna jobbar på SAS Flight Academy och hennes dröm är att bli pilot men de är stenhårda på att man måste se bra och bla bla bla.
Man får tex inte ha haft barnEP. Kan man ju förstå iofs. Hennes dröm sprack iallafall pga en sån anledning. SYND!

Är nog inte många som klarar av de fysiska påfrestningarna heller...

Hur långt får det vara? Hur mycket lön siktar du på? Under 3 år får du iaf. ingen full högskoleutbildning. Och tror inte lönen ökar nämnvärt på 1-2 års studier om det nu inte är direkt yrkesstudier / halvt jobba.

Biturbo skrev:
Jag vill också köra simulator.... :(

Jag också. Hon har tjatat på mig länge men jag har ju bott utomlands i 2 år så de har ej blivit av. SKa nog dra dit snart o åka. SKa tydligen va skit kul!

Precis som jag är helt kär i Sporthojar är hon helt såld på Hellicoptrar och flyg. :kär

Clifton skrev:
Nej blir nästa höst =).

Men tänkt mig typ nåt tekniskt typ data/it. Eller Logistik eller nåt annat.
Gillar att göra praktiska saker inte typ pappers arbete o så

Vet inte hur IT/Data-branchen ser ut där nere men här i tjockhult vimlar det av arbetslösa itmiffon.. Har man ingen praktisk erfarenhet så är det inte helt lätt att ta sig in någonstans. Om du vill vara säker på att få jobba så är det ju sjuksyrra eller snickare/anläggare du skall bli.

Personligen skulle jag råda dig till att plugga till något som intresserar dig.

RocketQueen skrev:
Jag också. Hon har tjatat på mig länge men jag har ju bott utomlands i 2 år så de har ej blivit av. SKa nog dra dit snart o åka. SKa tydligen va skit kul!

Precis som jag är helt kär i Sporthojar är hon helt såld på Hellicoptrar och flyg. :kär

Jafan.. Det måste du ju göra.. Jag hade dragit som en avlöning om jag fick det erbjudandet.. Hade tom kunnat tänka mig att pröjsa en slant för det! Vars håller hon/SAS till då?

RocketQueen skrev:

Vart utomlands har du bott? Du kan väl PMa om du ska åka simulator, kan följa med i fickan :gnissla

Biturbo skrev:
Jafan.. Det måste du ju göra.. Jag hade dragit som en avlöning om jag fick det erbjudandet.. Hade tom kunnat tänka mig att pröjsa en slant för det! Vars håller hon/SAS till då?

Ja sant! Fattar inte alls varför jag inte tagit mig för de än.
Hon jobbar på Arlanda. :)

Villee skrev:
Vart utomlands har du bott? Du kan väl PMa om du ska åka simulator, kan följa med i fickan

Har bott på Rhodos & i Norge. Misstänker att jag inte håller mig till tråden just nu. Sorry!

Jo jag får väl göra de. :) Va fan jag tar med hela SH. :hihi

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back