Tips på telefon med GPS

I den här gamla recensionen fick den ganska dåligt betyg: http://www.datormagazin.se/tester/article296944.ece

Fast nu finns ju en ny Touch Diamond 2. Fast jag är själv skeptisk till touch pga fingeravtryck osv. Tycker att jag går och småpolerar min Ipod hela tiden de gånger jag använder den. En gång putsbög alltid...

Man får göra ett avvägande, Apple produkt med 1000 begränsningar och överpris. Eller HTC med inte RIKTIGT lika snygg design men med noll begränsningar och bra pris.

Jag kan iaf säga vad du INTE SKA KÖPA: SonyEricsson C702. Årets dynga har en sån som jobbtelefon, den gör inte annat än och hänger sig och kameran är dålig.

I den här gamla recensionen fick den ganska dåligt betyg: http://www.datormagazin.se/tester/article296944.ece

Fast nu finns ju en ny Touch Diamond 2. Fast jag är själv skeptisk till touch pga fingeravtryck osv. Tycker att jag går och småpolerar min Ipod hela tiden de gånger jag använder den. En gång putsbög alltid...
Gammal recension. Har kommit nya roms som gör den bra mycket snabbare :tummenupp

Och kvalitén är det inget fel på. Inga knappar som knakar eller liknande, ligger bra i handen och har rätt tyngd =)

Jag kan iaf säga vad du INTE SKA KÖPA: SonyEricsson C702. Årets dynga har en sån som jobbtelefon, den gör inte annat än och hänger sig och kameran är dålig.
Uppdaterat? Vet att dom tidiga versionerna av den luren hade riktigt kass programvara..

Last edited:
Vad är det för jäkla begränsningar med ajfan alla snackar om? det är ju den första luren UTAN begränsningar då man kan uppdatera den med mjukvara allt eftersom.

Nu ville han ju ha en telefon med GPS, och jag förmodar att han vill köra nåt navigationsprogram i den. Prova att köra nåt turn by turn, typ TomTom eller Garmin i din iphone.... Nä, just det, begränsningar var det. Sen är det ju fiffigt att kunna använda telefonen som modem via usb-kabeln också, det går ju inte heller på iphone.
Det är två allvarliga begränsningar som fick åtminstone mig att välja en HTC i stället.

Och vad jag vet löser man inte dom problemen ens genom att jailbreaka den.

Måste tillägga att jag gärna skulle köpa en iphone idag om jag kunde använda den som navigator. Gränssnittet slår ju alla annat jag sett.

Last edited:
Nu ville han ju ha en telefon med GPS, och jag förmodar att han vill köra nåt navigationsprogram i den. Prova att köra nåt turn by turn, typ TomTom eller Garmin i din iphone.... Nä, just det, begränsningar var det. Sen är det ju fiffigt att kunna använda telefonen som modem via usb-kabeln också, det går ju inte heller på iphone.
Det är två allvarliga begränsningar som fick åtminstone mig att välja en HTC i stället.

Och vad jag vet löser man inte dom problemen ens genom att jailbreaka den.

Måste tillägga att jag gärna skulle köpa en iphone idag om jag kunde använda den som navigator. Gränssnittet slår ju alla annat jag sett.

Jag körde med min som navigator för ett par veckor sen när Jag levererade en vattenskoter i arbågas "förorter". Funkade hur bra som helst. Den sa ju inte "sväng vänster" men den räknade ut färdtid och markerade upp färd. Uppdateringar på den delen kommer även i 3.0.
Som modem kan man använda en jailbreakad fån men väntar man så kommer även den funktionen i 3.0.

överlycklig med min w715. funkar ganska bra, lite seg på att uppdatera position men hade inte hittat hem från ett par olika småvägar utan den.

Jag har en HTC Touch HD sedan november förra året. Galet bra lur! Samma dimensioner som en iphone, men ännu större skärm och framför allt högre upplösning. En fröjd att maila och surfa på. A2DP är skönt på gymet, dessutom finns 3.5mm uttag om man skulle koppla in den till bilens AUX. GPS-programvara är det en hel uppsjö att välja och vraka mellan.
3500kr??
http://www.blocket.se/vi/21417661.htm?ca=14_s :tummenupp

Men Nokia har ju Nokia Maps installerat,med SE måste du ju köpa tjänsten Wayfinder.
Om jag har fattat rätt.
Och Iphone,har den bara Google Maps,och hur funkar det?

Måste man :va Hur som helst så är det ju värt att köpa till det isåfall bara för att slippa äga en Nokia...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8