Tips på stunthoj < 1988 & Budget 20.000

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Tänkte komplettera motorsamlingen med en äldre raritet när jag tänkte börja min karriär som stuntare.

Vill ha en som klassas som klassiker dvs 20 år gammal. Budgeten ligger på ca 20.000. Vet också att förgasare inte är det ultimata men med min erfarenhet kommer det nog inte börja ryka på ett tag...

Så har ni några tips? Antar att alla hojjar bör drevas om från original.
Tänkte på en cbr eventuellt (PC19) relativt lätta?

Har ni tips och erfarenheter, skriv gärna.
 
CBR F1, nothing else:tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=4DBOU_UxZro
3102594wy2.jpg
 

Såna filmer är bra att se, så man kan se lite misstag och förstå vad man ger sig in på. Visst det hände inte så där jätte mycket men bra att få se sånt ändå.

För ser man alla dessa proffs stuntare så kanske man tror att det ska vara lätt och inte förstår riktigt hur det går om man gör misstag.
 
Jag hade min pc19 som "stunt/fighter" o den funkade kanoners för det!
Bromsarna är helt ok o gaffeln blir väl tjae..okej iaf med tjockare olja...

Jag körde drevning 14-48 (-1 +5) på den o de var ganska så lagom

sen kostar ju en 1988 typ 1600 hel/hel hos bilsport o mc!
Otroligt billigt!:yoparty
 
Last edited:
f1:an väger in på rätt precis 200 kilo tankad å klar

Tack för svaret, bra med fakta :)

Jag hade min pc19 som "stunt/fighter" o den funkade kanoners för det!
Bromsarna är helt ok o gaffeln blir väl tjae..okej iaf med tjockare olja...

Jag körde drevning 14-48 (-1 +5) på den o de var ganska så lagom

sen kostar ju en 1988 typ 1600 hel/hel hos bilsport o mc!
Otroligt billigt!:yoparty

Precis eftersom jag tänkte åka mest som sido business känns det som det enda naturliga i prisklass. Får leta på en äldre cbr då.

Tack för tipset som drevningen! Har eventuellt annan gaffel om det skulle behövas dock så verkar inte fb uppskatta byte.
 
Last edited:
Den för 1600 är väl klassikerförsäkringen?

Då ska motorcykeln vara i orginalskick, frågan är vad dom tycker om bur och andra stuntprylar då? Vore trist om man inte fick ut något om olyckan skulle vara frame, kanske värt att kolla upp?
 
Den för 1600 är väl klassikerförsäkringen?

Då ska motorcykeln vara i orginalskick, frågan är vad dom tycker om bur och andra stuntprylar då? Vore trist om man inte fick ut något om olyckan skulle vara frame, kanske värt att kolla upp?

Trafiken gäller dock alltid fick jag höra...
Anledningen till att jag byggde tillbaks min var just dessa vilkor.
 
Den för 1600 är väl klassikerförsäkringen?

Då ska motorcykeln vara i orginalskick, frågan är vad dom tycker om bur och andra stuntprylar då? Vore trist om man inte fick ut något om olyckan skulle vara frame, kanske värt att kolla upp?

Tror de räknar allt som inte kräver regbes är orginalskick, om jag inte är ute och cyklar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top