Tips på stor mc-skrot?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fälgen på min hoj blev repad på verkstaden, och nu har dom gått i konkurs innan jag hann få en ny.

Någon som har tips på stora mc-skrotar i Sverige och i Europa som kan tänkas ha en framfälg till en Street Triple R 2013? Eller tips på en onlinebutik som kränger reservdelar billigare än här hemma i Svedala?

En ny fälg går på 7364 kr i Sverige...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Kolla in ebay... priser ligger på runt 300pund..

Jepp har hittat ett hjul där för just 295£, då får jag däck med också. Har mailat säljaren några gånger och frågat om han kan tänka sig att skicka till Sverige.

Häromdagen gick det ett framhjul med däck OCH skivor för 200£... Men han vägrade prompt att skicka till Sverige.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Aha... Jag har bara handlat från "firmor" på eBay och då har det inte varit några problem.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, Panna 58, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, Aprilia RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500
Har mailat säljaren några gånger och frågat om han kan tänka sig att skicka till Sverige. ... Men han vägrade prompt att skicka till Sverige.
Om du arrangerar upphämtning hos säljaren brukar det inte vara några problem.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Håller väl med om att ebay och nytt är ett bättre alternativ men för att svara på frågan.
Sams Motor i karlstad har mycket gott rykte. Har själv beställt flera gånger därifrån.
http://www.samsmotor.se/
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
5200 kr inklusive frakt från Triumph i England fick jag precis svar på. Inte undra på att svenska handlare går i konkurs till höger och vänster.

Men beggad fälg är det jag vill åt!

Det är inte konstigt att det stjäls hojar när priserna på en sketen fälg är vad dom är.
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Jag! Är väl lite av en petimeter, det där kommer att irritera mig alltid särskilt på en i princip ny hoj.

Jo första repan är ju jobbig för en del. Ville bara tipsa om ett trix som funkar hyfsat bra och är enkelt att utföra om fälgen är svart
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jo första repan är ju jobbig för en del. Ville bara tipsa om ett trix som funkar hyfsat bra och är enkelt att utföra om fälgen är svart

Tyvärr så har ju armen på däckmaskinen skrapat en bra bit in i godset, samt att det är huggmärken på flera ställen i fälgen. Hade det bara varit lite färgavskrap så hade jag kört på med penna eller bättringsfärg.
Tack för tipset ändå!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top