Tips på sporthoj? Maxpris runt 35kkr.

Som någon sa tidigare. CBRen är väldigt billig i försäkring. Jag betalar 800kr/mån för halvförsäkring och då är jag ändå bara 22 år.

Om jag var dig skulle jag köpt en Gsx-r 750. Jag hade en 96:a innan. 96-97 förgasare och 98-99 insprut. Jag tyckte den var grymt rolig och smidig att köra. Den har rätt kort hjulbas. Funkar kanon på krokiga vägar. Hyffsat drag i den iaf. 129hk.
Stjärtkåpan har ett minst sagt speciellt utseende, hehe. Men går att få till rätt snyggt. Kolla mitt garage så finns bilder :)

Samtidigt som jag hade den hade en polare en thundercat (mjukare och mer upprätt sittställning) och en annan hade en zx7:a. Av dom tycker jag gixxern helt klart är roligast :)

Last edited:
slå till me en fireblade 94-99 årsm kostar 4-7000kr halv/helåret och är mkt roligare en gsxr. :gnissla

Köpte min Daytona 600 -04 för 42000:-,
Triumph märkesförsäkring...

Den ser också väldigt dyr ut :)
Tycker heller inte den är särskilt dyr. Som Hell_Man sa, man kan säkert pruta lite och det är bättre med oskruvat original än söndermeckat skit som de flesta billiga R1 osv. ofta är. Och många har bitit i gruset och blivit ihoplappade, såklart på det mest snikna sättet, annars hade väl försäkringen löst in den, om man nu har något sådant sällsynt som helförsäkring.

YZF 750 R är dessutom en bättre hoj än R1 på många sätt, förutom prestanda. Men det räcker, och blir över, med mos i en 750 för vår trafik. Den är billigare att äga, den är snällare mot nerver, den är mer lättkörd. Den har ett betydligt bättre avstämt chassie sett till motorn - den blir inte i närheten så hysterisk när man drar på ordentligt... Ja, och så vidare. Ett annat alternativ är ju såklart en CBR600F men då blir det ju surrigt och så. Då är en tidig CBR900RR, om man lyckas hitta en som inte sitter ihop med silvertejp och ståltråd, kanske roligare. Jag anser att en YZF750 är en perfekt kompromiss.

Last edited:
YZF 750 R är dessutom en bättre hoj än R1 på många sätt, förutom prestanda. Men det räcker, och blir över, med mos i en 750 för vår trafik. Den är billigare att äga, den är snällare mot nerver, den är mer lättkörd. Den har ett betydligt bättre avstämt chassie sett till motorn - den blir inte i närheten så hysterisk när man drar på ordentligt... Ja, och så vidare. Ett annat alternativ är ju såklart en CBR600F men då blir det ju surrigt och så. Då är en tidig CBR900RR, om man lyckas hitta en som inte sitter ihop med silvertejp och ståltråd, kanske roligare. Jag anser att en YZF750 är en perfekt kompromiss.

Där övertalade du till och med mig, och jag har haft min i 2 år :D:):gnissla

köp dig en zx6r sent 90 tal. försök hitta en som är strypt i papperna och försäkra den på internet vis länsförsäkringar så får du pris efter kw som den är reggad med.. inte ursprunseffekt... jag köpte en -97 zx6r som var reggad 44 kw och betalar 1596.- halv/helår avställningsbar försäkring. är visserligen snart 30 och haft hojj kort snart 8 år men billigare än så blir det inte med en sporthoj...

Tycker heller inte den är särskilt dyr. Som Hell_Man sa, man kan säkert pruta lite och det är bättre med oskruvat original än söndermeckat skit som de flesta billiga R1 osv. ofta är. Och många har bitit i gruset och blivit ihoplappade, såklart på det mest snikna sättet, annars hade väl försäkringen löst in den, om man nu har något sådant sällsynt som helförsäkring.

Klart den ska sitta ihop med tejp o najjtrå! shit happens..:tummenupp
Det finns många som är oväntat fina därute! Problemet är bara att hitta en svart med de snygga dekalerna:D

Last edited:
Tack för alla era svar!

Idag köpte jag hoj igen.. blev en kawa ninja zx6r -01. Steget från Yamaha XJ 600 -95 e stort men fan vad gott :tummenupp

Bifogar en bild om nån är intresserad... :)

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    268.1 KB · Visningar: 55
Tack för alla era svar!

Idag köpte jag hoj igen.. blev en kawa ninja zx6r -01. Steget från Yamaha XJ 600 -95 e stort men fan vad gott :tummenupp

Bifogar en bild om nån är intresserad... :)

Nice!!!

R1 tycker jag inte man hittar för 35000kr, isåfall klotad och rullat 2 varv runt jorden :-D

Haft 2st, en 99a och en 01:a... dem kostar nästan lika mkt idag som de gjorde för 1-4år sedan!

För min del blir det nog en KTM 660 -06 även sporthoj om jag hittar nått bra köp! Dock tycker jag själv det är ont om dem nu, har du nått så PM.a

Last edited:
Back