Tips på slip on till gsxr1000 k5

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Säljer mitt yoshimura bara för att jag inte tycker det passar till moppens färg.. så nu letar jag nytt. vad ska man satsa på om man inte vill förlora effekt? hade ju inte gjort nåt om man fick nån extra häst.
Har nån nåt att säga om mivv eller gpr?
Har inte tänkt köpa pc, men mappa om origboxen kan göras.

Yoshi är bland de fetaste till GSXR:en gillar du ej krom (krom ej snyggt på racehoj) så är det enkelt att montera loss det slipa upp det och lacka det svart. Om du kan det själv så kör på men annars lämna in det.
Onödigt att skänka bort det för en liten peng och sedan köpa nåt nytt dyrt.

Går yoshi loggan att montera loss? brukar sitta med popnitar, om inte ryck loss det och köp ny logga yoshi logga från ebay.

Jag tror det blir riktigt snyggt i svart, mattsvart, halvmatt eller helblank en smak sak. Så kan du även passa på att packa om den, korta den eller liknande.

Jag gillar själv att fixa till saker som jag vill ha det istället för att köpa nytt hela tiden och kasta pengar i sjön. Lite roligare :D

Racefit Growler! :yoparty:yoparty

Bifogat

• k5 med racefit growler.jpg
    k5 med racefit growler.jpg
    59.4 KB · Visningar: 190
Yoshi är bland de fetaste till GSXR:en gillar du ej krom (krom ej snyggt på racehoj) så är det enkelt att montera loss det slipa upp det och lacka det svart. Om du kan det själv så kör på men annars lämna in det.
Onödigt att skänka bort det för en liten peng och sedan köpa nåt nytt dyrt.

Går yoshi loggan att montera loss? brukar sitta med popnitar, om inte ryck loss det och köp ny logga yoshi logga från ebay.

Jag tror det blir riktigt snyggt i svart, mattsvart, halvmatt eller helblank en smak sak. Så kan du även passa på att packa om den, korta den eller liknande.

Jag gillar själv att fixa till saker som jag vill ha det istället för att köpa nytt hela tiden och kasta pengar i sjön. Lite roligare :D
Absolut! jag har haft det i tanken! men jag har nog mkt att göra som det är nu, så det blir att köpa nytt.

megaphonen låter för mkt för min smak.
Men hur är det nu generellt mellan andra vanliga slipon effektmässigt? Dom flesta ser ju precis likadana ut invändigt, en vanlig dämpare som man ser igenom. är det längden det beror på om man får eller förlorar nån häst?

Yoshi japan är det bästa du kan ha till din sukka enligt min åsikt, har sj ett Yoshi japan helsystem till min K6:a,

Du kan knappast räkna med så mycket mer effekt på bara ett slipon. Dock såååå mycket bättre ljud.

Gör som ovanstående skriver och fixa till det istället. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

//Björn

Yoshi japan är det bästa du kan ha till din sukka enligt min åsikt, har sj ett Yoshi japan helsystem till min K6:a,

Du kan knappast räkna med så mycket mer effekt på bara ett slipon. Dock såååå mycket bättre ljud.

Gör som ovanstående skriver och fixa till det istället. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

//Björn
jo jag förstår det då alla säger det överallt, men nu har jag redan sålt det. Sen räknar jag inte med mer effekt, men jag vill ju helst inte tappa nån iaf? :confused:
Har läst på en del forum att folk tappat 5-10hk med en del slip on, nån som varit med om det?

Last edited:
ingen mer som vet nåt? är mest intresserad av att veta om man verkligen kan tappa massa hästar med olika slip on?

ringde mc-express nu och fick det svaret att det spelar ingen roll vad man köper, man betalar för utseende, byggkvalitet å passform. effekten blir i det närmaste oförändrad, tills man mappar den.

Eller så kör man med orginal, K6 låter lagom med orginal, du blir inte stoppad av polisen och vill du smyga undan så går det bra...
Varför ska man tala om för hela världen var man är och dessutom göra den irriterad?
Någon hk hit eller dit är helt ointressant i min värld, det handlar om vem som ger på gas först!
Jag har kört 6.000 mil med orginal, dock har det gått åt 1 dämpare som jag tryckte sönder innuti.

Fredrik:confused:

åker med M4 GP på min k6...men det är klart det låter

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!