Tips på skinnjacka

Personligen så tycker jag om diskreta jackor, dessa två finns för 250€ på fc-Moto..

Bifogat

• 34311-3099140.jpg
    34311-3099140.jpg
    23 KB · Visningar: 127
  • Icon-Daytona-Jacket-Black.jpg
    Icon-Daytona-Jacket-Black.jpg
    39.4 KB · Visningar: 96
den till vänster e lite Judge dredd möter domolition man
min röst e på den till höger i så fall
:ajjabajja
Den till vänster är klart mycket snyggare! :yoparty

Förresten..lånar tråden lite..:banana
Vet nån vad man kan köpa ett helställ i läder (till tjej), utan massa trams på som är helt i ljusblått??
Har letat på nätet, men utan framgång..:(
Kan tänka mej att beställa från utlandet, typ USA borde väl ha nån sjat eller så :va Om ni vet nån bra butik/adress vore jag tacksam :)

Last edited:
Jag Hadde köpt ett beg ställ ( Svart ) å bara haft använt jackan:tummenupp
För 4k får du ett snyggt bra ställ.
Xtra byxor e alltid bra å ha tillhands:hojsmilie

Det är väl den här jag har fastnat för. Hittade denna beskrivning på en svensk webbshopp:

SkinnJacka ICON Motorhead Crest
En brutal jacka med feta flames på armarna!.
Rund hals. Rak skärning.
6 justerbara ventilationsöppningar.
'Drum-dyed cowhide' med löstagbart innerfoder.
Löstagbara CE godkända axel- och armbågsskydd.
Svart/vit.
Mått:
S: bröstvidd: 93,5 cm, armlängd: 81,3 cm.
M: bröstvidd: 98,5 cm, armlängd: 83,8 cm.
L: bröstvidd: 109 cm, armlängd: 86,3 cm.
XL: bröstvidd: 113,5 cm, armlängd: 89 cm.
XXL: bröstvidd: 118,5 cm, armlängd: 91,4 cm.

Jag har ca. 106 cm över bröstet och har ifrån armhålan till fingertopparna ca. 84 cm. Jag vet inte hur de har mätt för armarna men det kan väl inte vara såsom jag har mätt, eller? Låter annars som en large.
Nu när man inte kan pröva hur är reglerna egentligen. Kommer ju troligen att handla på internet och möjligen utanför EU. Vad är det som gäller i sånna fall? Vi har ju distansavtalslagen inom sverige men jag vet inte hur det är inom EU och utanför. Det är ju svårt att pricka rätt utan att kunna pröva, kan hända att man fick fel storlek, ångrar sig m.m. och då skulle det vara skönt att veta att man kan skicka tillbaks grejorna.

Bild:

Icon crest.jpg

Problemet är bara att den e så jävla dyr...

Är 176cm o väger 74kg och den är en aning för stor för mig. Är nöjd med jackan för övrigt, snygg och har bra med skydd men som sagt är sugen på ett hellställ.

Låter som att jag ändå behöver en L då jag är 183cm/84kg men du lär ju lätt bli av med den... :)

Enligt Icons hemsida finns instruktioner på hur man mäter..
Armlängd
1. Relax arm at side when taking measurement
2. Begin at neck bone
3. Measure over shoulder and elbow point
4. Finish at wrist bone
Bröstvidd
1. Total circumference of chest at largest point
2. Measure under arm pit across breast with arms relaxed
3. Keep tape measure parallel with floor

Enligt detta så får jag fram att jag ska ha en XL, 112cm bröstvidd och 89cm armlängd..

Bifogat

• chest_mens.gif
    chest_mens.gif
    3 KB · Visningar: 702
  • sleeve_mens.gif
    sleeve_mens.gif
    3.1 KB · Visningar: 719
Last edited:
Klockrent!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Nu är det ju bara att fixa ett måttband & beställa jacka... :D

Enligt Icons hemsida finns instruktioner på hur man mäter..
Armlängd
1. Relax arm at side when taking measurement
2. Begin at neck bone
3. Measure over shoulder and elbow point
4. Finish at wrist bone
Bröstvidd
1. Total circumference of chest at largest point
2. Measure under arm pit across breast with arms relaxed
3. Keep tape measure parallel with floor

Enligt detta så får jag fram att jag ska ha en XL, 112cm bröstvidd och 89cm armlängd..

Va bra att du hitta instruktionerna, tack. Då är det bara till att hitta en för under 4´000 dåra :rolleyes:

Va bra att du hitta instruktionerna, tack. Då är det bara till att hitta en för under 4´000 dåra :rolleyes:

Den jacka du la upp kostar precis 4070kr (364€) på fc-moto.com inkl. frakt och att du betalar vid leverans.. Har själv precis beställt den jag la upp överst på sidan till vänster för 2950kr.

Den jacka du la upp kostar precis 4070kr (364€) på fc-moto.com inkl. frakt och att du betalar vid leverans.. Har själv precis beställt den jag la upp överst på sidan till vänster för 2950kr.

Jävlar! De har ju en bra rea på den nu, 41%!!!. Tittade förut men då var den betydligt dyrare. Ska ta mått å ringa så fort som möjligt. TACK för hjälpen!!

"The selected combination of properties is not available as a product variation."

Typiskt så fanns den inte i svart XL för tillfället men jag har skickat ett mail där jag ber att få köpa den vid ett senare tillfälle för priset av 349.95 €(allt som allt ca. 364£).

Du har en jäkligt snygg jacka!! :tummenupp
Har du köpt den från morepoweracing.com, det var ju ett bra pris... :)

Tack för det. Gillar icons grejer men är inte så mycket för flames och dödskallar på jackor..

Japp, köpte jackan därifrån bland massa andra grejer. De är bra att ha att göra med. Fast nu för tiden kanske det lönar sig att handla från fc-moto istället. Dollarn är ju inte direkt nere i sex spänn längre :näsblod

Ja dollarn har ju dragit iväg rätt rejält men även euron har ju gått upp en del... :huvet
Har dock kvar mitt lönekonto i USA sedan jag bodde där & har nog kvar lite $$$ på det så jag tror det blir att handla i staterna iaf. :)

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm