Tips på Ryggsäck?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
jag skulle behöve ett tips på en bra ryggsäck.

Den behöver inte vara jättestor men sitta bra och vara tålig för väder och vind då jag skall använda den både när jag åker skoter och hoj! Så vattentät och vindtålig är ju ett krav. Någon som har något bra tips till mig?

Funktionen är viktigare än priset!

Jag köpte en Alpinestars ryggsäck förra året och den är kanon.
Liten men ändå rymlig. Skön att ha på ryggen när man är ute och åker, om man inte packar alldeles för mycket i den förstås.
Den har snabbspännen till axelremmarna som är väldigt bra när man har stället på sig.
Dessutom är den snygg! ;)

alpinestars-backpack.jpg

sharpedge skrev:
Klarar den att bäras om stället har en puckel?
hmm... inte en aning... har själv ingen puckel, men det finns en skena längst ryggen som går att ta bort vid behov, då blir den lelös mer eller mindre, bara lite mjuk stoppning kvar då.

Last edited:
Swedie sålde några ryggor.. Jag var jätteintresserad men fick aldrig veta om dom var vattentäta.. :gnissla Också ett krav då jag vill kunna ha datorn i väskan.

Jag investerade i en sån här just för att kunna pendla med motorcykel och ha laptopen i ryggan.
Den är gjord i ett nylonliknande material och själva datorn stoppar man i ett separat stoppat innerfodral.
Jag tror kanske inte att den står pall för en längre regnskur men verkar helt ok annars.

http://www.computercity.se/index.aspx?identifier=SE80098

Åk in till stan och titta in i butiker av typen friluftsmagasinet. De har ryggsäckar som tål väder och vind. Jag har en Carrimor 30l som jag inte använder längre men den har hängt med i 20 år och säljs fortfarande nya. Toppbox kanske inte är så sexigt men mer praktiskt.

Jag behöver en liten ryggsäck som rymmer mina träningsskor, sockar, ett linne ett par bomullsbrallor och en kompakthanduk(finns på naturkompaniet) ev en deo med.
Vad har ni för väska när ni är och tränar, den skall va så liten som möjligt men ändå rymma allt ovan. Den måste sitta bra på kroppen.
Glömde skriva att den får kosta max 300kr

/M

Last edited:
Glöm min fråga, hittade en rygga i garderoben nu:)
Min vattenväska som jag har för skidåkning, den rymmer både skor och det andra :tummenupp
///M

Bifogat

• rygga.jpg
    rygga.jpg
    16.3 KB · Visningar: 64
Last edited:
Fudpucker skrev:
Jag köpte en Alpinestars ryggsäck förra året och den är kanon.
Liten men ändå rymlig. Skön att ha på ryggen när man är ute och åker, om man inte packar alldeles för mycket i den förstås.
Den har snabbspännen till axelremmarna som är väldigt bra när man har stället på sig.
Dessutom är den snygg! ;)

alpinestars-backpack.jpg

Var får man tag i en sådan och vad kostar den?
Smidigt med snabbspännena!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...