Tips på runda norröver

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Ni som kan norrort, ge gärna ett förslag på en kurvig runda typ upplandsväsby , brottby, vallentuna, åkersberga nånstans. Hittar bara raka 90-vägar däromkring (skippa vaxholm tack).

Rita gärna på http://kartor.eniro.se/ så man förstår :tummenupp

Finns skit fina vägar där dock lite svårt att förklara vet inte vad alla ställen heter... Men häng med på nån tur så kan jag säkert visa runt dig lite...

Tack. Det ska finnas nått som kallas norrsvängen som utgår från UV och som ev, slutar i vaxholmsfärjan. Någon som kan rita ut den? Söta snälla fina? Eller som kan köra den repan ikväll i bra tempo? :)

Tack. Det ska finnas nått som kallas norrsvängen som utgår från UV och som ev, slutar i vaxholmsfärjan. Någon som kan rita ut den? Söta snälla fina? Eller som kan köra den repan ikväll i bra tempo? :)

Bara att hänga med ikväll...fire up 18.30 Donken U-V:)

Fan vad struligt det var att dutta ut alla dessa linjer, ett felklick och sedan är det kört. Finns mycket bra vägar via Väsby, Gottröra, Rimbo, Kårsta, Österåker. Vill du ha lite längre tur så kör du upp via Norrtälje, Elmsta, Grisslehamn. Jag kan ta dig på en guidad tur någon gång, ikväll ser det dock ut att bli dåligt väder. Jag är rätt sölig, så mitt tempo passar nog bra.

Fan vad struligt det var att dutta ut alla dessa linjer, ett felklick och sedan är det kört. Finns mycket bra vägar via Väsby, Gottröra, Rimbo, Kårsta, Österåker. Vill du ha lite längre tur så kör du upp via Norrtälje, Elmsta, Grisslehamn. Jag kan ta dig på en guidad tur någon gång, ikväll ser det dock ut att bli dåligt väder. Jag är rätt sölig, så mitt tempo passar nog bra.

Med bra tempo så menar jag snabbt =)
Och vad gäller kartan så är det bara att "ångra sista punkten" så kan du fortsätta.

Kör via Karby - Åkersberga - Svinninge istället. Betydligt roligare än att köra Arningeleden-Vaxholmsvägen.

Like this, yes? http://kartor.eniro.se/m/pHpCO

Last edited:
Den väg du har ritat från Karby till Åkersberga är förvisso kurvig, men smal som fan och ofta ganska grusig. Om du istället kör förbi parkeringen och Billisten (eller vad fan macken heter) och svänger höger efter fältet (dvs. nästa höger, du kommer att köra förbi ett par småhus så gott som direkt, bl.a. Brottby Vapen) så är vägen bättre.

http://kartor.eniro.se/m/pHauS

Okaj, grymt. Tack!

Med bra tempo så menar jag snabbt =)

Sorry, jag var fördomsfull och utgick från att en 82:a GSX 400E inte ville hålla samma tempo som valfri plastraket. Det brukar vara återvändande sammåkningar i norrort, av snabbare karaktär.

Sorry, jag var fördomsfull och utgick från att en 82:a GSX 400E inte ville hålla samma tempo som valfri plastraket. Det brukar vara återvändande sammåkningar i norrort, av snabbare karaktär.

Det gör du rätt i! Min GSX400E går dock minst lika bra som en Firestorm.
Kan tilläggas att vi körde fel nånstans och missade halva resan =) Smådåliga om än roliga vägar var det iaf.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti