Tips på rolig svensk stad.

Eslöv :hihi

Nä, men själv älskar jag Malmö men det är klart inte ett populärt val hos många. Jönköping är också väldigt trevligt.

Jag kan tipsa om att undvika Karlskrona.
Annars var Kalmar en helt okej stad att vara student i iaf, men det är lite långt till allt annat...

Öööh. Varför har ingen tipsat om Sthlm? Det måste ju ändå vara den stad där det händer mest...... Men kul vettefan.

Jag tänkte skriva:

"Undvik Norrköping, men Linköping är rätt bra faktiskt"

Sen såg jag att du bor i Lkpg = fail

Som fd. Stockholmare som trots det tveksamt vill tillbaka (saknar stan, men det finns en hel del baksidor av myntet också), så är jag lite kär i Helsingborg. Riktigt trevlig stad med en betydligt bättre kultur (social kod) än de flesta andra småstäder.

Örebro är nära Gelleråsen annars, och verkar va rätt ok. Har inte varit där så mkt dock.

Beror väl på vad man tycker år roligt.
Fördelen med att flytta söderut är att man får en massa utomlands att välja på.
Nackdelen är att de ställen man först kommer att tänka på är sommarstäder och tvärdöda på vintern.

Har bott i massor av städer/mindre orter/byhålor som tex
Norrköping
Krokek
Ålberga
Linköping
Fornåsa
Mariefred
Sollentuna (sthlm)
Skarpnäck (sthlm)
Enskede (sthlm)

Nu letar jag hus och hamnar ofta på visning i både Norrtälje, Södertörn, Strängnäs och Enköping.

Bästa stad? Tja... det beror väl på vad man uppskattar. Jag kan säga att jag uppskattade inte Linköping och Fornåsa - det är platt på östgötaslätten, blåser jämnt o de folk jag mötte var rätt inåtvända och tråkiga. Ålberga är för litet och folk som bor där har bott där sen jorden skapades. Norrköping gillar jag för parkerna, alléerna, strömmen, bebyggelsen med arkitekturen osv. Krokek älskade jag för de djupa stora skogarna och närheten till "havet" och sjöar, berg, grottor. Mariefred är och förblir en favorit. En sommarstad men är vacker och mysig på vintern också. En liten härlig ort med gamla fina hus, slottet förstås, närheten till vattnet förstås. Funkar o pendla till Stockholm med. Stockholm i sig då? Tja... det finns ju mycket och vackra områden, men det är för belarmat med människor och bilar för att jag ska trivas riktigt.

Jag antar att man inte får välja Stockholm eftersom det är det självklara valet och det inte är någon tvekan om att det är bästa (och enda) staden i Sverige. :D

Jag väljer Malmö. Gillar att alla jag träffat där är rätt trevliga. Det är nära att resa utomlands då det bara är en kortare tågresa (går snabbare än till Arlanda) att ta sig till Kastrup. Det är lite mer mångkulturellt vilket är något jag gillar. Lite mer Europa fast det känns som en mysig småstad. Om man dessutom skulle vilja göra en MC-semester i Europa så är inte startsträckan lika lång.

Linköping eller Jönköping

Huvudet på spiken, jag skulle skratta jämt.

Två av Sveriges roligaste dialekter i ett och samma förslag. Har kompisar från Linköping och Husqvarna :)

Jag skulle föreslå jöttebörrj, det är staden i mitt hjärta ivarjefall. Perfekt utflyktsutgångsstad också. Hela västkusten inom räckhåll, där finns det många trevliga småstäder.

Vill man sedan ha snýgga hyffsat vettiga tjejer så åker man till Borås, där finns det ganska gott om dem tycker jag.

Öööh. Varför har ingen tipsat om Sthlm? Det måste ju ändå vara den stad där det händer mest...... Men kul vettefan.

Vacker, trevlig stad, tillgång till vatten o skärgård men alldeles för många Stockholmare, därav sista meningen?

Jag lägger till en röst för Helsingborg, aldrig bott där, men spenderat en semester där och har ett par polare i stan. Trevlig stad som har det mesta man vill. Nära till Köpenhamn med om man skulle känna för att få sig en dos riktig storstad.

Helsingborg är trevligt.

Jag gillade inte Lund innan jag flyttade hit, men det är en väldigt mysig stad. Vill man ha "mer" så tar det 10 min till Malmö med tåg.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park