Tips på resa...

BeaverMan

greve
Gick med
7 May 2006
Hoj
R1 -02
nån som har ett bra tips vart jag och en polare skulle kunna åka till med hojarna??

vi åker från göteborg men vet inte riktigt vart vi ska.. :huvet ska åka imon och planerar komma hem på fredag eller nåt.. :tungan

BeaverMan skrev:
2215395 nån som har ett bra tips vart jag och en polare skulle kunna åka till med hojarna??

vi åker från göteborg men vet inte riktigt vart vi ska.. :huvet ska åka imon och planerar komma hem på fredag eller nåt.. :tungan
NORGE !!!!

åk upp mot halden, sen vidare mot odda, sen till geiranger, upp sen å kör trollstigen !!! via lillehammer hem.

Underbara vägar, grymt äventyr...

:yoparty

IronMike skrev:
2215407 NORGE !!!!

åk upp mot halden, sen vidare mot odda, sen till geiranger, upp sen å kör trollstigen !!! via lillehammer hem.

Underbara vägar, grymt äventyr...

:yoparty
D låter jävligt fräckt... blir nog uppåt norge då... d ska ju tydligen va grymt goa vägar däruppe..

Tack för tipset :tummenupp

BeaverMan skrev:
2215416 D låter jävligt fräckt... blir nog uppåt norge då... d ska ju tydligen va grymt goa vägar däruppe..

Tack för tipset :tummenupp
Kolla kartor just den rutten jag körde förra året.. Finns säkert lite bilder å mer info på nätet ang dom områdena, men jag trodde det inte fanns så grymma vägar, dessutom väldigt kuperat.. Lagom 3-dagarstrip.

Är väldigt bra väglag över lag.. inte så mkt trafik heller. Odda + Geiranger är riktigt mysiga fjordar man passerar. Skönaste vägarna är runt geiranger samt uppåt trollstigen.

En bild säger mer än 1000 ord

http://www.romsdalsalpene.com/trollstigenrakke6.JPG

sam1 skrev:
2215431 måste man betala böter kontant i norge?
Nä... Och kameraskåpen kan man strunta i om man kör hoj. Värre med bil, för dom har höga böter om man inte har regskylt fram.

--
geiranger:
http://images.fotosearch.com/bigcomps/STK/STK010/DJH48437.jpg

fattar inte ens att dom byggt vägar i dom områdena, vissa vägar är inspränga slingerbulten intill sjökanten, sen går det upp, ner... chikaner, dalgångar, allt gött finns överallt :banana

http://www.geocities.com/TheTropics/Cabana/5246/Nord/nordpage3a.html

Last edited:
Skippa Norge (dom snor ju bara lappen där)...dra vidare till England, Skottland och Irland. Sedan om ni har tid kan ni ju dra till Isle of Man..iof missar ni det bästa av Isle of Man som pågår just nu, men dock...
Vackert ställe att besöka. Nord Irland har också otroliga kustlandskap (och har man tur med vädret så är stränderna magiskt vackra).

IronMike skrev:
2215432 Kolla kartor just den rutten jag körde förra året.. Finns säkert lite bilder å mer info på nätet ang dom områdena, men jag trodde det inte fanns så grymma vägar, dessutom väldigt kuperat.. Lagom 3-dagarstrip.

Är väldigt bra väglag över lag.. inte så mkt trafik heller. Odda + Geiranger är riktigt mysiga fjordar man passerar. Skönaste vägarna är runt geiranger samt uppåt trollstigen.

En bild säger mer än 1000 ord

http://www.romsdalsalpene.com/trollstigenrakke6.JPG

Nä... Och kameraskåpen kan man strunta i om man kör hoj. Värre med bil, för dom har höga böter om man inte har regskylt fram.

--
geiranger:
http://images.fotosearch.com/bigcomps/STK/STK010/DJH48437.jpg

fattar inte ens att dom byggt vägar i dom områdena, vissa vägar är inspränga slingerbulten intill sjökanten, sen går det upp, ner... chikaner, dalgångar, allt gött finns överallt :banana
:jisses sicka vägar...

Ser ju grymt gött ut..

får nog sätta mig å bläddra i kartboken nu då..

Månge tack för tipset ironmike :Bugar

BeaverMan skrev:
2215464 :jisses sicka vägar...

Ser ju grymt gött ut..

får nog sätta mig å bläddra i kartboken nu då..

Månge tack för tipset ironmike :Bugar
Önskar jag kunde haka ;) .. men de får bli senare i sommar :tungan

Nursey skrev:
2215462 Skippa Norge (dom snor ju bara lappen där)...dra vidare till England, Skottland och Irland. Sedan om ni har tid kan ni ju dra till Isle of Man..iof missar ni det bästa av Isle of Man som pågår just nu, men dock...
Vackert ställe att besöka. Nord Irland har också otroliga kustlandskap (och har man tur med vädret så är stränderna magiskt vackra).

Känns som man skulle haft lite mer tid om man drog till england.. måste ju va hemma på fredag för syrran tar studenten :3freak

BeaverMan skrev:
2215395 nån som har ett bra tips vart jag och en polare skulle kunna åka till med hojarna??

Vänta till midsommar och åk till Assen istället, jag har varit där flera ggr, en upplevelse man vill vara med om igen :tummenupp :banana

Frankrike, no question. Normandie och Bretagne, och om ni hinner söder ut mot Massif Central.

Phil

Kommer ihåg att jag sett en lista som någon sammanställt för vad man bör ha med sig på en mc resa, men har tappat bort den.

Någon annan som vet vart den finns, skulle vara till stor hjälp

Mahti skrev:
2287053 Kommer ihåg att jag sett en lista som någon sammanställt för vad man bör ha med sig på en mc resa, men har tappat bort den.

Någon annan som vet vart den finns, skulle vara till stor hjälp

Längst bak i Bike nr 6 2005 finns en liten komihåglista för semestertider motsv, kanske inte den du tänkte på men alltid nåt iaf :)

Tyldenhong skrev:
2287093 Längst bak i Bike nr 6 2005 finns en liten komihåglista för semestertider motsv, kanske inte den du tänkte på men alltid nåt iaf :)

har tyvärr inte det numret, och hinner inte beställa heller för jag ska åka imorgon :rolleyes:

fanns en jättefin lång lista i någon tråd här, men den hittar jag inte

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back