Tips på pulsmätare

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Har ni några tips på bra pulsmätare, alltså en sån där med en givare man fäster under bröstet och som trådlöst skickar pulsdata till en klocka på armleden?

Jag vill köra lite löpintervallträning och tänkte att en pulsmätare vore lattjolajbans att ha, det blir lite lättare att motivera sig när man får direktinformation så att säga.

sgtpepper skrev:
Har ni några tips på bra pulsmätare, alltså en sån där med en givare man fäster under bröstet och som trådlöst skickar pulsdata till en klocka på armleden?

Jag vill köra lite löpintervallträning och tänkte att en pulsmätare vore lattjolajbans att ha, det blir lite lättare att motivera sig när man får direktinformation så att säga.
JA förfan, det vore kalas att ha när man kör cross, men å andra sidan kanske man inser hur nära hjärtsnörp man ligger mest hela tiden då.
Har inte finska Suunto nåt sånt där månne?
Eller Casio kanske?
/T

sgtpepper skrev:

http://www.sport-tiedje.se/pulsmessermitbrustgurt.htm
länk!

en annan

sgtpepper skrev:
Tack för länken tob!

Jag vill främst ha pulsmätaren när jag springer, för att se min maxpuls, medelpuls och beräknad energiförbrukning, den här verkar innehålla allt jag behöver.

Kollade katalogen, inte online, på Kjell & co. Fanns en för 400 som verkade vettig, för cyklister. Tänkte att man skulle montera själva datorn på styret på hojen så man kan kolla medans man åker.
/T

Polar. Deras värsting har även en distansmätare (!) och en massa funktioner för att bygga upp träningsprogram. Informationen kan sen överföras till Excel via IR så att du kan kolla din progress. Jag skulle LÄTT köpa den om jag hade 3500 över.

Jag har en polar S610i som man kan föra över träningarna in i burken med. 2600:-

Den har allt som jag vill ha och gör träningarna mycket intressantare eftersom man får ut kurvor och allsköns skit från den! Svinkul eftersom funktionerna tom är för många, så man tröttnar ju inte.

Polar är det märket som är bäst enligt mig (är inne på min andra nu) men kostar lite mer.

Provar att bifoga en kackig skärmdump på en sån..

Bifogat

• Svettgraf.JPG
    Svettgraf.JPG
    108.8 KB · Visningar: 43
Jag skulle gärna köpt en värsting från Polar, men det känns lite väl saftigt med 3000 kr för en pulsmätare då jag bara är en simpel motionär :).

Det blev en Atech pulsmätare från Teknikmagasinet. Kanske inte bäst, men inte allt för dyr och sen blev jag så sugen på att köpa en och testa nu i eftermiddags och då låg Teknikmagasinet närmast :).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg