Tips på placering av miniskylt på 748/916

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Tänkte montera miniskylt på hojen men tycker det är meningslöst om man har en bakskärm som är lika "stor" som orginalskylten. Min tanke är att det ska rensas upp lite vilket jag tycker fallerar med orginalskärm. Fender eliminator från evoluzione.net har jag kollat in men den är anpassad till skylt av org.strl. Någon med tips? Hur brukar andra ducceägare lösa det??

Bifogat

• my748sp_bakjpg.jpg
    my748sp_bakjpg.jpg
    28.3 KB · Visningar: 238
Jag köpte en sån här, då kan du plocka bort hela den fula plastbiten som håller skylt och blinkers orginal.

Bifogat

• aa_1.jpg
    aa_1.jpg
    13.3 KB · Visningar: 225
Last edited:
Idé...

Kolla han längst bak i närmaste kön. Inte min bild, så jag suddar inga regnummer.

mantorp042.jpg

Hightuned skrev:
Jag köpte en sån här, då kan du ploack bort hela den fula plastbiten som hålle skylt och blinkers orginal.

Mycket vacker :tummenupp Känner du till måtten på plattan som skylten fästes på? Många miniskyltar är av måtten 120-140/90 mm, vill ju inte att hållaren ska synas bakom skylten.
Var monteras blinkerserna? Eller dom skickar man i närmsta soptunna??

amullo skrev:
Idé...

Kolla han längst bak i närmaste kön. Inte min bild, så jag suddar inga regnummer.

mantorp042.jpg

Kanonsnygg montering det också. Hmmm... inga blinkers där iheller :confused: :confused: :p

Svane skrev:
Kanonsnygg montering det också. Hmmm... inga blinkers där iheller :confused: :confused: :p

Jag kan åka ner till garaget och ta en bild på en polares Ducce 996 S med "min" skylt monterad. Ska ta en bild på hans installation oxå, den blev jättebra!

Andreas-LKPG skrev:
Jag kan åka ner till garaget och ta en bild på en polares Ducce 996 S med "min" skylt monterad. Ska ta en bild på hans installation oxå, den blev jättebra!

Låter bra! Ser fram emot bild(erna)!!!

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...