Tips på pendlar/grus hoj!

Idag var jag och provkörde Kawasakin, en KLR 650 -99.
Tycker den gick jättefint, skönt vrid! Däremot kände man ju av vinden rejält när man kom upp i 90-100km/h.

Hur driftsäker är Kawasakis 650 motor? Jag vill som sagt ha en driftsäker hoj med så få problem som möjligt!

Transalp.

Idag var jag och provkörde Kawasakin, en KLR 650 -99.
Tycker den gick jättefint, skönt vrid! Däremot kände man ju av vinden rejält när man kom upp i 90-100km/h.

Hur driftsäker är Kawasakis 650 motor? Jag vill som sagt ha en driftsäker hoj med så få problem som möjligt!

Honda Transalp är svaret på dina funderingar, det finns massor av TA som bara tuffar och går 8-10000 mil är inget ovanligt.

Honda=Kvalitet, det bara är så.

Priser från ca 15 tkr och uppåt.

Bra vindskydd och fin körställning.

Yamaha TT 600 R blir kanon. Jag jobbpendlade på vardagarna i 4 år och busade grusväg/traktorväg på helgerna. Lättservad och enkel i sin konstruktion. Kick och öhlinare som ett stort +:tummenupp

Tycker att man kan åka hyfsat bekvämt på en KLR. Har tidigare kuskat/pendlat runt många mil i ur och skur med KLR, Tengai, XT 600, TT600 och litegrann på en XR 600. KLR var kanon, billig i inköp och drift samt helt bekymmersfri.
Motorn är tämligen skottsäkter. Den svaga punkten är kamkedjesträckaren. Är hojen bara ordentligt servad så är det inga problem. En del byter ut kamkedjesträckaren mot en manuell variant. Tror att modellen har sett likadan ut, utan uppdateringar i närmare femton år.

honda dominator, nx 650 -91
körde fram och tillbaka till norska västkusten utan olja med den. du bränner 90% av alla sporthojjar här inne om du kör rätt på kurvig asfalt. tar sig fram i skogen hyfsat bra oxå. du borde inte behöva mecka nåt heller.
anledningen till att jag sa 91 är för efter det fucka designerna till den med enkeldämpare och fjolligare linjer

TT600R är perfekt. Långa serviceintervaller, beprövad teknik vilket en del andra iofs också har, billig i inköp, billig försäkring, billiga reservdelar om man räknar bort framgaffel och bakdämpare men dessa är i en klass över de flesta ev konkurenter i det segmentet.

Alla plastdelar är snuskigt billiga för att vara original.

En TTR alla dagar även dom riktigt kalla.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park