Tips på passande MC?

Den klassas som tung eftersom effekten överstiger 25kw men du får inte köra upp för tung på den eftersom den har under 700cc som du säger.

Deras regler är helt ¤/#¤% knäppa!?:huvet
finns ju en storebror till 696 dock.

aja, får se hur jag gör =) gäller att hitta en något låg premie på skiten :va

Last edited:
Jag är 195cm och sitter bra på min R6a 30mil utan problem.
Bra skinnställ och att vänja sig med hojen är A och O...

Inte nå mer än 50 000:-

Då skulle jag nog rösta på Honda VFR800 och Blackbird i första hand.

Fina hojar och främst Blackbirden tror jag skulle passa lika fint som snus.

Jag är 175 och tyckte att den nästan kändes lite stor när jag körde den för länge sen och alla som jag vet som är runt 190 som kört den lovordade sittställningen. Ingen banhoj dock men är du inte mr-knäskrap så är den grym. Bra mos och gångkultur i motorn och rätt så överkomlig försäkring.

En kompis åkte in och köpte den idag, så den är inte till salu längre tyvärr. Tror det var ett bra köp, vi får se till sommaren.

Verkar ha varit en välskött och trevlig hoj till rätt pris.

Aj f-n...Ja, Grattulera han då...Den såg verkligen kanon ut. Köpte min nyss som gått 1700mil för 52k, men med lite lull-lull, nya däck samt bänkad med dyno och leovince...Annars hade ja velat ha den han köpte...:Bugar

193 lång och trivs utmärkt på min Blackbird. Gick utmärkt att toura upp till Nordkap på i somras. Funkar helt ok på gokart-bana också :tummenupp Gott om objekt under 50000. Kolla upp Honda+IF märkesfösäkring så du trivs lika bra med premien.

Då skulle jag nog rösta på Honda VFR800 och Blackbird i första hand.

Fina hojar och främst Blackbirden tror jag skulle passa lika fint som snus.

Jag är 175 och tyckte att den nästan kändes lite stor när jag körde den för länge sen och alla som jag vet som är runt 190 som kört den lovordade sittställningen. Ingen banhoj dock men är du inte mr-knäskrap så är den grym. Bra mos och gångkultur i motorn och rätt så överkomlig försäkring.

Vaddå ingen banhoj:va Handlar mer om att lära sig att köra sin hoj, än om vad man kör. OK, "Ante" har rätt, klart som korvspad att en duktig förare som kan hantera sin RR hoj åker ifrån en, men Birden är inte helt oäven när det kurvar till sig. Fan vi har ju Aste i RoH som åker ifrån det mesta med sin R1200RT, med dubbla GPS, kamera, brödrost, kaffebryggare och fan vet vad han har på hojen:yoparty

Du får mycket hoj för pengarna om du köper en BB.

Funderat på trimsats till 125an? En polare köpte det, gick jämt med R6or...

Sen kan du flytta fram fotpinnarna om längden är ett bekymmer, höj sadeln också!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!