sportbike
Guest
Den är inte optimal i skogen,jag har provat.
ne men den e ju inte tråkig att köra heller
Absolut den roligaste hoj jag haft,men den ska inte va bland lingonriset![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt,Mc-Proffsen åxå.
Sitter ju inte i hojen... Sitter i den som kör! Remember?![]()
Förlåt va tvungen bara på en liten grus väg ska aldrig mer hända förlåt att jag finns till![]()
Om jag får gnälla på BMW:s reglage,och det får jag,så tycker jag såhär.
Startknappen sitter onaturligt högt upp.
Knappen till handtagsvärmen skulle suttit på andra sidan istället.
Blinkersreglagen,varenda jävla gång jag ska stänga av blinkersen så tutar jag.
Ere mig eller beemer det är fel på?
Den där styrdämparen är lite småporrig.![]()
Vill påpeka att bilden är stulen från google bildsök.
När jag var till att köpa min 800GS hade jag Transalpen lite i ögonvrån. Honda är ju kända för att hålla, men fy satan vilka trista 80-talsreglage/knappar det är på den hojen. Min BMW känns futuristisk i jämförelse.
Förvisso en rätt liten detalj om nu hojen ändå är skön att äga och köra, men köper jag en ny hoj år 2009 förväntar jag mig lite modernitet även i utseendet.
Jo det är sant men jag tycker väl kanske inte det göra så fasligt mycket att det är gammal design när det vinner på i princip allt i funktionallitet, hellre det än nytänkande för nytänkandes skull så att säga =) I princip inget på Bmw´n sitter bra till, de mest lättillgängliga är väl tuta, ljusomkopplare och värmehandtagen... Ljusomkopplaren används kanske inte så våldsamt ofta, tuta likaså och sällan panik att få på värmehandtagen. Blinkersen är väl kanske inte svåråtkomlig men att pricka rätt reglage lär vara en konst. Ett bevis på misslyckandet i deras tänkande är placeringen av startknappen, hade den suttit mer lättillgänglig hade förmodligen merparten av cyklarna fått byta startmotor vid första service.
Har du konstruerat den eller? =) Haha! Lugna sig lite..
Lättillgänglig startknapp kan vara skillnad mellan fortsatt färd eller vurpa vid ett tjuvstopp, läst att det är flertalet som haft lite bekymmer med ettrig gasrespons åtminstone i början med tjuvstopp som följd.
Det är möjligt att man vänjer sig med blinkersfiaskot men tycker nog dom kunde lagt ned kreativitet på något annat, låter ju bra om de har börjat gå ifrån det upplägget.
Tycker dock båda ser trevligt kvalitetsmässigt robusta ut även om jag gissar på att Honda´n är den som känns robustast.
Hur kan man tycka att BMWns front är något att rynka på näsan åt utan att ens nämna designfiaskot med Hondans front?Men men jag gillar båda cyklarna designmässigt, även om Bmw´s front får än att rynka lite på näsan och Honda´s gammalmodiga design på reglagen. Tycker dock båda ser trevligt kvalitetsmässigt robusta ut även om jag gissar på att Honda´n är den som känns robustast.
Jag vrålar 800GS. Provkör.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP