Tips på oförstörbar mobil?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag skulle behöva en ny mobil.

Jag har två krav, den ska fungera att ringa ifrån (den ska koppla upp, inte läga på mitt i, jag ska höra vad den andra säger och den ska höra vad jag säger och folk ska kunna ringa till den.)
Och den ska tåla kärnvapenkrig.

Jag har nu en samsung b2700 Som aldrig riktigt uppnått den första punkten ( Failar faktiskt alla delmål till och från..), men punkt två är den grym på, har tappat den i bubbelbad, kört över den med traktor i ler välling, badat den, den fick en lite krigsskada i antenen men inget som en lödkolv inte lagade.
Så kom igen visa den mest oförstörbara mobilen ni kan hitta!
Lång batteri tid är mer prio än nipponpippon funktioner, jag har en bärbar dator redan..

Ericsson "Hajfena". Byggdes väl (om jag inte tar fel på modell?) just för att klara tuffa miljöer, typ sitta fast i ett verktygsbälte på någon byggarbetsplats hela dagarna. Ska vara totalt oförstörbar. Vet dock inte om den tillverkas längre, den är ganska gammal... Men kan du hitta en så duger den att både ringa och sms:a med, och den är som sagt megatålig. Ska du ha oförstörbart ska du definitivt ha en sån.

Last edited:
Jag tror att Sonim lär vara skiten för dig, den ska vara det hårdaste man kan ha, lyckas man ändå ha sönder den får man en ny direkCt, och tusen års batteri tid :tjöp

Edit:
Rätt övertygad om att den är bättren än fenan!

Sonim är väl skiten nuförtiden.

Annars är ju aldrig en Ericsson "Hajfena" R310 fel..

Jag tror att Sonim lär vara skiten för dig, den ska vara det hårdaste man kan ha, lyckas man ändå ha sönder den får man en ny direkCt, och tusen års batteri tid :tjöp

Edit:
Rätt övertygad om att den är bättren än fenan!
Det där lät fan nice! Får kolla upp dom!

Ericsson "Hajfena". Byggdes väl (om jag inte tar fel på modell?) just för att klara tuffa miljöer, typ sitta fast i ett verktygsbälte på någon byggarbetsplats hela dagarna. Ska vara totalt oförstörbar. Vet dock inte om den tillverkas längre, den är ganska gammal... Men kan du hitta en så duger den att både ringa och sms:a med, och den är som sagt megatålig. Ska du ha oförstörbart ska du definitivt ha en sån.

jag lovar... de går att ha sönder utan att spränga dem!
min la av efter några månader och det slutade med att jag fick pengarna tillbaka efter x antal utbytes mobiler!
men därmot storebror till hajfenan ska tåla de mesta! en polare slog i spik med batteri sidan och den höll utan en skråma!:tummenupp

jag lovar... de går att ha sönder utan att spränga dem!
min la av efter några månader och det slutade med att jag fick pengarna tillbaka efter x antal utbytes mobiler!
men därmot storebror till hajfenan ska tåla de mesta! en polare slog i spik med batteri sidan och den höll utan en skråma!:tummenupp

Jag har slagit ihjäl ett rådjur med min.
R250S pro.
ericsson-r250s-pro.2996301.jpg

Nu har jag blivit vek och har en Sonim istället.

...antar att du ska ringa din lokala pizzabutik och fråga varför pizzan är försenad vid ett kärnvapenkrig...

Sonim Xp3 Enduro är designad och konstruerad att möta behov hos dem som använder sina telefoner i krävande miljöer - jobba utomhus i alla slags väder, jobba i stökiga miljöer eller vid utövande av sporter som segling, snowboarding, skidåkning och bergklättring. Sonim Xp3 är helt vattentät och klarar nedsänkning till 1 meters djup utan problem!

Telefonen är större än den genomsnittliga mobiltelefonen för att göra det enklare att hålla och använda den med handskar. Alla knapparna är också satta bredare isär än på den genomsnittliga telefonen så att de som bär handskar enkelt kan slå numret och inte behöver fumla för att prata eller höra. Vi har dessutom lagt till extra lång batteritid, ett bra ljudsystem så att människor kan kommunicera även i de bullrigaste miljöerna, samt extra skydd för LCD-skärmen.

Sonims villkorslösa 3-årsgaranti låter kunden lämna tillbaka en trasig eller skadad telefon direkt i utbyte mot en ny telefon direkt. Inga frågor ställda och ingen väntan. Detta förutsätter att produkten är köpt hos oss.

http://www.proffsmagasinet.se/mobiltelefoner/sonim-xp3-mobiltelefon-vattentat.html

Sonim xp3
Ska tydligen klara det mesta!
Finns en rad med filmer på youtube

bild.php

xp3puff_s.jpg

Edit: xp1 är inget att satsa på

Last edited:
Här är en grym Nokialur som klarar tuffa tag. Frugan har en och jobbar i stallmiljö där det är skitigt och jävligt mest hela tiden.

http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_5140i_Tal_stotar_smuts_vata___Olast_15107064.htm?ca=11&w=3
Haft en sån, går tyvärr bort för att man inte hör nått i den, hajfenan e gammal = kass batteri tid (och får inte plats i en ficka..)

Ser ut att bli en sonim xp3 18h i taltid är fan mer än alla fjantmobiler har i standby.. :D

[YOUTUBE-ID]hcNzwNla0Qk[/YOUTUBE-ID]

Det avgör saken :D

Last edited:
:D Låter perfekt, dock hade quest högre ipklass, 67 istället för 57)

Visste inte att det fanns en nyare version, därför jag länkade till den gamla :) Vad innebär en högre ipklass?:va

Jag ska heltklart ha en xp3 som jobbmobil sen, samt Htc Bravo som ojobbmobil :yoparty

Visste inte att det fanns en nyare version, därför jag länkade till den gamla :) Vad innebär en högre ipklass?:va

Jag ska heltklart ha en xp3 som jobbmobil sen, samt Htc Bravo som ojobbmobil :yoparty
Högre ipklass = tåler damm/vatten bättre.

Ip-klassning används för att visa var produkten tål. Se följande då jag inte är pedagogisk nog att förklara med egna ord :)

Första siffran anger:
0 inget skydd
1 Petskyddad mot föremål större än 50 mm
2 Petskyddad mot föremål större än 12 mm
3 Petskyddad mot föremål större än 2,5 mm
4 Petskyddad mot föremål större än 1 mm
5 Dammskyddad
6 Dammtät

Andra siffran anger:
0 Inget skydd
1 Skyddad mot droppande vatten
2 Skyddad mot droppande vatten, apparaten får en lutas mer än 15 grader från
normalvinkeln
3 Skyddad mot strilande vatten max vinkel 60 grader
4 Skyddade mot strilande vatten alla vinklar
5 Skyddad mot vatten från munstycke
6 Skyddad mot kraftig överspolning av vatten, (munstycke sjö etc.)
7 kan nedsänkas tillfälligt i vatten utan att ta skada
8 kan nedsänkas långvarigt i vatten.'

I tex badrumsmiljö vill man ha IP-klass 54/55 på elprylarna.

Jag förstår inte vad det är för fel på en K800i? Jag har haft min sen den kom och jag har använt den duktigt hårt inom byggbranschen men även kraschat hojar med den. Har haft funderingar på en sån där Sonim men har kommit underfund med att jag redan har en grym jobbtelefon.

Japp dammtät istället för dammskyddad, 18h(!) tal tid istället för 5,5 Dvs "borta-från-flickvänen-säker" 1500h standbytid det är över 2 månader :D

Sen hade den gps det ända tillbehöret jag vill ha (utom ficklampa men det hade båda)

Helt klart värt 500 spänn extra :) Finns på samma sida som du länkade, under den du länkade till ;)

Ip-klassning används för att visa var produkten tål. Se följande då jag inte är pedagogisk nog att förklara med egna ord :)

Första siffran anger:
0 inget skydd
1 Petskyddad mot föremål större än 50 mm
2 Petskyddad mot föremål större än 12 mm
3 Petskyddad mot föremål större än 2,5 mm
4 Petskyddad mot föremål större än 1 mm
5 Dammskyddad
6 Dammtät

Andra siffran anger:
0 Inget skydd
1 Skyddad mot droppande vatten
2 Skyddad mot droppande vatten, apparaten får en lutas mer än 15 grader från
normalvinkeln
3 Skyddad mot strilande vatten max vinkel 60 grader
4 Skyddade mot strilande vatten alla vinklar
5 Skyddad mot vatten från munstycke
6 Skyddad mot kraftig överspolning av vatten, (munstycke sjö etc.)
7 kan nedsänkas tillfälligt i vatten utan att ta skada
8 kan nedsänkas långvarigt i vatten.'

I tex badrumsmiljö vill man ha IP-klass 54/55 på elprylarna.

Jag förstår inte vad det är för fel på en K800i? Jag har haft min sen den kom och jag har använt den duktigt hårt inom byggbranschen men även kraschat hojar med den. Har haft funderingar på en sån där Sonim men har kommit underfund med att jag redan har en grym jobbtelefon.
Jag har sabbat en :rodnar: Alla kompisar hade sina 2-3 år medans min dog efter 6 månader :(

Angående ip klass vill du ha 56 på koplingsdosor till tex bubbelbad ;)

Last edited:
*/ ?>
Back