Tips på ny mobiltelefon.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Förra veckan råkade jag koka min gamla Nokia 6680 i saltat pastavatten. Den avled omgående. :död

Nu måste jag skaffa en ny men eftersom utbudet i butikerna verkar vara begränsat vänder jag mig nu till allvetande Sportmobil.com och frågar. Kamera och sånt skit struntar jag i men tyvärr går det väl inte att hitta nån utan det snart.

Krav:
- Liten och smidig.
- 3G.
- Skall finnas bilmonteringssats.
- Symbian 60.

Är lite smått sugen på Nokias N91 men jag har inte lyckats hitta om den finns i handeln ännu.

Tips?

Last edited:
Plåtniklas skrev:
2200797 Förra veckan råkade jag koka min gamla Nokia 6680 i saltat pastavatten. Den avled omgående. :död

Nu måste jag skaffa en ny men eftersom utbudet i butikerna verkar vara begränsat vänder jag mig nu till allvetande Sportmobil.com och frågar. Kamera och sånt skit struntar jag i men tyvärr går det väl inte att hitta nån utan det snart.

Krav:
- Liten och smidig.
- 3G.
- Skall finnas bilmonteringssats.

Är lite smått sugen på Nokias N91 men jag har inte lyckats hitta om den finns i handeln ännu.

Tips?
Siemens M75.
Toppen telefon, tål stötar och vattenstänk;). :tuttar

Ursäkta ifall jag går lite ifrån din fråga här men jag undrar fruktansvärt mycket om en sak.
Jag köpte en Sony Ericsson V600 innan idag och han i Telenor-affären sa till mig att jag skulle ladda den i 15-16 timmar innan jag använder den :va

Men nu till grejen, givetvis så öppnades ju kartongen direkt när man kom hem och in med kontakten i väggen för att ladda telefonen, men nu bara 3 timmar senare så står det "Fulladdad" på displayn så jag undrar ifall de finns någon kunnig inom detta som kan berätta?.. ska den vara där 15-16 timmar?
Jag menar, står det "fulladdad" så ges det väll inte mer effekt till batteriet än vad kapaciteten som batteriet tar tills det är fullt?
Hjälp mig! :confused:

Quaya skrev:
2201286 Ursäkta ifall jag går lite ifrån din fråga här men jag undrar fruktansvärt mycket om en sak.
Jag köpte en Sony Ericsson V600 innan idag och han i Telenor-affären sa till mig att jag skulle ladda den i 15-16 timmar innan jag använder den :va

Men nu till grejen, givetvis så öppnades ju kartongen direkt när man kom hem och in med kontakten i väggen för att ladda telefonen, men nu bara 3 timmar senare så står det "Fulladdad" på displayn så jag undrar ifall de finns någon kunnig inom detta som kan berätta?.. ska den vara där 15-16 timmar?
Jag menar, står det "fulladdad" så ges det väll inte mer effekt till batteriet än vad kapaciteten som batteriet tar tills det är fullt?
Hjälp mig! :confused:

Låt den sitta i vad jag har förstått så kan man väl likna det med inkörningen av en ny motorcykel. För att få ut mest av batteriet i framtiden så skall man överladda det eller vad man ska säga första gången. Vad som händer rent kemiskt i och med det kommer jag faktiskt inte ihåg längre..

ivarzon skrev:
2201208 Nokia N80, helt klart.
Köpte min för dryga månaden sen, sjukligt nöjd!
Rekomenderas varmt, den har allt. Utom autofocus.. :mad:

..men lika glad är jag för det! :öl

Köpte min förra veckan. Helt perfekt förutom autofocus, men kameran duger gott =)

Ska lämna in den och få nyare FW så blir den lite stabilare.

prise skrev:
2201316 Låt den sitta i vad jag har förstått så kan man väl likna det med inkörningen av en ny motorcykel. För att få ut mest av batteriet i framtiden så skall man överladda det eller vad man ska säga första gången. Vad som händer rent kemiskt i och med det kommer jag faktiskt inte ihåg längre..

Det är ren och skär bullshit, det gällde för NiCd och NiMh batterier, men LiPo och LiIo som används i dagsläget behöver bara laddas tills laddaren/telefonen säger att det är fullt.

Neeeeej. Ingen symbian. De telefonerna är ju sååå trötta. Har haft både SE och Nokia-telefoner, och hittills är SE favoriten. De funkar bättre som _telefon_. Att du sen kan få en massa lull-lull till symbian kvittar. Jag vill ringa. INget mer. Då är det SE som gäller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg