Tips på nollning

GuW skrev:
2436300-Snicksnack-
Jag hatar teknologer och alla jävla overaller. Men en sak kan jag säga om min tid som teknologstuderande i Lkpg, nollningen var det absolut roligaste tiden jag hade i Lkpg. Och grejjen är, jag drack högst måttligt. En del drack inte alls. Vi blev väldigt ihopsvetsade.

Nollning behöver inte vara idiotiska fylleslag även om de kanske föreställs så i media.

GuW: Du kanske borde prova vara med?

stoffer skrev:
2436529 Jag hatar teknologer och alla jävla overaller. Men en sak kan jag säga om min tid som teknologstuderande i Lkpg, nollningen var det absolut roligaste tiden jag hade i Lkpg.

Vaddå, tvingades du att studera resten av tiden eller? :va

Nyhet, det är det som är tanken med studierna, inte springa runt på stan som en mellanstadieklass och apa sig.

Det är nog inte aktuellt för mig med någon nollning, även om jag skulle läsa vidare så skulle jag betacka mig för det typiska "studentlivet"

GuW skrev:
2437049 Vaddå, tvingades du att studera resten av tiden eller? :va

Nyhet, det är det som är tanken med studierna, inte springa runt på stan som en mellanstadieklass och apa sig.

Det är nog inte aktuellt för mig med någon nollning, även om jag skulle läsa vidare så skulle jag betacka mig för det typiska "studentlivet"

Här håller jag med dig även om jag är en såndär slyngel som springer runt lite onykter ibland. (men bara mellan campus och ålidhem)

Alltför många fokuserar endast på supandet, en bekant till mig som börjat på nåt mediaprogram nu i höst har 10 dagar supande inplanerat i programmet som skickades ut till dem. Nollningen håller på i 14 dagar.. Jag kan inte förstå hur nån orkar med det (är 24 så jag har inte fyllt gubbe ännu). Dessutom är det mesta nåt i stil med "vinolympiad" och annat.

Mingelkväll var man kan lära känna folk? Nejdå, här ska det härjas från dag ett. Kul för dem som inte kan/vill delta i sånt.

Nuvarande policy i den studentförening jag är med i är att det ska finnas lika många alkoholfria evenemang som fester och att det inte på nåt sätt ska förekomma "sprithets". Det vill säga att man har nån tävling som går ut på att alla i laget ska dricka så och så mycket sprit på kort tid. Ett litet steg mot lite mera sansade insparkar i alla fall :)

Man bör kunna ha kul utan att vara stupfull. Även om jag är ganska bra på att bli det ibland..

GuW skrev:
2436300 Först trodde jag att du skulle säga något vettigt, sen insåg jag att du var en juvenil studentgeneral.

"Ett måste för att få sammanhållning"
"Studerar hårdast"
"ingen alkohol i centrum"

Skitsnack, nollningar är pubertila upptåg i färglada overaller med alkohol som enda givna ingrediens.

Dom enda som tycker att nollningar är kul, bra och nödvändig är dom som deltar i fylleslagen.

Kolla på en militärtjänstgöring, du hittar ingen mer sammansvetsad grupp med bättre gruppsammanhållning, det har man för att man måste samarbeta, inte för att man har stulit cykelventiler ihop...

Snart kommer du väl och säger att korridorlivet bidrar till studieresultaten också, det enda det bidrar till är att folk beter sig som fjuniga tonåringar långt upp i vad som borde vara vuxen ålder.

Jag hoppas att inläggen i den här tråden IAF talar om lite av vad som inte anses som kul studentupptåg, för några konkreta tips kom ju inte ens du med.

(här skulle jag kunnat kalla dig barnrumpa, men jag ville inte sänka mig till din nivå, så jag låter bli)
Du har fullständig koll på detta märker jag. För det första, nollorna har inga overaller. Människorna i overaller dricker måttligt, för att alls kunna leda verksamheten. Du har hängt upp dig något jävulskt på dessa cykelventiler - jag har aldrig varit med om ett sådant nolleuppdrag. Som jag sa, det är inte acceptabelt med uppdrag som leder till någon form av skadegörelse. Vi får ju pengar från olika instanser för att kunna anordna en mottagning för nya studenter, vilket noga redovisas. Skulle rapporter om skadegörelse förekomma, skulle dessa medel dras in illa kvickt. Jag tror detta är samma som skitsnacket kring polska lastbilschaffisar som bajsar i passagerarsätet för att dom inte har råd med 5 spänn att gå på muggen. Alla svenska chaffisar VET att det är sant! :rolleyes:

Du nämner militärtjänstgöring, och att denna grupp svetsas samman genom samarbete - vilket är EXAKT vad nollningen går ut på. Klart att alkohol förekommer (även om du överdriver å det grövsta), men det gör det ju även hos tanterna och farbröderna du umgås med vilken fredagkväll som helst nere på stan.

Cykelingemar är inte längre Umeås original - det är du! Kan inte nollorna få komma och fota dig nästa år?

GuW skrev:
(här skulle jag kunnat kalla dig barnrumpa, men jag ville inte sänka mig till din nivå, så jag låter bli)
Om du inte märkte det så började du med att kalla mig juvenil. Du ska inte ta till svåra ord som du tydligen inte behärskar. Gubbe.

kattcalle skrev:
2437354 Bla blca blaha... Gubbe.

Det funkar inte, kalla mig gärna gubbe igen, jag blir inte upprörd, men läs gärna genom tråden en gång till så ser du att det är bara du som försvara skiten, medans vi är flera som är less på den...

Jag känner inte en enda vuxen människa (dvs människa utanför studentkretsarna) som tycker att "upptågen" är lustiga.

Vi övriga ser på det ungfär som vi ser på moppefuckon som burnar cirklar i gräsmattor, onödigt och barnsligt, skillnaden är att moppefuckon kan skylla på att dom är 15.

Jag lämmnar den här diskutionen du vann!

argue.jpg

Last edited:
GuW skrev:
2437049 Vaddå, tvingades du att studera resten av tiden eller? :va

Nej, ingen tvingade mig att studera resten av tiden. F.ö. hade vi studier under NolleP också.

Och ingen av oss sprang runt på stan som en mellanstadieklass och apa sig.

Det är tråkigt med fördomar, och du verkar ha många. Ta ut det på studenterna du ser springa omkring och apa sig istället för på fenomenet "nollning"

Börjar nu mitt tredje år på Chalmers, och sprang under hela 2005 omkring i en grå overall med fransar :) Jag var till viss del delaktig i nollningen förra året, och jag tycker att nollningen här funkar mycket bra. Inga nolluppdrag som gör att "folk på stan" blir förbannade. Trots att nollningen idag handlar om att ge nya studenter en bra möjlighet att komma in i studierna och det sociala, så lever många fördomar kvar hos folk i allmänhet. Jag tänker inte ge mig in i diskussionen som fortlöper utan försöka svara på ursprungsinlägget. Hur mycket alkohol (om någon alls) man blandar in i aktiviterna nedan är upp till ansvarig...:

Rundvandring på skolan, visa viktiga saker o.s.v.
Finmiddag
Hajk
Stadsrundvandring
Karaoke
Pengainsamling på stan till välgörenhet
Togasittning
Matte (eller annat valfritt ämne :) )-brunch
Phaddermatte
Pokerkväll
Pubrunda
Öhlhäfv
Squaredance
Cowboy- och indianersittning
Skärgårdsdag
Bastukalas
Beachvolley
Nollrock, sätt ihop band med folk som kan spela hjälpligt och fixa "konsert"
Sektionsmångkamp, kör de traditionella lekarna eller hitta på egna
m.m. m.m.

GuW skrev:
2437712Jag lämmnar den här diskutionen du vann!

argue.jpg

App, app, vad sa vi om att förlöjliga utvecklingsstörda :D
:tummenupp

Studenter + Umeå + Cyklar = Omöjlig ekvation & att teknologer studerar minst dubbelt så hårt? Vilket jävla skitsnack.

Henken skrev:
2439323 App, app, vad sa vi om att förlöjliga utvecklingsstörda :D
:tummenupp

Det är inte jag som har tagit bilden, det är någon stolt mamma/pappa till den utvecklingsstörda som har tagit bilden, inte heller är det en hoper halvfulla studentdrägg som har letat upp snubben på stan omringat honom och krävt att dom ska få lyfta honom för att få 20 extra poäng.

Snubben på bilden är glad, rent av överlycklig för att snubben vinner i en tävling, och dessutom fotograferats på mållinjen.

Jag förstår din tanke, jag har tidigare i någon gammal tråd varit irriterad på folk som använder bilden, men snubben är ju kändis nu, på betydligt mindre pinsamma grunder än alla dockusåpa-kändisar...

GuW skrev:
2439431
Jag förstår din tanke, jag har tidigare i någon gammal tråd varit irriterad på folk som använder bilden, men snubben är ju kändis nu, på betydligt mindre pinsamma grunder än alla dockusåpa-kändisar...

Äh, jag tycker det var skönt & se lite old-fashion dubbel-moral så sabbar du det direkt. :mad: :tungan

GuW skrev:
blaaablaablaaa.. evigt tjatande..
SERIÖST GUBBE!

1. Sluta gnäll som en inkontinent 80-årig kärring
2. Gå in på Aftonbladet.se
3. Svär och håll med när du läser alla artiklarna som gnäller på ungen som cyklade i 32 på en 30-väg
:mad:

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back