Tips på nollning

_marcus_

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
har ingen
Har planerat att ha nollning kommande helg och har börjat googla efter bra idéer men det finns ju inget!

Kom gärna med förslag på saker att hitta på. Notera att detta inte är någon tävling i att hitta på hemskaste nollningen, men att alla idéer uppskattas hehe.

Du verkar redan ha fått din nollning för du har väl inte valt det nicket frivilligt :rolleyes:

ditt nick kan lätt blandas ihop med ett annat (ö)känt nick här på SH :hihi

Här i umeå har overallklädda studenter härjat med fåniga fyllelekar överallt i två veckor nu. Man börjar bli lite småless på dem.

mb skrev:
2433636 Här i umeå har overallklädda studenter härjat med fåniga fyllelekar överallt i två veckor nu. Man börjar bli lite småless på dem.

Är du bara småless?
Hur har du lyckats hålla dig undan så bra?
Själv är jag så jävla less på vuxet folk som jämt måste hitta på "lekar".
(allt mellan kräftskivor och födelsedagskalas ska besudlas med "klä av er naken och lägg all kläder i en rad" typen av lekar, eller "äta äpple i vattenhink för att sedan äta sockerbit i mjöl")
Studenter ska ju dessutom på något sätt representera landets framtid, och då har vi tamejfan ingen...

Om dom ägnade sina första veckor i stan till att styra upp saker och ting istället för att ränna runt apfull i overall så kanske vi slapp läsa i tidningen om dom stackars studenterna som inte har lyckats hitta en bostad.

Dom nollningslekar jag vet brukar återkomma här i stan är att samla ihop 200 cykelventiler, vilket leder till att 100 cyklister, många av dom studenter, kommer att bli dyngförbannade för att däcken är platta när dom ska ha cykeln.

Eller "Hitta cykel-Ingemar och ta kort på honom, bonuspoäng om ni lyfter honom på bilden", jättekul, cykel-Ingemar är utvecklingstörd, det är ju jättekul att göra sig rolig på hans bekostnad.

Så en naturlig fortsättning på det är väl att sno hjulen från rullstolar,
blanda ihop löständerna på ett äldreboende, eller att sälja på en sprutnarkoman råttgift....

GuW skrev:
2433689 Är du bara småless?
Själv är jag så jävla less på vuxet folk som jämt måste hitta på "lekar".
(allt mellan kräftskivor och födelsedagskalas ska besudlas med "klä av er naken och lägg all kläder i en rad" typen av lekar, eller "äta äpple i vattenhink för att sedan äta sockerbit i mjöl")
Studenter ska ju dessutom på något sätt representera landets framtid, och då har vi tamejfan ingen...

Om dom ägnade sina första veckor i stan till att styra upp saker och ting istället för att ränna runt apfull i overall så kanske vi slapp läsa i tidningen om dom stackars studenterna som inte har lyckats hitta en bostad.

Dom nollningslekar jag vet brukar återkomma här i stan är att samla ihop 200 cykelventiler, vilket leder till att 100 cyklister, många av dom studenter, kommer att bli dyngförbannade för att däcken är platta när dom ska ha cykeln.

Eller "Hitta cykel-Ingemar och ta kort på honom, bonuspoäng om ni lyfter honom på bilden", jättekul, cykel-Ingemar är utvecklingstörd, det är ju jättekul att göra sig rolig på hans bekostnad.

Så en naturlig fortsättning på det är väl att sno hjulen från rullstolar,
blanda ihop löständerna på ett äldreboende, eller att sälja på en sprutnarkoman råttgift....
Nu överdriver du grovt, eller så är umeå rena high chaparal..

edit: avundsjuk för dinstudent tid va trist kanske? :tomten

prulle skrev:
2433717 Nu överdriver du grovt, eller så är umeå rena high chaparal..

edit: avundsjuk för dinstudent tid va trist kanske? :tomten

Jag överdriver inte ett jävla dugg, studentdrägg har frågat mig om man vet vart man kan hitta cykelingemar flera år i rad nu.
Och det kan väl inte vara en slump att flera hundra cykelventiler försvinner varje år vid samma tid?

Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk, jag föraktar allt sådant lekande sedan mellanstadietiden ungefär, jag växte upp...

GuW skrev:
2433729 Jag överdriver inte ett jävla dugg, studentdrägg har frågat mig om man vet vart man kan hitta cykelingemar flera år i rad nu.
Och det kan väl inte vara en slump att flera hundra cykelventiler försvinner varje år vid samma tid?

Och nej, jag är inte ett dugg avundsjuk, jag föraktar allt sådant lekande sedan mellanstadietiden ungefär, jag växte upp...
Okej dom lekarna va ju osmakliga annars 'r s[nt skit kul ju,

Grundidén med en nollning (eller inspark som det heter i pk-umeå) är ju trots allt att mer eller mindre tvinga de nya studenterna att göra roliga saker tillsammans.
Vissa ställen satsar ju på att förnedra dem så mýcket som möjligt men är man på högskola/universitet så har man väl förhoppningsvis växt ifrån det.

Så försök köra saker som alla kan delta i utan att ha 3promille i blodet eller bli hetsad av några hundra andra personer. Sånt är långt ifrån roligt.

Om du ska anordna det så se till att de som dykt upp är med på sakerna, de som inte är där får ju skylla sig själva men har man dykt upp ska man vara aktiv. Om det inte finns nåt som passar dem bör man se över programmet, visst kan det finnas de som tycker det är roligt att bara stå i ett hörn och se på men de brukar inte vara med länge på kvällen.

Rent konkreta saker är svårt, beror ju på vad de ska plugga och allt sånt. Lagom mått av nakenhet brukar ju vara småroligt men tja.. det är få som kan göra det utan att skämmas. Samma sak med att stå och sjunga fjantiga sånger. Jättekul.

Kör på sociala lekar så folk i alla fall kan förnamnet på resten. Sen får du kika om det finns några traditionella saker inom föreningen och liknande. Återkom med rapport sedan :)

Själv har jag varit med och arrangerat två insparker/nollningar för totalt 400 personer. Det är jobbigt.

prulle skrev:
2433738 Okej dom lekarna va ju osmakliga annars 'r s[nt skit kul ju,

Råttgiftet var ju dock en bra idé, både skoj och nytta på en och samma gång. Nästan som ett Kinderägg!

Dee_cati skrev:
2434136 Råttgiftet var ju dock en bra idé, både skoj och nytta på en och samma gång. Nästan som ett Kinderägg!

Nja kinderägg är ju tre saker...

Knark, sammhällsnytta och Inkomst kanske?

För visst räknas det som samhällsnytta att utrota dessa parasiter som bara kostar samhället pengar?
Sen kan vi ta överviktiga med riktiga kinderägg fyllda med arsenik.
Långtidssjukskrivna knäcker vi om vi byter ut deras svindyra statssubventionerade mediciner mot knark, och sen när dom är beroende av skiten skickar vi dom till killen med råttgiftet....

Fan, du och jag skulle ha blivit ett perfekt radarpar för att rensa upp i utgiftsträsket...

GuW skrev:
2434203 Nja kinderägg är ju tre saker...

Knark, sammhällsnytta och Inkomst kanske?

För visst räknas det som samhällsnytta att utrota dessa parasiter som bara kostar samhället pengar?
Sen kan vi ta överviktiga med riktiga kinderägg fyllda med arsenik.
Långtidssjukskrivna knäcker vi om vi byter ut deras svindyra statssubventionerade mediciner mot knark, och sen när dom är beroende av skiten skickar vi dom till killen med råttgiftet....

Fan, du och jag skulle ha blivit ett perfekt radarpar för att rensa upp i utgiftsträsket...

You've made your point. Han frågade inte om hur mycket du kunde klaga, utom om roliga nollningar. Lägg ner nu, bara fånigt att hålla på förstöra tråden så dära. :pannkyss

GuW skrev:
2433689 Är du bara småless?
Själv är jag så jävla less på vuxet folk som WAAAH WAAAAH WAAAAH
Först trodde jag du var rolig, sen insåg jag att du bara är en gnällig jävla gubbe.

Nollningen är normalt under två till tre veckor under året, och är mest utbredd hos dom som faktiskt måste lägga ner energi på sina studier, dvs naturvetar/teknologsidan. Detta är för att skapa en samhörighet, som i princip saknas bland studenter tillhörande dom humanistiska fakulteterna. Trots att studierna i sig är minst dubbelt så intensiva för teknologstudenten, så klarar sig konstigt nog dessa studenter bra mycket bättre än "hummarna". Vad beror det på? Jo, den starka samhörigheten - tack vare nollningen! Den är ett måste.

Jag har hållit i nollningar under flera år, och en av huvudreglerna är att inte orsaka sådan åverkan (eller åverkan alls) så det inte kan enkelt återställas. En annan är att alkohol inte ska stå i centrum för aktiviteterna.

Det passar så jävla bra att gnälla på studenter, men vad tror du Umeå varit utan universitetet? Ett Ö-vik utan industrier - hoppla!

Gnällig gubbe. Hur känns det?

GuW skrev:
2433729 Jag överdriver inte ett jävla dugg, studentdrägg har frågat mig om man vet vart man kan hitta cykelingemar flera år i rad nu.

Du verkar rätt bitter, angående cykelingemar så vore det kanske lämpligt att försöka få till stånd en artikel i lämplig tidning om det där beteendet för det är fan inte OK att göra så.

GuW skrev:
2433729studentdrägg har frågat mig om man vet vart man kan hitta cykelingemar flera år i rad nu
Han går numera ofta under betäckningen "manchestermannen", då han brukar cykla runt och fråga folk om de har manchesterbyxor på sig. Jag fick själv frågan i våras. Följdfrågan var ifall jag hade några manchesterbyxor hemma och nästa fråga vad slags cykel jag hade. :tomten

kattcalle skrev:
2434755 . Vad beror det på? Jo, den starka samhörigheten - tack vare nollningen! Den är ett måste.

Jag har hållit i nollningar under flera år, och en av huvudreglerna är att inte orsaka sådan åverkan (eller åverkan alls) så det inte kan enkelt återställas. En annan är att alkohol inte ska stå i centrum för aktiviteterna.

Det passar så jävla bra att gnälla på studenter, men vad tror du Umeå varit utan universitetet? Ett Ö-vik utan industrier - hoppla!

Jag bor själv i Lund och är trots min ringa ålder själigen trött på studentnollningar så något gubbfenomen är det inte. Visst låt de stackars studenterna dricka sig hejdlöst fulla och förnedra sig inför varandra på någon äng i utkanten av staden eller på campus men håll de ifrån befolkade områden och ge dem inga uppgifter i någon poängjakt som kan tolkas lite väl fritt av en studenthjärna för det är inte jättekul att vakna med:
*Brevlådan full av vatten
*Fönstren skitiga av ägg/frukt
*Cykeln stående upp och ner med ventilerna urplockade

Gör något konstruktivt av nollningen istället!

_marcus_ skrev:
2433523 Har planerat att ha nollning kommande helg och har börjat googla efter bra idéer men det finns ju inget!

Kom gärna med förslag på saker att hitta på. Notera att detta inte är någon tävling i att hitta på hemskaste nollningen, men att alla idéer uppskattas hehe.

Be dom avveckla studentkåren. Skulle jag tyckt var det roligaste som hänt kåren under mina år som student.

kattcalle skrev:
2434755Trots att studierna i sig är minst dubbelt så intensiva för teknologstudenten, så klarar sig konstigt nog dessa studenter bra mycket bättre än "hummarna". Vad beror det på? Jo, den starka samhörigheten - tack vare nollningen! Den är ett måste.

Sicket skitsnack, varken nollning eller färgglad overall är ett måste för högskolestudier med teknisk inriktning. Vi hade en riktigt bra sammanhållning i våran klass, och det utan något av ovanstående. Vi och sjuksyrrorna var de enda utan nollning. En pubrunda för oss o sen var det klart med invigningsriterna.

Last edited:
Dee_cati skrev:
2434136 Råttgiftet var ju dock en bra idé, både skoj och nytta på en och samma gång. Nästan som ett Kinderägg!
:rofl :rofl

Jag tycker iaf att insparknigarna behövs. Det är då människor lär känna varandra genom skoj och samarbete. MEN dessa lekar ska inte gå över andra människor. Att få sina cykelventiler och göra narr av cykel-Ingmar är inte kul och bara smaklöst.

Kompisen börjar nu sitt andra år där uppe på idrottshögskolan och är nån typ av general för en av föreningarna. Jag hoppas att han inte gör något i den smaklösa stilen, han är dock inte den typ av person som heller tycker det är kul med sånt. Det ska vara kul helt enkelt.

Märker att väldigt många har åsikter om detta, men jag har fortfarande inte fått några bra idéer. Detta är vad man skulle kalla en liten nollning med en klass bara. Söker lite tips på lekar man kan göra med eller utan alkohol :tummenupp

kattcalle skrev:
2434755 Först trodde jag du var rolig, sen insåg jag att du bara är en gnällig jävla gubbe.

Blablabla blaha blubb blaha...

Först trodde jag att du skulle säga något vettigt, sen insåg jag att du var en juvenil studentgeneral.

"Ett måste för att få sammanhållning"
"Studerar hårdast"
"ingen alkohol i centrum"

Skitsnack, nollningar är pubertila upptåg i färglada overaller med alkohol som enda givna ingrediens.

Dom enda som tycker att nollningar är kul, bra och nödvändig är dom som deltar i fylleslagen.

Kolla på en militärtjänstgöring, du hittar ingen mer sammansvetsad grupp med bättre gruppsammanhållning, det har man för att man måste samarbeta, inte för att man har stulit cykelventiler ihop...

Snart kommer du väl och säger att korridorlivet bidrar till studieresultaten också, det enda det bidrar till är att folk beter sig som fjuniga tonåringar långt upp i vad som borde vara vuxen ålder.

Jag hoppas att inläggen i den här tråden IAF talar om lite av vad som inte anses som kul studentupptåg, för några konkreta tips kom ju inte ens du med.

(här skulle jag kunnat kalla dig barnrumpa, men jag ville inte sänka mig till din nivå, så jag låter bli)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti