Tips på nakenhoj för lång förare

För min del blev det tillslut en xsr900. Jag sitter väldigt bra med mina 191 cm (34" byxlängd) :tummenupp
 
Lyfter denna tråden lite för att slippa skräpa ner forumet i onödan.
Är 194cm och väger ca 100kg med alla fina döda djur och grejjer man har på sig.

Har provsuttit:
s1000r - Även kört.
MT-10 - Även kört.
Tuononnononono Factory - Ej körd
Speed triple - Ej körd.
SD 1290 - Ej körd (kört 2015)
Duke 790 - Ej körd

s1000r
var fruktansvärt fin & lätt att köra,
men finns många lågmilade 2015-16 ute. Garantibekymmer? Oroliga ägare?
Jag hade dåligt med plats för fötterna MEN körde i helt fel stövlar (kör motard annars med cross-boots)

Mt-10
ryckigare än beemern, och trångt för benen :( Kändes klumpig med så stor, hög tank, men lättkörd likväl.
Summerat trängre än s1000r mest för fot och benvinklar.

Tuono Factory
Var väldigt trevlig sittställning (har lite kortare armar för min längd. Och trevlig tank-gröpning.
Lite bekymmer med benplatsen, men finns gott om tips på att flytta lite pinnar etc.
Skulle behöva provköra, men de piaggios garantiregler gör att väldigt få har demohojjar.

Speed triple
Satt mycket bra på denna. Dock bara testsuttit i gympaskor. Känns dock lite daterad till utseende och instrumentering?! Eller det är bara jag? Behöver provköras methinks.

SD 1290
Känns ungefär som äldre modellen stillastående. Rymlig!!
Men hur är den på långfärd etc? Hållbarhet?

Duke 790
Gott om plats för sin kubik etc.
Men känns inte rikigt lönt då jag glider 701SM annars.


Så. Till frågorna.
Kawa z1000? Nakengixxern?

Hur är de utrustnings och platsmässigt jämfört med ovanstående. Går att få GSX-S 1000 jävligt billigt?!

Håll mig gärna uppdaterad på vilken hoj du väljer i slutändan, alltid bra att veta vad andra långa förare tycker och tänker inför nästa köp :tummenupp
 
Will do!!
Superduken har nog mest plats, men där är ju andra aspekter med hojägande förutom just platsen.
 
Förväntar man sig att GSX-S 1000 ska vara en nakengixxer blir man nog lite missnöjd.
Det är en nakenhoj med en motor som ursprungligen satt i en GSXR, men som stämts av för att vara som nakenhojar är mest. Trevlig hoj är det, men den sticker inte ut på något sätt gentemot konkurrensen.
 
Förväntar man sig att GSX-S 1000 ska vara en nakengixxer blir man nog lite missnöjd.
Det är en nakenhoj med en motor som ursprungligen satt i en GSXR, men som stämts av för att vara som nakenhojar är mest. Trevlig hoj är det, men den sticker inte ut på något sätt gentemot konkurrensen.

Priset. Där sticker den ut avsevärt.
 
Jag är 190cm och kör en mt-09 och har inga bekymmer, kom precis hem från en Norge resa på 200mil.
 
Nya KTM 790 ska tydligen vara rymlig. Dessutom finns det en ergo sadel som tillval och den bygger på 2 cm extra i sitthöjd.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top