Tips på mjuka sidoväskor

o jag har såna här View attachment 364329 (Är halv hårda) fasta. med Stag som sitter sten hårt även på Autobahn i +250,,,, o på Ringen :yoparty finns till massor avhojar. Sw Motech,, har funkat kannon nu på min Europa resa.. Vatten täta Nej!! man får med vatten täta inner Påsar jag tycker dom va bökiga att hålla på med så blev klassikern Svarta sop påsar faaan va bra att man hade såna med sig :D Lycka till,, :tummenupp

Har tittat på dem också, verkar inte helt fel, blir väl ett alternativ om det inte funkar med dem hårda. Hur är kvaliten som sagt? Får man plats med mycket grejer i dem? Vi är två som delar på dem:)

Efter några turer med mjuka väskor så bestämde jag mig för hårda. Det blir ett jäkla meck med straps/karborreband etc varje kväll man ska ha av mjuka väskor. Jag hade satsat på hårda väskor med medföljade fästanordning. Själva ramen som väskorna sätts fast mot är oftast ganska enkla att montera. Bara att skruva av när resan är klar.

Det kan vara så, men man kan låta dem sitta kvar o bara ta med sig innehållet, t ex i vattentäta packrullar. Då blir det inget jobbigare att bära. Men hårda är bättre på vissa områden - låsbara t ex.

Kvaliten e kannon :tummenupp jag kan lova att jag slitigt o dragit Hårt i dragkjedjorna o DOM Håller. Vet inte exakt storleken men på bild är den ihopdragen med dragkj..dom räcker gott för mig tio dagar i europa. tror dom blir 42+ liter st, i fullt läge. Kan verkligen rekomendera. TROR DET ÄR DOM SOM GÖR ALLA kTtm,S VÄSKOR MEN SÅ KLART STÅR DET INTE sW-MOTECH DÅ :D PS: jag hade alltid kvar väskorna blir ett jävla bök o ta bort hela tiden en liten väska att stoppa allt i o vips så e allt me, hade väskorna låsta med sw-motech vajjrar hela tiden obs! endast väskorna.. (ej låsta) så man ej kom in , bättre att dom kan öppna o glo än att dom bryter upp låsen. Tycker jag.. Ja ni får plats med grejjer båda två. Om den du åker med är Man!! annars blir d sidovagn ;))

Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...